Tehnici De Abordare A Virajelor !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tehnici De Abordare A Virajelor !

    Avand in vedere ca multi nu cunosc bine inca masina personala am deschis acest thread sa discutam despre cum luam virajele mai "stranse" catre dreapta/stanga in deplina siguranta.
    Cum evitati subvirarea sau supravirarea?
    sigpic

  • #2
    Daca virajele sunt stranse in general se intra cu a 2a sau cu a 3a. Daca intrii in blana subvirezi, si ca s-o asezi pe trasa mai iei piciorul din acceleratie. Despre supravirare mai greu la masinile cu tractiune fata, dar daca se intampla, contrabrachezi si de data asta bagi piciorul in acceleratie (desi tendinta este de a pune frana)

    Asta se intampla cand vrei sa te "dai", ca altfel, daca intrii cu viteza normala n-ai probleme. A, si frana se pune intotdeauna inainte de viraj
    If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

    Comment


    • #3
      acceleratia se calca la jumatatea curbei si abordarea se face pe tarsa cea mai scurta a virajului, bineinteles in functie de ce viraj urmeaza;
      treapta de viteza se schimba inainte de abordarea virajului, nu in timpul acestuia, si se retrogradeaza pentru a tine turatia in zona de cuplu pentru iesirea rapida, sau evitarea parapetului

      research on : metoda daneza

      bonus:

      Shot just south of Paris, France in Linas at l'Autodrome de Linas --Montlhéry, this 1.58 mile oval track, built in 1924, features banks as steep as 51 degree...
      Last edited by DeLuXe; 3 November 2010, 13:53.
      sigpicMy ride

      Comment


      • #4
        Genul asta de manevre nu-si au rostul intr-un sofat normal...daca vorbim de pilotaj, ei bine, acolo multe lucruri se schimba.
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • #5
          Corect. Intrebarea era despre subvirare si supravirare si nici astea nu apar intr-un sofat normal
          If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

          Comment


          • #6
            corect si de acord ... o masina chiar si barca, nu subvireaza si supravireaza decat daca o scapi ...

            si nu-mi zice ca nu ai scapat masina niciodata si nu ai folosit ceva scris mai sus ... sunt informatii utile pentru orice tip de sofer
            sigpicMy ride

            Comment


            • #7
              Chiar si cu masina scapata de sub control, necesita exercitiu pentru a putea contracara intr-o situatie aparuta din hazard. Degeaba cunosti teorie daca practica te omoara...ori genul asta de manevre intr-un cadru asigurat inseamna altceva. Mintea deja e pregatita, practica deja e "inmagazinata"...pe soselele publice variabilele sunt mult mai multe, masina nu e de raliu. Parerea mea e ca, degeaba avem teorie. Cat timp mentalul nu e pregatit sa actioneze din reflex, e vax albina.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • #8
                O astfel de situatie poate aparea de exemplu iarna daca nu ai cauciucuri corespunzatoare , si nu numai . Cum eu am numai pe fata cauciucuri de iarna, daca patesc sa imi plece spatele in curba virez invers/corectez directia si accelerez usor ?
                sigpic

                Comment


                • #9
                  mi se pare degeaba threadul , la scoala de soferi ti se explica in mare parte toate chestiile de mai sus.
                  daca vrei next level , curs de pilotaj.
                  ma uit cum unii la 19-22 ani dau sfaturi ce si cum....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bad_Wolf View Post
                    O astfel de situatie poate aparea de exemplu iarna daca nu ai cauciucuri corespunzatoare , si nu numai . Cum eu am numai pe fata cauciucuri de iarna, daca patesc sa imi plece spatele in curba virez invers/corectez directia si accelerez usor ?
                    Sansele sa-ti mai revii pe traiectorie, iarna, dupa ce-ai "pierdut" puntea spate sunt aproape nule....doar un noroc te mai poate salva .
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • #11
                      @darkside: Vorbesc de situatii in care pleaca fundul intr-o curba la viteze mici ,ma refer aici la mers in oras, situatii care se mai pot remedia.

                      Originally posted by CataFOF View Post
                      mi se pare degeaba threadul , la scoala de soferi ti se explica in mare parte toate chestiile de mai sus.
                      Hai sa fim seriosi Cata ce iti explica la scoala de soferi ca multi au permis si nu stiu sa fac o parcare ca lumea plus ca una e teoria una e practica .Thredul l-am facut pentru a afla de la unu de la altu , din situatii reale, din experienta cate un mic secret, cate un sfat , asa ca te rog sa ne impartasesti si tu din cunostiintele tale de reisar ca poate se dovedeste sa fie ceva util
                      Last edited by Bad_Wolf; 3 November 2010, 14:29.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        daca esti umpic dedicat nu trebuie sa`ti zica ei tot , poti sa intrebi tu chestiile astea.
                        daca treci scoala ca lebada prin apa e si normal sa nu inveti nimic.
                        plus de asta , inveti exersand , vorba lui dark , nu teoretic , ca nu`ti folseste la nimic intr`o situatie de subvirare.
                        PS. mai ti minte intrarea de la conca ?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by CataFOF View Post
                          ma uit cum unii la 19-22 ani dau sfaturi ce si cum....

                          Eu unul ma crucesc cand vine unul la mine de 18-22 de ani sau soferi care cu toate ca au varsta apropiata mie sau mai mare au permis de conducere de 1 an 2 hai 3 si imi dau indicatii mie de condus.
                          Eu am din 1996 permisul si am cosdus la greu..de la masini mici la masini mari de maxim 3,5 tone,,,incarcate sau goale de marfa,,si tot nu ma pot pronunta profesionist si sa dau indicatii la altii ca as fii soferul suprem.
                          Am avut si subvirari si supravirari dar tot de atatea ori am readus masina pe banda mea ,,sau am evitat accidente pt ca am stiut sa simt masina sub mine cum fuge si cum se comporta in viraje,,la franari bruste,,pe uscat,,pe ploaie sau zapada.

                          Deci ,,concluzia mea este ca fiecare sofer trebuie sa simta masina sub el,,in ce directie are tendinta sa o ia la o franare pe zapada/ploaie/uscat..si sa contracareze din roti si frana miscarea masinii.
                          Variabilele sunt multe de la caz la caz ,,de la sofer la sofer,,de la masina la masina iar de cum poti controla masina in astfel de situatii((adica sa virezi sau nu rotile,,,cat de tare sau de des sa apesi frana,,cand sa nu apesi frana,,etc)) ..repet depinde de sofer si nimeni nu poate da indicatii in astfel de momente cand apare NEPREVAZUTUL..pt ca acest neprevazut dureaza 2-3 secunde sau mai putin..Neprevazut in care tu ca sofer((in astea 3 secunde)) trebuie sa ai SANGE RECE,,REFLEXE,SIMTURI ascutite pt a controla masina.

                          Fereasca sfantul sa para neprevazutul la viteze mari si degeaba citesti teorie ca sofer,,ca in fata faptului probabil cei mai multi soferi iau mana de pe volan si se lasa in voia sortii...adica se pierd cu totul la volan.


                          . A, si frana se pune intotdeauna inainte de viraj
                          Andru,,de ce consideri tu ca trebuie calcata frana inaintea unui viraj?
                          Poate ca virajul iti permite sa nu calci frana deloc,,,totusi nu inteleg de ce tu pui frana intodeauna asa cum ai scris!
                          Last edited by Ivan Marian; 3 November 2010, 17:01.

                          Comment


                          • #14
                            Nu poate desena nimeni nimic, eventual un tutorial ceva?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ivan Marian View Post
                              Eu unul ma crucesc cand vine unul la mine de 18-22 de ani sau soferi care cu toate ca au varsta apropiata mie sau mai mare au permis de conducere de 1 an 2 hai 3 si imi dau indicatii mie de condus.


                              Deci ,,concluzia mea este ca fiecare sofer trebuie sa simta masina sub el,,in ce directie are tendinta sa o ia la o franare pe zapada/ploaie/uscat..si sa contracareze din roti si frana miscarea masinii.
                              Adevarat graiesti.
                              Iarna nu este in niciun caz anotimpul in care masina se bruscheaza/se merge cu viteza mare.
                              Daca viteza este adaptata la conditiile de drum nu are ce sa se intample rau.

                              Cat despre frana...se franeaza inaintea virajului pentru transmiterea centrului de greutate in fata masinii.Nu mi-o lua in nume de rau chiar daca am de 1 an si o luna permis,am zis si eu doar ce stiu .Bineintels ca la viraje lungi/cu viteza mica nu se pune problema calcarii franei.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google