La rece in opinia mea de nespecialist ar trebui sa nu depasesti 3000 dar nu-i batut in cuie. La doua liniute nu prea conteaza. In schimb sa nu accelerezi brusc(mai ales la 0 liniute).
turatie motor..
Collapse
X
-
Originally posted by Bad_Wolf View PostSa zicem ca te grabesti odata dimineata si trebuie sa-i dai talpa, cat de grea sa fie talpa
Cu stima, FLO>, sunt cu ochii pe voi !
:thumbsup:
Comment
-
Scire in manualul de utilizare ca atunci cand motorul e rece si affara e frig pana se incalzeste (adica cel putin 2 linii pe indicatorul de temperatura) sa nu se exagereze cu turarea motorului si accelerarile sa fie progresive, nu talpa pana-n fund si cand ajungi la 3000rpm iei brusc gazul. Mai bine putin cate putin...Si 2500 rpm ar fi suficient pana ajunge motorul la 2 linii, apoi pana la 4 linii 3000-3500. Dupa, liber la talpa, daca vreti cu a 1-a prin orasDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Eu n-am timp dimineata cand ma grabesc la lucru (fie vara fie iarna - 20 gr) sa o gadil la acceleratie si sa stau frumusel locului, sa o calc progresiv pana la 2500-3000 rot/min, ii dau cheie, stau 10-15 secunde si am plecat.
Normal ca n-o turez pana-n 5000, dar nu o frec atata.
In manual spun multe cum trebuie facut ca la carte, ca d-aia-i carte.
Nici sa stai cu ea pe loc pana se icalzeste nu e bine (chiar se recomanda plecarea imediat de pe loc).
N-o mai gadilati atata ca nu e din plastelina motorul ala...poate la frig tare e bine sa bag sub motor o termosuflanta sa incalzesc oloiu nu...? )))
Comment
-
N-am zis sa stai pe loc sa astepti sa se incalzeasca, intr-adevar e contraindicat (scrie si asta in manual daca te obosesti sa-l citesti ... ), dar pana se incinta uleiul eu zic ca-i logic sa nu-i dai capatul. "makes sense" sfatul celor de la dacia.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Parca am mai spus. Am vazut masina cu motorul calat pentru ca a plecat "blana" cu motorul rece imediat ce a pornit motorul. Motivul: nu apucase uleiul sa unga motorul.
Off topic: cea mai dura pornire la rece este la navetele spatiale de la minus 200 de grade(temperatura hidrogenului lichid) la cateva mii instant .Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
La diesel pana se fac 2 linii ar trebui mers pana in ~2500 rpm, ca sa nu apara probleme mai tarziu.
Comment
-
Asta e valabil si la benzinar aspirat, dupa forja NU e bine sa opresti imediat motorul.
Numai tata-meu m-a certat cand am ajuns o data acasa (dupa o forja) ca sa opresc motorul ca o sa fiarba daca il las pe loc in ralanti... )))
Mergea ventilatorul de racire apa, dupa ~5 minute de mers in ralanti s-a oprit.
PS: ''off'' vezi..? si d-aia e bine sa ai un oloi bun in motor.
Comment
-
Aia e de la benzina, e alte problema.
Comment
Comment