Tehnici De Abordare A Virajelor !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    @cris_iasi nu ma cred pilot si nici nu sunt expert, dar tu vii si faci o afirmatie pe care ulterior nu reusesti sa o sustii si daca cineva nu e de acord cu logica ta te superi, iti iei jucariile si pleci.
    sigpic

    Comment


    • #77
      Originally posted by cris_iasi View Post
      Motivul principal pentru care masinile au in majoritate tractiune fata e factorul economic. E mai ieftin asa. Vezi ca cei care (mai) fac masini cu propulsie spate acum au in general toata electronica necesara unui condus confortabil.
      Topicul era modul de abordare a virajelor cu un LOGAN, deci nu inteleg de ce unii duc discutia in balarii (de fapt stiu dar dau nastere la flame-uri daca zic). Din posturile de pana cum am dedus ca 99,999% sunt asi in pilotaj, asa ca o sa deschid un thread nou: "Modul de abordare a virajelor cu salupa".
      La inceputul lui octombrie a fost raliul Iasului, inclusiv o speciala in oras. Ei bine, Logan-urile preparate mergeau cu o idee mai bine decat unul normal, intr-o zi obisnuita pe traseul ala. Nu e domnilor masina de raliu, never. Indiferent ce puneti pe ea. Si pe mana carui pilot incape. Si au fost mai mult de 10 Logan-uri acolo, toate ca melcul.
      Evident ca-i melc, doar are saracul vreo 100 de cai. Ce sa faci cu ei?
      Plus de asta, este o masina campioana la categoria subvirare, de fapt locul 2, caci locul 1 e ocupat de Opel Vectra.

      Pt cel ce a initiat topicul: teoria este destul de putina in tehnica abordarii virajelor. Daca vrei sa faci performanta, ai nevoie de exercitiu.
      Ca idee, virajul trebuie abordat cat mai tarziu, urmand ca "nasul" masinii sa atinga extremitatea distala a apexului virajului, lucru pe care nu-l poti face pe drumurile publice.
      Pt un control mai bun al masinii, este mult mai eficient sa reduci viteza, si sa nu franezi brutal in plin viraj.

      Comment


      • #78
        ...si putina accelerare imediat dupa jumatatea virajului daca este posibil...ca sa nu te simti ca in barca

        Comment


        • #79
          Imediat dupa jumatea curbei, nu inteleg treaba asta (am mai vazut comentariu asta).
          In functie de cat de tare te bagi in curba, po' sa accelerezi inainte de jumatea ei, la jumate, dupa jumate...
          Eu n-am procedat niciodata (si la mers tare) in genu ''aha, e jumatea curbei, gaaaz!''. In functie de cum negociezi viraju vezi tu/simti unde si cat trebuie dozata acceleratia.

          Comment


          • #80
            Tavi, e simplu: daca n-ai facut cum spune viorelul, e clar ca n-ai avut suficienta viteza.
            Vb insa de conditii de circuit, iar revenind la topic, n-are nici o relevanta ce discutam aici.
            Poate isi spun parerea si MareOm, Dsign s.a. care au mai mers la competitii

            Comment


            • #81
              Eu vorbeam de traficul normal.
              Pe circuit habar n-am cum e, dar nu cred ca e regula de aur ca la jumatea curbei (exact acolo) sa incepi acceleratia.
              Te bagi in curba si dozezi cat, cum si unde trebe. )) (pe circuit)
              Uneori chiar trebuie sa mai lasi acceleratia (negociere prea tare, sa muti un pic aderenta pe fata).
              Dar totul trebuie facut cu niste reactii si miscari de balet si rapide in acelasi timp...(adica pulsul sa-ti ramana constant)
              Vrrrrrraaammm...
              Se intampla chiar intr-o curba sa dozezi si sa mai lasi acceleratia de mai multe ori.
              Last edited by Octavian; 5 November 2010, 22:50.

              Comment


              • #82
                Originally posted by Ivan Marian View Post
                Roy,,cand ai trecut prin acea zona ultima data?
                Daca stii zona aia de la Sinesti pana la Urziceni bine,,cred ca stii ca in km aia de sosea sunt mai multe curbe largi si inselatoare si eu unul am avut viteze foarte mari pe acel tronson de drum..170-185-187 de km/h...dar cunosc fiecare centimetru de sosea si stiu cum sa abordez fiecare curba din timp.
                Alex tin minte,,si tu esti unu din copii care conduc bine si prudent si nu ai venit sa te dai mare la mine sau la altii din club si sa ne spui ce mare pilot esti tu.
                Am avut timp 600 de km ca sa vad daca esti bun sofer sau nu...altfel veneam cu trenu de la Tulcea
                Pai ,daca am identificat virajul,ma rog,e pe sensul Bucuresti-Urziceni,stiu bine bine zona.Acum trec aproape lunar pe acolo,dar au fost vremuri mai bune,cand treceam si saptamanal.Nu trec niciodata cu vitezele alea pe acolo pentru ca merg cu o camioneta de marfa,dar,acel viraj,pentru masinile de marfa este foarte periculos daca este atacat cu viteza,iar sarcina maxima utila este mult depasita,caz foarte des intalnit in RO.

                Comment


                • #83
                  Originally posted by cris_iasi View Post
                  .... Din posturile de pana cum am dedus ca 99,999% sunt asi in pilotaj, asa ca o sa deschid un thread nou: "Modul de abordare a virajelor cu salupa"...
                  Daca tu crezi ca virajul cu o salupa e ceva simplu, mai ales pe Dunare te inseli .
                  Cel mai lent 1,6 8v

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by Octavian___32 View Post
                    Daca n-am sistem de control al tractiunii, prefer tractuinea fata, pentru mine e mai safe )) Mai ales pe udeala.
                    Cred ca e valabil si pentru altii.
                    Tractiunea spate este foarte periculoasa pentru un sofer. In pilotaj este altceva pentru ca oamenii aia stiu ce e aia transfer de mase si stiu cum sa dozeze acceleratia. 90% dintre soferi apasa acceleratia dar sunt luati prin surprindere de ruperea aderentei, rezultand de foarte multe ori iesirea in decor.
                    Din proprie experienta, cu tractiunea spate nu e de joaca in depasirile in forta, din scurt, pe linia de tramvai sau pe carosabil alunecos. Daca nu aveam ESP, raschetam cel putin un pom sau o bordura pana acum

                    Aveti aici un exemplu si inca e in linie dreapta...in curbe, e mai sangeroasa treaba.
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Octavian___32 View Post
                      Imediat dupa jumatea curbei, nu inteleg treaba asta (am mai vazut comentariu asta).
                      Treaba cu jumatatea curbei mi-a ramas intiparita de la instructor...acum 16 ani.Bineinteles era pentru mersul tipic al unei masini de scoala .Insa se obesrva o anume stabilitate a masinii cand faci asta,normal ca nu in curbe foarte stranse
                      P.S.Oricum vad aici s-a dat in virajele de la curse,raliuri...topicul era pentru abordarea virajelor si atat,probabil cu oarece sens rutiero-educativ
                      Last edited by viorelu; 6 November 2010, 12:29.

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by darksid3 View Post
                        Din proprie experienta, cu tractiunea spate nu e de joaca in depasirile in forta, din scurt, pe linia de tramvai sau pe carosabil alunecos. Daca nu aveam ESP, raschetam cel putin un pom sau o bordura pana acum
                        Asa am patit si eu anul trecut in ianuarie la 11 noaptea, ud pe jos, frig afara (nu era polei) si depasire din scurt cu un BMW 318d...daca nu era DSC-ul ala ma lipeam de spate cu ala de pe contrasens. Ma furase de spate si am redresat-o din cateva miscari rapide ale volanului. Faza a fost ca mai facusem cateva din scurt la viteza mare si am zis ca daca era DSC-ul activat nu avea cum sa ma fure, pana la depasirea aia, din 3 violent in 2, tras de volan din scurt pe contra-sens, cuplu mare dintr-o data si aia a fost. De atunci tot respectul pentru tractiunea spate, tremuram dupa faza aia, ma gandeam cum ar fi fost daca eram intr-un ursulet fara niciun sistem, varza-l faceam, dar fata de 1.4 eram foarte incantat de cum tragea masinuta aia.

                        Am de exersat mult cu tractiunea spate, foarte rar am avut ocazia de a conduce o masina cu asa ceva si dupa patania aia cu orice BMW am mai prins pe mana am mers cu grija.
                        4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                        Comment


                        • #87
                          Salut,
                          Diferenta este foarte mare, de abordare a virajelor, in functie de tipul masinii, tractiune, greutate, etc, o regula spune ca trebuie sa franezi cat mai tarziu si sa accelerezi cat mai devreme, (sa ai sange sa poti tine masina pe viraj cu gazul la maxim) iar o alta regula de abordare a virajelor este : exterior, interior, exterior, acum depinde de viraje daca sunt legate trebuie sa sacrifici unul pentru a iesi pe trasa din al doilea. Pe scurt trebuie sa cauti drumul cel mai scurt de iesire din viraj si fara franare, sau cat mai putina frana. Nici odata nu se franeaza pe viraj, franarea se face la inceputul virajului cu schimbarea vitezei, si a gasi viteza necesare de abordarea a virajului fara a face schimbare.
                          PS: Nu incercati in trafic.
                          Cu prietenie
                          Sorin Telehoi
                          LA VOLANUL UNEI MASINI DE CURSE NU CONTEAZA CINE ESTI, CONTEAZA NUMAI DECIZIA PE CARE O IEI INTR-UN FRAGMENT DE SECUNDA

                          Comment


                          • #88
                            scriu si io care am prin tara asta 100 de mii de km,pe diferite gabarite si masini:
                            1.trebuie sa iti cunosti masina ca pe buzunare,directie frane,motorul ce poate in anumite trepte si la anumite turatii,aici mai pot pune si kg-mele,avelopele
                            2.trebuie sa stii drumul ca sa stii cum sa aplici virajul si la ce viteza iti permite,tinind cont ca nu esti singur pe sosea
                            am facut bucuresti timisoara(recas) 2 ani de zile cu un FORD TRANSIT de 3,5 t,iar motorul parca era de 2000 cc si 100 hp,pina la ultima cursa am tot avut de invatat,evident ca dupa primele 10-12 curse,numai mergeam cu teama,eram flesuit si din fata si din spate,probabil din cauza cu care intram in diferite curbe,pe cei din fata ii speriam ca ma apropiam prea mult la iesirea din curba de axul drumului,iar pe cei din spate ca intram putin pe pamint cat sa arunce in spate,asta nu face din mine vreun sofer de raliu,era vorba de timp....pina cand la iesirea dintr-o curba la dreapta am facut explozie pe fata stanga,norocul a fost ca nu venea nimeni pe contrasens si am putut redresa masina fara sa aduc vreo dauna in afara de cea a anvelopei,de atunci catinel ca e mai liniste in vene si inima te duce mai mult...asta e o povestioara sau mai bine zis intamplare
                            la un raliu,esti ajutat de 100 de insi,cunosc traseul si din ce e facut,sunt numarate curbele pt a sti ce anvelope sa iti puna,acesti piloti sunt antrenati sa faca cea ce fac
                            eu la intrarea in curba reduc viteza prin tehnica franei de motor ca la iesire sa ai dau gaz,evident intr-o treapta in care sa-mi permita sa fiu fasnet la iesirea din curba
                            iarna trecuta cand a nins si nimeni nu a iesit sa dea zapada,ca de ia prins iar pe nepregatite,mi-am pus lanturi,am plecat la munca si surpriza la un viraj de 90 grade la stinga masina mi-a fugit de spate,nu m-am panicat eu cat cei de linga mine,eu am accelerat virind masina in contra decat ar fi vrut ia sa se duca,pina am puso pe drept cand am ajuns in pozitie dreapta cu drumul am luat piciorul de pe acceleratie si am dat gaz mai usor pt a-mi continua drumul
                            eu cred ca experienta la volan iti mai da voie sa iei imediat anumite decizii de moment,nu ma refer neaparat la mine si pe nimeni nu vreau sa jignesc,intradevar sunt si soferi de 1,2,3 si mai multi ani care se pot pune umar la umar cu unu care are permis de 20 ani si aici ma refer la soferii care practica ca meserie soferia,ca nu cred eu ca proportia procentelor de a intalni diferite situatii sunt egale cu cei care conduc masina personala
                            sper sa nu supar pe mine si nimeni sa nu se simta jignit,daca am facut ceva rau imi cer scuze
                            sigpic
                            Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                            pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                            Comment


                            • #89
                              ...cat despre conducatorii de microbuze se stie ca sunt un pic dusi cu pluta )) , fara legatura cu tine.
                              Am condus si eu mult microbuz, din masina mica e cam ciudat sa vezi unu mare ca merge cu 120 si mai taie curbele.
                              Ce-i nasol ca microbuzu cand l-ai scapat, il redresezi mult mai greu fata de o masina mica, sau nu-l mai redresezi deloc. Si cu 1,5 tone in carca iarna, po' sa ai si gumele gumelor de iarna, ca tot se duce ca sania.

                              Comment


                              • #90
                                daca imi permiteti,microbuzele si camionetele au avantajul puntii spate cu patru roti sau punte dubla se mai spune in popor,iar ,daca ai si 1000kg incarcatura din 3500 maxime admise, altfel negociezi virajele,uneori mai in viteza decat cu un Logan stock sa spunem.....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google