@cris_iasi de ce e mai bine cu tractiune spate in curbe?
Tehnici De Abordare A Virajelor !
Collapse
X
-
-
Propulsie spate, tractiunea e pe fata.
Propulsia spate este mult mai prompta la schimbari bruste de directie. La tractiunea fata apare efectul de subvirare, practic atunci cand iti fuge fata si nu mai poti controla masina deoarece rotile care au rupt aderenta sunt rotile cu care controlezi masina respectiv, ele iti dau directia. Cu propulsie spate efectul e supravirator, dar e mai usor de corectat.
Dar asta e valabil pe uscat, pe umed sau pe zapada e mai dificil in curba cu propulsie spate.
Ideal e tractiune integrala.
In fine, factorii sunt multi, dar cel uman e hotarator in iesirea dintr-o situatie critica.
Comment
-
-
@yrman, se pare ca am de-a face cu un expert in persoana ta. De aia ma abtin de la alte comentarii. Si da, am condus, cum zici tu. Dar nu in plina viteza, ca nu-s expert. Eu ma duc sa ma apuc de colin mcrae si nfs. Sau imi cumpar un cal.
Poti sa ai si 4wd si tot derapezi daca mergi cum nu trebuie! Parerea mea si nu mai zic nimic, sa creada fiecare ce vrea!
Numai bine.Last edited by mr.K; 5 November 2010, 13:52.
Comment
-
E plin pe aici de colin mcrae , daca ar intra pilotul sa citeasca ce spun unii ar innebuni din primele 3 posturi ) Ca sa poti folosi tehnici de a lua un viraj trebuie sa ai masina, sa ai sosea buna si in general sa fi pregatit , un sofer bun se bazeaza pe instinct ,pe talentul nativ si pe ceva antrenament .
Si ce am mai observat pe aici ca unii confunda o treaba foarte importanta : ca sofer trebuie sa reactionezi si sa folosesti masina in limitele ei , nu sa incerci sa duci masina in limitele tale ca om , asa ca te vei folosi de masina in functie de ce motor are , de ce cauciucuri ai , de conditiile meteo .Last edited by 827sam; 5 November 2010, 13:56.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Originally posted by cris_iasi View Post.................
Propulsia spate este mult mai prompta la schimbari bruste de directie. La tractiunea fata apare efectul de subvirare, practic atunci cand iti fuge fata si nu mai poti controla masina deoarece rotile care au rupt aderenta sunt rotile cu care controlezi masina respectiv, ele iti dau directia. .................
Cred ca e valabil si pentru altii.
Comment
-
Motivul principal pentru care masinile au in majoritate tractiune fata e factorul economic. E mai ieftin asa. Vezi ca cei care (mai) fac masini cu propulsie spate acum au in general toata electronica necesara unui condus confortabil.
Topicul era modul de abordare a virajelor cu un LOGAN, deci nu inteleg de ce unii duc discutia in balarii (de fapt stiu dar dau nastere la flame-uri daca zic). Din posturile de pana cum am dedus ca 99,999% sunt asi in pilotaj, asa ca o sa deschid un thread nou: "Modul de abordare a virajelor cu salupa".
La inceputul lui octombrie a fost raliul Iasului, inclusiv o speciala in oras. Ei bine, Logan-urile preparate mergeau cu o idee mai bine decat unul normal, intr-o zi obisnuita pe traseul ala. Nu e domnilor masina de raliu, never. Indiferent ce puneti pe ea. Si pe mana carui pilot incape. Si au fost mai mult de 10 Logan-uri acolo, toate ca melcul.Last edited by mr.K; 5 November 2010, 15:13.
Comment
-
Adica Audi/VW d-aia fac tractiune fata ca e mai ieftin...in fine.
Dar ce masina e de raliu???
Ce ar avea Loganu sa NU fie masina de raliu daca e echipata corespunzator?
Normal ca scoteau timpi sensibili mai buni decat una stock, pt ca nu sunt modificari hard cum vedem in WRC. Nu po' sa compari un Focus d-acolo cu unul de strada, ca exemplu.
Deci e doar o treaba de nivel de preparare.
Nicidecum ca eeefectiv nu e facuta sa fie preparata de raliu.
Aproape orice masina poate fi preparata de raliu cu bugetu aferent (mai putin dricuri/limuzine).Last edited by Octavian; 5 November 2010, 16:48.
Comment
Comment