If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Avand in vedere ca multi nu cunosc bine inca masina personala am deschis acest thread sa discutam despre cum luam virajele mai "stranse" catre dreapta/stanga in deplina siguranta.
Cum evitati subvirarea sau supravirarea?
Daca virajele sunt stranse in general se intra cu a 2a sau cu a 3a. Daca intrii in blana subvirezi, si ca s-o asezi pe trasa mai iei piciorul din acceleratie. Despre supravirare mai greu la masinile cu tractiune fata, dar daca se intampla, contrabrachezi si de data asta bagi piciorul in acceleratie (desi tendinta este de a pune frana)
Asta se intampla cand vrei sa te "dai", ca altfel, daca intrii cu viteza normala n-ai probleme. A, si frana se pune intotdeauna inainte de viraj
If everything seems under control, you`re just not going fast enough...
acceleratia se calca la jumatatea curbei si abordarea se face pe tarsa cea mai scurta a virajului, bineinteles in functie de ce viraj urmeaza;
treapta de viteza se schimba inainte de abordarea virajului, nu in timpul acestuia, si se retrogradeaza pentru a tine turatia in zona de cuplu pentru iesirea rapida, sau evitarea parapetului
Shot just south of Paris, France in Linas at l'Autodrome de Linas --Montlhéry, this 1.58 mile oval track, built in 1924, features banks as steep as 51 degree...
Chiar si cu masina scapata de sub control, necesita exercitiu pentru a putea contracara intr-o situatie aparuta din hazard. Degeaba cunosti teorie daca practica te omoara...ori genul asta de manevre intr-un cadru asigurat inseamna altceva. Mintea deja e pregatita, practica deja e "inmagazinata"...pe soselele publice variabilele sunt mult mai multe, masina nu e de raliu. Parerea mea e ca, degeaba avem teorie. Cat timp mentalul nu e pregatit sa actioneze din reflex, e vax albina.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
O astfel de situatie poate aparea de exemplu iarna daca nu ai cauciucuri corespunzatoare , si nu numai . Cum eu am numai pe fata cauciucuri de iarna, daca patesc sa imi plece spatele in curba virez invers/corectez directia si accelerez usor ?
mi se pare degeaba threadul , la scoala de soferi ti se explica in mare parte toate chestiile de mai sus.
daca vrei next level , curs de pilotaj.
ma uit cum unii la 19-22 ani dau sfaturi ce si cum....
O astfel de situatie poate aparea de exemplu iarna daca nu ai cauciucuri corespunzatoare , si nu numai . Cum eu am numai pe fata cauciucuri de iarna, daca patesc sa imi plece spatele in curba virez invers/corectez directia si accelerez usor ?
Sansele sa-ti mai revii pe traiectorie, iarna, dupa ce-ai "pierdut" puntea spate sunt aproape nule....doar un noroc te mai poate salva .
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
mi se pare degeaba threadul , la scoala de soferi ti se explica in mare parte toate chestiile de mai sus.
Hai sa fim seriosi Cata ce iti explica la scoala de soferi ca multi au permis si nu stiu sa fac o parcare ca lumea plus ca una e teoria una e practica .Thredul l-am facut pentru a afla de la unu de la altu , din situatii reale, din experienta cate un mic secret, cate un sfat , asa ca te rog sa ne impartasesti si tu din cunostiintele tale de reisar ca poate se dovedeste sa fie ceva util
daca esti umpic dedicat nu trebuie sa`ti zica ei tot , poti sa intrebi tu chestiile astea.
daca treci scoala ca lebada prin apa e si normal sa nu inveti nimic.
plus de asta , inveti exersand , vorba lui dark , nu teoretic , ca nu`ti folseste la nimic intr`o situatie de subvirare.
PS. mai ti minte intrarea de la conca ?
ma uit cum unii la 19-22 ani dau sfaturi ce si cum....
Eu unul ma crucesc cand vine unul la mine de 18-22 de ani sau soferi care cu toate ca au varsta apropiata mie sau mai mare au permis de conducere de 1 an 2 hai 3 si imi dau indicatii mie de condus.
Eu am din 1996 permisul si am cosdus la greu..de la masini mici la masini mari de maxim 3,5 tone,,,incarcate sau goale de marfa,,si tot nu ma pot pronunta profesionist si sa dau indicatii la altii ca as fii soferul suprem.
Am avut si subvirari si supravirari dar tot de atatea ori am readus masina pe banda mea ,,sau am evitat accidente pt ca am stiut sa simt masina sub mine cum fuge si cum se comporta in viraje,,la franari bruste,,pe uscat,,pe ploaie sau zapada.
Deci ,,concluzia mea este ca fiecare sofer trebuie sa simta masina sub el,,in ce directie are tendinta sa o ia la o franare pe zapada/ploaie/uscat..si sa contracareze din roti si frana miscarea masinii.
Variabilele sunt multe de la caz la caz ,,de la sofer la sofer,,de la masina la masina iar de cum poti controla masina in astfel de situatii((adica sa virezi sau nu rotile,,,cat de tare sau de des sa apesi frana,,cand sa nu apesi frana,,etc)) ..repet depinde de sofer si nimeni nu poate da indicatii in astfel de momente cand apare NEPREVAZUTUL..pt ca acest neprevazut dureaza 2-3 secunde sau mai putin..Neprevazut in care tu ca sofer((in astea 3 secunde)) trebuie sa ai SANGE RECE,,REFLEXE,SIMTURI ascutite pt a controla masina.
Fereasca sfantul sa para neprevazutul la viteze mari si degeaba citesti teorie ca sofer,,ca in fata faptului probabil cei mai multi soferi iau mana de pe volan si se lasa in voia sortii...adica se pierd cu totul la volan.
. A, si frana se pune intotdeauna inainte de viraj
Andru,,de ce consideri tu ca trebuie calcata frana inaintea unui viraj?
Poate ca virajul iti permite sa nu calci frana deloc,,,totusi nu inteleg de ce tu pui frana intodeauna asa cum ai scris!
Last edited by Ivan Marian; 3 November 2010, 17:01.
Eu unul ma crucesc cand vine unul la mine de 18-22 de ani sau soferi care cu toate ca au varsta apropiata mie sau mai mare au permis de conducere de 1 an 2 hai 3 si imi dau indicatii mie de condus.
Deci ,,concluzia mea este ca fiecare sofer trebuie sa simta masina sub el,,in ce directie are tendinta sa o ia la o franare pe zapada/ploaie/uscat..si sa contracareze din roti si frana miscarea masinii.
Adevarat graiesti.
Iarna nu este in niciun caz anotimpul in care masina se bruscheaza/se merge cu viteza mare.
Daca viteza este adaptata la conditiile de drum nu are ce sa se intample rau.
Cat despre frana...se franeaza inaintea virajului pentru transmiterea centrului de greutate in fata masinii.Nu mi-o lua in nume de rau chiar daca am de 1 an si o luna permis,am zis si eu doar ce stiu .Bineintels ca la viraje lungi/cu viteza mica nu se pune problema calcarii franei.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment