Izolare Conducta Rece AC.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Izolare Conducta Rece AC.

    A mai facut cineva asa ceva?
    Sa izoleze conducta de rece de la AC de sub capota, pentru a avea un randament de racire mai bun?
    Adica ,sub capota este destul de cald vara, si din acea caldura, se mai absoarbe de catre conducta de rece.
    Daca ati mai facut, ce material ati utilizat, pentru a fi si sigur sa nu se supraincalzeasca materialul izolant sub capota.
    Daca a izolat-o cineva, cu ce a facut izolatia tevii? Ce material a folosit?
    Asta e toata ptoblema. Am cautat la Iasi prin Practiker, Baumax, si nu am gasit nimica. Doar izolatie simpla din burete, dar ma tem sa nu se aprinda, sau topeasca.

    Dar asta e si ideea, sa fie ajutata sa nu preia din caldura de la motor.

  • #2
    Nici la masinile foarte scumpe nu se izoleaza acea conducta de AC. Muncesti mult iar randamentul se va masura in 0.005%, deci nu merita.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • #3
      daca nu ai randament la AC ar trebuii sa dai circulatia aerului pe reciclare asa ai randament mult mai bun (cel putin la mine) daca nu ar trebuii sa mergi la o reumplere cu freon a instalatiei
      Interactive Design Lights & Sound <- click

      Comment


      • #4
        Daca ti s-a pus pata pe izolat, incearca sa infasori conductele cu vata de sticla iar fixarea o faci cu folie adeziva din aluminiu. In caz nu reusesti mare lucru la randament, macar mentii conductele curate.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Cam la cateva luni dupa ce mi-am luat masina, un amic m-a sfatuit sa-mi izolez conductele de la AC pt. un randament ridicat . Zis si facut , dar ... va zic sincer , si sustin si ce a scris Darksid3 mai sus , nu este nevoie de aceasta operatiune. Eu mi-am izolat defapt conducta de retur , cica pentru a ajuta compresorul sa se raceasca putin mai mult , si mai atenueaza si din zgomotul ala tampit. Atasez poze sa vedeti despre ce-i vorba.
          Repet , izolarea tubulaturilor de AC , nu este necesara.
          Attached Files
          , sunt cu ochii pe voi !
          :thumbsup:

          Comment


          • #6
            De ce sa izolezi conductele ?
            Simplul principiu de functionare al instalatiei de aer conditionat indica ca nefolositoare aceasta actiune.
            Sistemul este compus dintr-un compresor, un evaporator, un condensor si un ventilator. Rolul compresorului este acela de a impinge agentul de racire prin instalatie. Instalatia are legate prin conducte de cupru (de obicei) condensorul, evaporatorul si compresorul intre ele astfel incat sa asigure circulatia continua a agentului de racire fara sa se produca pierderi.
            Secretul functionarii unui astfel de sistem este dat de proprietatile agentului de racire. Ca agent de racire in astfel de instalatii se foloseste freonul. Freonul este sub forma lichida si se transporta si depoziteaza in rezervoare. Prin absorbtia de caldura freonul se evapora si se transporma din stare lichida in stare de vapori si se incalzeste. In evaporator are loc schimbul de caldura astfel: aerul care trece prin evaporator (impins de catre ventilator) cedeaza caldura freonului si in acest fel aerul se raceste si freonul se incalzeste si se evapora. Astfel aerul inaintea intrarii in evaporator este cald iar la iesirea din evaporator este rece. Tot acest fenomen este natural, aerul care iese din evaporator este directionat prin sistemele de ventilatie catre habitaclul masinii. Evaporatorul este de fapt un schimbator de caldura (radiator in termeni populari). Evaporatorul este montat de obicei undeva in bordul masinii.
            Freonul este impins de catre compresor in evaporator unde are loc procesul descris mai sus si apoi iese din evaporator sub forma gazoasa si isi continua traseul prin conducte ajungand la condensor. Condensorul este de asemenea un schimbator de caldura si este montat de obicei impreuna cu radiatorul masinii. Aici are loc procesul invers cand aerul rece primeste caldura de la freon, aerul incalzindu-se, iar freonul racindu-se si condensand ajungand din nou in stare lichida. De aici incolo fenomenul se reia, acesta fiind mecanismul racirii aerului. Pentru a se produce acest fenomen este necesar ca freonul sa aiba o anumita presiune in istalatie.
            Deci NU va chinuiti sa izolati conductele.
            P.S. Conductele de la aerul conditionat din casa sunt izolate pentru a nu condensa pe pereti.

            Comment


            • #7
              Eu le-am izolat cu acel manson de burete din Praktiker. E drept, nu se simte ca randament de racire dar, dupa ce ai mers cu clima pornita si te opresti, la repornire baga rece muuuult mai repede, iar cu un reglaj bun, la 37 grade afara am avut intre 22 - 25 inauntru. Inainte de izolare, diferenta era de maxim 10 grade intre exterior si interior.
              Mansonul de burete nu se topeste (il am deja de mai bine de un an) si nu se incalzeste.
              The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google