Originally posted by GFN
View Post
A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??
Collapse
X
-
Am inlocuit uleiul la cutie la 31500km.
Ce a iesit se vede in poze in bidonul din stanga ,culoare inchisa , in bidonul din dreapta este cel nou 75W 90 BP Energear XLS.
Eu eram pregatit cu 4L din cel nou dar se pare ca mai mult de 2 L nu intra in cutie.
Busonul de golire l-am facut magnetic cu doi magnetei cu neodim care stau ferm lipiti pe buson.
Pentru umplere cu ulei a fost necesara o palnie si o bucata de furtun de juma de metru.
Am facut o proba de drum sa vad cum se mesteca in viteze si se pare ca in treapta 1 a nu mai are tendinta sa agate cum facea inainte.Last edited by GFN; 30 April 2016, 01:15.Captain of the black pearl
Comment
-
1.75W 90 BP Energear XLS merge vara,dar iarna e posibil sa-ti agate.
2.Nu cred ca intra doar 2 litri.Tie ti-a intrat atat pentru ca s-a creat vid in cutie,nu a fost suficient spatiu pe langa furtun ca sa intre aer (trebuia un furtun cu diametrul exterior mai mic).
Nu merge asa,pune masina in plan drept si baga restul de ulei.
Comment
-
Masina a fost pozitionata pe plan drept tocmai sa nu ma trezesc ca pe urma pun in cutie mai mult sau mai putin.
Cand am umplut cu ulei dupa cei doi litri turnati am mai incercat sa mai completez sa vad daca mai intra dar a inceput sa curga pe langa furtun,iar vid nu are cum sa faca pentru ca are furtun cu ventil tocmai sa respire cutia la diferente de temperatura , altfel te trezesti ca incepe sa curga pe la semeringuri.
Cutia este exact cum a zis Torq, JR 5 ( este stantat pe ea , se vede si in ultima poza in partea de jos).Captain of the black pearl
Comment
-
Originally posted by GFN View PostAm inlocuit uleiul la cutie la 31500km.
Ce a iesit se vede in poze in bidonul din stanga ,culoare inchisa , in bidonul din dreapta este cel nou 75W 90 BP Energear XLS.
Eu eram pregatit cu 4L din cel nou dar se pare ca mai mult de 2 L nu intra in cutie.Originally posted by mike-5 View Post2.Nu cred ca intra doar 2 litri.Tie ti-a intrat atat pentru ca s-a creat vid in cutie,nu a fost suficient spatiu pe langa furtun ca sa intre aer (trebuia un furtun cu diametrul exterior mai mic).
Colegul are dreptate mai sus
Este bine sa nu schimbi gradele de vascozitate la uleiul cutiei de viteze; in cel mai bun caz o sa-ti intre greu in viteze pe termen scurt iar pe termen lung vei coroda sincroanele si o vei uza premature
Daca uleiul este insufficient ca ....."cantitate" ......iti va agata in tr superioare mai ales 4-5; este posibil sa nu fie asa, deoarece masina e noua si cutia nu are uzura.....insa o uzezi suplimentar daca nu ai cantitatea potrivita
Deci trebuie sa folosesti cantitatea care ti-o spune uzina si STRICT norma care ti-o spune uzina; daca la motor merge si cu "posirci" la cutii e bine sa nu te joci - cati litri zice uzina ca intra la tine?
Comment
-
Un W90 in cutiile renault o sa dea probleme de sincronizare la cald (nu iese uleiul dintre duprafetele in contact ale sincroanelor). Multa lume a patit si s-a plans pe forum de asta, vad ca altii tot experimenteaza...Last edited by 77sky; 3 May 2016, 09:03.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Tot elf nfj 75w80 api gl4+ am si eu.Scrie chiar pe bidon la ce tipuri de cutii se foloseste,printre care si JH3 (pe bidon JXX,adica seria J..).
Cand am cumparat masina,de curiozitate,am sunat la vocea clientului sa intreb de capacitate cutie viteze si tip ulei pt. 1.2 16v,mi s-a raspuns:3,1 litri,dacia oil extra gear 75w80 api gl5 !!! desi in poze pe net este api gl4+Last edited by mike-5; 3 May 2016, 12:41.
Comment
-
E o firma destul de mare numai ca pentru vocea clientului la "call-center" pun tot felul de habarnisti care nu stiu mai nimic despre mecanica , uleiuri etc.
Cel putin putea sa google-easca putin si gasea imediat ca Dacia ExtraGear 75w-80 nu este api: GL5.Macar sa fi dat un raspuns cat de cat corect.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
Comment