Cu loganul pe serpentine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cu loganul pe serpentine

    Dupa doi ani de permis si peste 20.000 Km parcursi prin Bucuresti si zona de campie, ma vad obligat pentru prima oara sa abordez cu loganul 1.4 trasee montane (Rucar-Bran).
    M-ar interesa cateva sfaturi de la cei mai batrani si cu capul pe umeri, care, pana ma obisnuiesc, sa ma fereasca de eventuale surprize in abordarea acestui gen de traseu, fara sa fortez masina sau sa provoc vreo belea (ex. treapta ideala pt abordarea unui ac de par in rampa, distante optime, alte surprize ori capcane ce pot aparea, etc.)

    Va multumesc

  • #2
    viteza redusa , frana de motor cat mai mult posibil , fara acceleratii bruste in viraje si multa atentie !
    pana la urma si tu esti sofer.....

    Comment


    • #3
      FOF-ule, tu sti ce e aia viteza redusa
      Eu un singur sfat am sa iti dau: condu cum te simti tu in siguranta, nu forta si nu pune viata nimanui in pericol!
      sigpic

      Comment


      • #4
        In principiu, treapta de viteza cu care vrei sa negociezi curba o schimbi inainte de a intra in curba, nu atunci cand esti in curba (indiferent ca esti in urcare sau in coborare).
        Treapta de viteza cu care cobori o panta, trebuie sa fie tot aia cu care ai fi urcat. In felul asta iti asiguri frana de motor.
        In rest... elementele ce fac parte din conduita preventiva si pe care, ca sofer, le aplici pe orice sector de drum: atentie, prevedere, judecata si indemanare.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • #5
          pe serpentine e bine sa pastrezi o distanta suficienta fata de masina din fata, mai ales daca nu esti familiarizat cu traseul, pentru ca nu toti merg "stilul smuls" cu frana inainte de curba. pentru majoritatea acelor de par in urcare iti recomand treapta II si III pe liniile drepte (cam scurte ce-i drept dar exista)
          sigpic
          Ambition 1.5 dc

          Comment


          • #6
            Las-o naiba ca tot pe drum mergi
            Sa ai grija la trafic, in rest Loganu (chiar si 1.4) isi face treaba cu brio pe trasee montane.

            Comment


            • #7
              doar ca trebuie sa stai in trepte inferioare de viteza si putin mai turat ca la campie ca sa compensezi "lenea" motorului.
              Pain brings out the truth in us all...
              ...how much truth can you stand?

              Comment


              • #8
                ... si sa nu cobori pantele "pe liber". Musai intr-o treapta de viteza.
                Si nu in ultimul rand ABC-ul: respect pentru ceilalti, atentie sporita, te asiguri, semnalizezi ori de cate ori este necesar, etc.
                Drum bun!

                Comment


                • #9
                  io-ti zic mai simplu. iti alegi treapta de viteza sa nu ai sub 2200-2500rpm in pantele mai accentuate. daca o calci si nu accelereaza sau mai rau, scade turatia, ii dai treapta inferioara. musai inainte de curba, nu in timpul virajului. iar la coborari, treapta de viteza care in frana de motor iti duce turatia in jur de 3000rpm sau chiar mai mult, pana pe la 4500.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    mosule daca ai doi ani si peste 20.000 esti sofer cemai tura vura , urci cu a 3 la 2500-3000 si daca scade la 2200-2300 dai pe a 2 si picior constant pe pedala nu o slabesti deloc in urcare si nu-i dai sprituri .

                    Comment


                    • #11
                      Ca o completare, sa nu franezi in curba

                      Comment


                      • #12
                        Hai să vedem cum negociem în mod corect o curbă indiferent unde este!
                        Așa cum vedeți sun trei etape(împărțit ca la școală):
                        1.Frânarea care are un dublu scop
                        -reducerea vitezei pentru a putea lua în siguranță curba
                        -transferarea centrului de greutate în față pentru a transfera greutatea mașinii mai mult pe roțile din față, această manevră trebuie făcută chiar dacă viteza ar corespunde, piști pur și simplu frâna
                        -eventual retrogradarea într-o treaptă inferioară de viteză pentru o turație și cuplu mai mare.
                        2.Viteză constantă, foarte importantă mai ales în cadrul curbelor mai lungi, fără vizibilitate, necunoscute, mașina trebuie ținută pe traseul optim fără a trece pe partea cealaltă. Nu fiți viteji pe curbe!
                        3.Accelerarea care are ca scop ieșirea cu viteză cât mai mare din curbă și recuperarea timpului pierdut, aici ajută mult dacă pe curbă motorul a fost ținut mai turat și aveți rezervă de cuplu.
                        Acum totul depinde de curbă și viteză:
                        -la viteză mică doar piști puțin frâna la intrare în curbă
                        -la o curbă scurtă sau în unghi mai mare distanța dintre frânare și accelerare poate fi foarte mică iar partea de constanță poate chiar să fie aproape de zero
                        -daca ai o mașină în față la ieșirea din curbă accelerezi mai ușor.
                        Cred că s-a înțeles.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Seba View Post
                          io-ti zic mai simplu. iti alegi treapta de viteza sa nu ai sub 2200-2500rpm in pantele mai accentuate. daca o calci si nu accelereaza sau mai rau, scade turatia, ii dai treapta inferioara. musai inainte de curba, nu in timpul virajului. iar la coborari, treapta de viteza care in frana de motor iti duce turatia in jur de 3000rpm sau chiar mai mult, pana pe la 4500.
                          tu stii cel mai bine cum se iau curbele )))
                          scz de off dar nu am rezistat

                          si acum on-topic , NEEAPARAT frana de motor pe coborare sau macar sa o lasi acolo in treapta si fara sa apesi ambreiajul , doar ciupesti frana atunci cand prinzi viteza... eu am ramas fara frane la prima coborare cu masina pe serpentine.. nu stiam ce " e aia " frana de motor si am coborat pe liber cu pedala de frana apasata... acum stiu !

                          drum bun

                          Comment


                          • #14
                            Si eu am fost de Paste pe traseul respectiv si nu mi se foarte greu, la urcare merge linistit 2 - 3 in functie de inclinare(noi am fost 4 pers +bagaj ) si am prins si ceata deasa; la coborare sa ai mai mare grija asa cum a zis si @skandal foloseste frana de motor e cea mai indicata . In rest drumuri bune.

                            Comment


                            • #15
                              ia aminte din invataturile lui skandal ca stie el ce stie )
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google