Transmisiile cu roti dintate cum e cazul si la cutiile de viteze au randamente foarte mari care trec de 95%. Aceasta este principala explicatie pentru care uleiul din cutia de viteze nu se incalzeste si prin urmare nu isi pierde proprietatile. Diferenta pina la 100% se regaseste in frecare care are ca efect caldura si implicit pierderi calitative la ulei care sunt insa foarte mici. Cutia de viteze nu se incalzeste nu pentru ca e racita de aer ci pentru ca in interiorul ei frecarile sunt foarte mici. Pe de alta parte uleiul isi poate pierde in timp proprietatile datorita celor sub 5% frecari sau datorita "imbatrinirii". Apare intradevar si acea "pilitura" care nu stiu cit afecteaza; banuiala mea ca destul de putin. Prin urmare schimbul de ulei nu este obligatoriu decit daca il recomanda producatorul. Nu este rau daca se face ba dimpotriva cu conditia sa fie un ulei de calitate, iar daca nu stiti sa il schimbati mai bine mergeti la un service autorizat, de preferat la reprezentanta. Poate ne explica un inginer auto mai exact cum e cu efectul frecarilor, piliturii si al imbatrinirii in timp asupra uleiului din cutie
A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??
Collapse
X
-
Dupa unele carnete de intretinere, uleiul se schimba la 90.000 km sau 4 ani. Cam asta as recomanda si eu, dar daca se pune tot un ulei de slaba calitate, mai bine il lasati asa, ca nu se intampla nimic.
Comment
-
Originally posted by giurisici fabian View PostMerci de sfat!! m-am descurcat cu un furtun cu palnie.
Am bagat ulei BP Energear 75W90 cost 0ron ,schimbul facut la 19000 de KM
Poze cu uleiul uzat si alte poze cu busoanele(umplere si golire)
Pentru a ajunge la aceste busoane trebuie dat scutul jos?
vreau sa imi spuna cineva cum verific cat ulei am in cutie, pentru ca e posibil sa fi aruncat din el pe la planetara din stanga. se vede a fi ud in acea zona (planetara, burduful si piesele din jur)
Multumesc anticipat.
Comment
-
Uleiul din cutie trebuie schimbat la un anumit numar de kilometri(recomandat ca prima data sa se faca la 15000). Sa nu uitam ca uleiul din cutie nu trece prin nici un filtru,el face ungerea prin barbotare,deci tot timpul eventualele inpuritati mecanice vor fi antrenate cu uleiul. In al doilea rand orce fel de ulei cat de "bun" ar fi,isi pierde cu timpul proprietatile de lubrefiere,de ungere,odata cu folosirea.
Comment
-
Originally posted by adisss View PostPentru a ajunge la aceste busoane trebuie dat scutul jos?
vreau sa imi spuna cineva cum verific cat ulei am in cutie, pentru ca e posibil sa fi aruncat din el pe la planetara din stanga. se vede a fi ud in acea zona (planetara, burduful si piesele din jur)
Multumesc anticipat.
Desfiletezi busonul de plastic cu fluturas si completezi putin cate putin cu ulei pana incepe sa curga.Captain of the black pearl
Comment
-
Originally posted by SELU View PostUleiul din cutie trebuie schimbat la un anumit numar de kilometri(recomandat ca prima data sa se faca la 15000). Sa nu uitam ca uleiul din cutie nu trece prin nici un filtru,el face ungerea prin barbotare,deci tot timpul eventualele inpuritati mecanice vor fi antrenate cu uleiul. In al doilea rand orce fel de ulei cat de "bun" ar fi,isi pierde cu timpul proprietatile de lubrefiere,de ungere,odata cu folosirea.
Recomandat la 15000? Cine spune asta? Sursa....
Comment
-
Am tot incercat sa aflu o informatie referitoare la diferenta dintre un olei gl5 si unul gl4 , si la un search , cam asta am gasit :
1) GL-4 and GL-5 are standards set by the American Petroleum Institute for gear oils. GL-4 are intended for axles with spiral bevel and hypoid gears operating under moderate to severe conditions of speeds and loads. They are also suitable for sychronized manual transmissions when MT-1 gear oils are NOT recommended. GL-4 should be used in limited-slip differentials. The GL-4 generally indicates "Limited Slip" properties in the gear oil; sometimes abbreviated as LS.
GL-5 is indicated for high-speed/shock loads and low-speed/high-torque conditions. GL-5 also has multi-purpose or mild EP (extreme) properties too. GL-5 is often seen with the MT-1 designation too.
MT-1 indicates lubricants intended for NON-sychronized manual transmissions. MT-1 indicates the additional additives necessary to protect against thermal degradation, component wear and oil-seal deterioration which are not requirements by GL-4 or GL-5 approval.
GL-5 is not the latest and greatest improvement over GL-4; unlike oil classifications where higher classification numbers mean tougher standards and backward compatiblity. It is important to know what type of gears you are lubricating, their applications and follow the manufacturer's recommendations!
2)GL5 is a different spec, and is not 'backwards compatible' with GL4.
GL5 gear oil is a lubricant with very high extreme pressure performance needed for Hypoid gears where sliding and rolling contacts operate under very high loadings. This is achieved by incorporating high concentration of sulfurized additives. The downside to such high sulfur in oil is it tends to corrode yellow metals, so can ruin parts like brass synchronizers and some bushings. So any equipment needing GL5 performance is designed taking this limitation of the lubricant into account.
GL4 oils are much more friendly to yellow metals, and so are used in equipment where such high load sliding-rolling contacts aren't present. The designers of such equipment aren't as limited in the use of brass parts. So the bottom line is that if your equipment calls for GL4 it probably doesn't need GL5 performance, and you may be asking for trouble down the line if you use a lube it wasn't designed for.
Deci din ce deduc eu diferenta dintre cele doua ar fi data de dozajul aditivilor pe baza de sulf, care ataca unele metale din componenta CV .
Acum va las pe voi sa judecati ce-i ok sau nu ., sunt cu ochii pe voi !
:thumbsup:
Comment
Comment