Antigelul din bol ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Azi am schimbat uleiul filtrele si placutele de frana. Mecanicul mi-a cerut si sticla cu antigel si a completat, desi nivelul era chiar la mijloc intre minim si maxim.
    Azi am observat ca desi ventilatia era pe 0, masina baga caldura inauntru (buton de cald/rege era pe max. cald). Dupa ce am dat butonul pe rece si am pornit/oprit ventialtia de cateva ori, n-a mai dat caldura.

    Nivelul antigel e putin peste maxim, asa a zis mecanicul ca e bine:
    Sa-l las asa sau sa-l scot cu seriga (poza e cu motorul relativ cald)?

    (masina e 1.4 laureat 2004).
    Attached Files
    Laureate albastru Egee.

    Comment


    • Antigelul trebuie sa nu depaseasca nivelul maxim, cand motorul este cald (4 pavele in bord) Cand motorul este rece, nivel este cam 3 - 4 mm sub linia de nivel maxim.

      Mecanicul iti poate spune orice - atata vreme cat nu e masina lui (si mai ales daca a comis-o el)

      Comment


      • ludovic6 cam negru lichidul de racire....cred ca a cam inceput sa-ti pape ulei....cati km ai cu ea ?
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • Originally posted by prometheus View Post
          ludovic6 cam negru lichidul de racire....cred ca a cam inceput sa-ti pape ulei....cati km ai cu ea ?
          120.000 aprox. sunt al 2lea proprietar.

          Nu a fost schimbat de mult antigelul, dar anul trecut tinea pena la -30 asa au cand l-au testat.
          nu papa ulei. nu mult oricum. la schimbul de ulei precedent mecanicul a pus putin peste maxim si a ramas asa mult timp, abia dupa un an a scazut putin.

          @ion_R5: mecanicul era mai in varsta, parea experimentat. I-am zis sa nu puna peste, chiar in timp ce punea da a zis ca e motorul rece si stie el si ca o sa scada.
          Mai pot merge cateva zile cu masina, sa vad poate scade, sau e pericol?
          Laureate albastru Egee.

          Comment


          • bine zis<parea experimentat>lichidele la un motor de pun la semnele date de constructor

            Comment


            • ludovic6 ai idee de cand e acel antigel ? parerea mea este sa-l schimbi cu unul de tip D (Rx Type D - culoare verde)
              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

              Comment


              • Pai nu trebuie sa scoti lichid din bol. Pleci cu masina si cand ajunge la 4 pavele tragi pe dreapta si slabesti surubul de aerisire de pe furtunul din compartimentul motor - si la lasi sa mai piarda lichid pe acolo, dupa care il strangi bine la loc. Ai grija sa nu te oparesti - e bine sa ai o carpa la indemana.

                La cat de inchisa la culoare arata lichidul in poza, ar fi bine sa il schimbi, cu cel recomandat de producator.
                Last edited by ion_R5; 26 October 2013, 20:09. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • Direct pe ambreiaj sa curga, ai grija ca poate-l schimbi daca e mai uzat...
                  Aerisirea aia e pentru cantitate mica, nu 100 ml de antigel in plus.

                  Scoate pe sus cu o seringa mare si un perfuzor.
                  Last edited by mr.K; 26 October 2013, 20:13.

                  Comment


                  • Originally posted by ion_R5 View Post
                    Pai nu trebuie sa scoti lichid din bol. Pleci cu masina si cand ajunge la 4 pavele tragi pe dreapta si slabesti surubul de aerisire de pe furtunul din compartimentul motor - si la lasi sa mai piarda lichid pe acolo, dupa care il strangi bine la loc. Ai grija sa nu te oparesti - e bine sa ai o carpa la indemana.

                    La cat de inchisa la culoare arata lichidul in poza, ar fi bine sa il schimbi, cu cel recomandat de producator.
                    E cel recomandat de producator, il voi schimba dar mai tarziu putin. Arata nasol dar probleme n-am deloc (in afara de cele de azi). Cand am completat am completat mereu cu glycerol D concentrat. Cred ca daca era urgent imi ziceau de la service sa-l schimb cum mi-au zis la placute.
                    Laureate albastru Egee.

                    Comment


                    • Pai normal ca la service nu o sa-ti zica.....e bine sa-l schimbi cat mai repede cu unul proaspat...gandeste-te ca acest antigel pe langa faptul ca raceste motorul are si propietati de ungere pt pompa de apa...asa ca...cu cat mai repede cu atat mai bine...
                      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                      Comment


                      • Nu vreau sa ma intelegi gresit - sunt multe service-uri OK cu oameni OK, insa de mult ori poti avea surprize mari la service-uri.

                        Eu la ultima revizie, facuta in reteaua Dacia - consilierul service mi-a recomandat imperios sa schimb placutele de frana. Masina avand 34000 km si eu fiind un sofer care folosesc destul de rar si foarte bland frana. I-am spus consilierului service ca nu doresc sa schimb placutele, fiindca sunt inca buna, iar dupa ce a plecat din hala, mecanicul a inceput sa rada si a zis ca nici vorba de placute - ca abia daca au ajuns la jumate.

                        Comment


                        • Mai sunt care uita de proprietatile de ungere ale antigelului. Si pun apa vara, ca raceste si aia, doar. Pe urma se gripeaza rulmentul pompei de apa si se rupe distributia.
                          Au economisit 75 de lei pe antigel si au de cheltuit 20 de milioane pe alta distributie, rectificat chiuloasa, supape...

                          Comment


                          • Am fost azi dimineata la dealer la service, bine ca nu am dat banii pe rezistenta
                            Era de vina niste contacte la sonda de pe chiulasa, a dat cu spray acolo si a pus mufa la loc.
                            A miscat mufele initial de la electroventilator si de la rezistenta inainte sa puna testerul ca sa vada daca pornesc pe viteza 1 si 2
                            am platit doar testerul clip 73 ron

                            In timpul testelor incercau sa ma abureasca ca e termostatul blocat pe inchis, deh ..., chiar si dupa ce terminase treaba, ma rugau sa revin luni sa o mai vada si alt mecanic sa isi dea cu presupusul despre termostatul de racire.

                            Originally posted by stelco adi View Post
                            Mergand azi prin traficul din bucuresti dupamasa pe la 18.30, observ cu stupoare socat dupa vreo putini km, ca avea toate liniile sus si nici un bec in bord nimic aprins la inst de racire ceva ..
                            Faza e ca electroventilatorul de pe radiator e lemn/mort. Masina are si instalatie de AC din fabrica, pana acum n-am mai avut probleme cu instalatia de racire.

                            La viteza pe portiuni libere, mai coboara apa pana la 4 linii, dar canci electroventilator sa porneasca.
                            Nu a sarit apa pe la busonu de umplere de la vasul de expansiune.

                            Sunt 2 sigurante pe radiator? sau cate. M-as duce maine la un magazin apropiat de piese auto Dacia, sa iau sigurantele cu pricina si sa le schimb.

                            Eventual care ar mai fi alta cauza?
                            Last edited by stelco adi; 26 October 2013, 20:37.

                            Comment


                            • Asa este..antigelul trebuie schimbat la timpul lui...o data la 3 maxim 4 ani....nu asteptam pana cand se face negru la culoare......da pana la urma fiecare face ce vrea cu masina lui...noi doar dam niste sfaturi.
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • Originally posted by prometheus View Post
                                Asa este..antigelul trebuie schimbat la timpul lui...o data la 3 maxim 4 ani....nu asteptam pana cand se face negru la culoare......da pana la urma fiecare face ce vrea cu masina lui...noi doar dam niste sfaturi.
                                Deocamdata il aduc la nivel, o sa-l schimb in lunile urmatoare.
                                Ma gandesc ca d-asta a pus mecanicul mai mult antigel concentrat ca a vazut ca e mai negru si a zis sa-l dreaga asa..

                                Nici eu n-am incredere in astia din service-uri, se uitau urat la elf excelium-ul meu 5w40 si imi ziceau ca data viitoare sa iau daciaoil, n-au vrut sa-mi puna filtrul de ulei mann, ziceau ca e contrafacut (luat de pe daciashop). Am luat unu de la ei "de origine".
                                Placutele de frana chiar era cazul sa le schimb, incepusera sa manance din discuri, dar m-a prostit un alt mecanic ca mai tin 5000km inainte. Aiurea erau tocite rau.
                                Last edited by ludovic6; 26 October 2013, 21:07.
                                Laureate albastru Egee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google