Cu loganul pe serpentine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Daca ai masina poti urca si asa:

    urcare Transfagarasan 7 iulie 2010, dinspre Sibiu catre lacul Balea


    Eu am fost pe TF acum 2 saptamani dar nu am vazut pe nimeni care sa conduca ca nebunul. Toti mergeau f. incet maxim tr2, chiar devenea enervant la un momentdat pt. ca scadea turatia spre 1500 in tr2 iar pt. tr1 daca schimbam ar fi fost motorul prea turat.
    Trebuie avut grija in curba si la masinile mari, care au gabarit marit si iau curba "muscand" putin si din partea ta. Iar daca ai un TIR in spate ai mare atentie ca el merge constant de obicei, nu-l deruta cu accelerari/franari bruste desi ca sofer prof. ar trebui sa stie ca pastrarea distantei e importanta.
    De asemenea trebuie avut grija la rabe, camioane, tractoare mai vechi, unele au probleme cu franarea si in inconstienta lor circula doar cu frana de motor. La mine in oras au fost vreo 3cazuri de masini mari care au ramas fara frane.
    Peisajul trebuie admirat din parcare, mai acum vreo cateva zile o solenza a "zburat" pe TF intr-o rapa din cauza neatentiei.

    Comment


    • #32
      Am cu masina (logan 1.4) aproximativ 5800 km facuti numai in bucuresti si zona de campie (de cateva ori am mers pana in zona galati); la anul in vara am de gand sa merg pe transfagarasan (impreuna cu parintii). Intrebarea este cum ar trebui sa abordez traseul ca sa nu am surprize neplacute (cam ce trepte sa folosesc) - ii intreb mai ales pe cei care au mai fost pe acest traseu.

      P.S: Ma pot folosi si de sfaturile date anterior in cadrul acestui thread.

      Multumesc anticipat de raspuns

      Comment


      • #33
        Asteptam cu nerabdare un tutorial de la CRISTISTREULEA cu deplasarea loganului pe serpentine )
        Nu vad atat de multe sfaturi ce pot fi date , important e sa simti masina sub tine, cam asta e tot ce conteaza, in caz contrar mai bine stai in dreapta ca nu poti sa conduci dupa sfaturile altora ci dupa cum simti ce poate motorul , unde sunt rotile , cata greutate duci ...
        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

        Comment


        • #34
          am urcat eu pe transfagarasan,si aveam permis doar de cateva luni ,si am ajuns, si eu bine, si cei care au fost cu mine(logan 1.4 mpi)e un peisaj fff frumos,adica ROMANIA noastra este foarte frumoasa, da nustim cum sa profitam de ea
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Ca sfaturi ti-as spune urmatoarele:
            -avand in vedere ca o sa fie prima ta "intalnire" cu un traseu de genul asta mergi normal, chiar mai incet daca te simti confortabil asa. In niciun caz nu incerca o abordare mai sportiva(agresiva).
            In rampa(adica la urcare)
            -foloseste preponderent treptele mici(2-3) pt a avea un cuplu si o putere buna care sa te ajute. Turele nu trebuie sa scada sub 2800-3000 rpm, si poti sa urci pana la 4500-5000 rpm sau chiar mai mult(ai grija ca limitarea e in jur de 5.900rpm), motorul o sa urle dar nu pateste nimic.(vorbesc de motorizarile pe benzina aici, la diesel e alta treaba)
            -in curbe mentine pedala de acceleratie incat turatia motorului sa ramana constanta sau sa scada usor, deci nu accelera mai mult decat e nevoie. Daca intr-o curba simti ca masina refuza sa vireze si isi pierde trasa ia piciorul de tot de pe acceleratie.
            - daca sunt 2 benzi in acele de par sau in curbele mai stranse ai grija sa-ti pastrezi banda pt. ca exista tendinta de a iesi de pe trasa si daca pe banda cealalta mai e o masina aproape sau in paralel cu tine e posibil un acrosaj.
            -o sa ai masini care o sa te preseze din spate. Daca urcarea e pe 2 benzi si esti in depasire nu te speria de flash-urile celor din spate dar executa depasirea cat mai repede si cand e posibil treci pe banda I si fa-le loc sa treaca.
            -chiar daca sunt 2 benzi pe urcare, evita sa depasesti in curbele stranse sau in acele de par.

            In Panta(adica la coborare)
            -nu face coborarea cu masina scoasa din viteza si folosind doar frana de servici(frana de picior). Utilizeaza frana de motor: selecteaza o treapta de viteza(2,3) incat sa simti ca masina franeaza singura si cand e nevoie utlizeaza si frana de servici.
            -nu lasa masina sa capete o viteza mai mare decat te simti tu confortabil(chiar daca o sa ai alte masini in spate care sa te preseze).
            -Franeaza inainte de curba.
            -Nu brusca frana(mai ales daca n-ai ABS).
            Sper sa-ti foloseasca sfaturile mele si sa n-ai parte de incidente neplacute!

            Comment


            • #36
              Nepotu123: Multumesc frumos pentru sfaturi

              Comment


              • #37
                Nepotule frana de servici = frana de mana, sper ca nu asta ai vrut sa scrii ...
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • #38
                  Offtopic:
                  Frâna de serviciu (principală, de picior) acţionează asupra tuturor roţilor şi are rolul de a reduce viteza autovehiculului până la oprire, indiferent de viteza utilizată sau de încărcătura transportată.

                  Frâna de staţionare are rolul de a menţine autovehiculul imobilizat temporar în absenta conducătorului. Frâna de staţionare trebuie să aibă comandă proprie, independentă de cea a frânei de serviciu.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google