Sfat achizitie SH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sfat achizitie SH

    Salut,

    [Inainte de toate vreau sa spun ca am folosit inainte functia search, insa, cu toata rabdarea pe care o detin, nu am regasit o chestie asemanatoare]

    Vreau sa imi achizitionez o masina SH pentru drumurile de zi cu zi, de "terfeleala" cum s-ar spune (majoritatea drumurilor ar fi in oras, cu mici exceptii). Bugetul pe care il am este destul de limitat. Cerintele ar fi :

    Buget: 3000 - 4000 euro (MAAX)
    Dotari minime: AC (!), servodirectie, geamuri electrice, ABS (in ordinea preferintelor)
    An fabricatie minim: 2001/2002 (de preferat peste 2005)
    Consum: pana in 10l/100km in oras este decent

    Pe mine ma intereseza o masina in care sa ma urc si sa mearga, fara sa stau cu prea multe griji ca maine nu porneste si sa fie ieftin de intretinut (cred ca asta isi doreste oricine, de fapt).

    Din prima ma gandisem la logan, si vazusem multe masini cu pret pana in 3500 euro care sa aiba optiunile de mai sus. In prima faza eram dispus sa iau ori motorul de 1.4 MPI ori cel diesel (in oricare din versiuni). Eram dispus sa fac asta pentru ca am avut ca masina de munca pentru aproape 2 ani, un LOGAN MCV (cu dotarile de mai sus), 1.5 DCI (70 cai) de care am fost SUUPER MULTUMIT (bine, nu aveam de la el pretentiile pe care le am de la masina mea personala - adica puteam sa fac abstractie de stratul de praf care se punea pe bord dupa ce dadeam drumul la climatizare si de faptul ca mi-a troncanit scutul pentru mult timp sau pentru ca am schimat n stergatoare de parbriz). In afara de consum, care mi se parea destul de mare (la o viteza de 150km/h reali, avea peste 8,5, iar in oras consuma 8-9l), totul era ok.

    Acum, dupa ce am citit pe forum una alta, am intrat detot in ceata (vis-a-vis de probleme cu motoarele DCI an so on). mai este o problema. Nu prea stiu ce sa verific in cazul in care imi iau un logan SH. de ex, cand mi-am cumparat Astra, aveam o lista cu cateva chestii la care trebuia sa ma uit (radiatorul de la AC, alternator, contactul de la masina, etc). La logan nu stiu care sunt hibele standard si cum le descopar. Adica o verificare preliminara, inainte unui test amanuntit la un service. Plus ca la cate loganuri TAXI colantate sunt si la cat de usor le poti fatuii (si aici nu ma refer doar elemente de caroserie, ci in general), nu mai stii care a fost taxi si care nu. Ma uitam la o masina care a fost taxi de ex, si mocheta de pe jos nu era TOCITA DELOC (uimitor pentru un taxi).


    In afara de LOGAN, ce alte optiuni credeti ca mai exista? Eu m-am uitat si la FOCUS din 2001 (1.6 benzina) si la Fabia 2002-2003(1.2 - dar asta este prea mic, 1.6- parca- ). Insa la focus imi este destul de frica ca stiu ca la varsa asta pot aparea foarte multe probleme cu electronica si aprinderea.


    In concluzie:
    1. Ce masina imi recomandati in banii astia?
    2. La ce trebuie sa ma uit inainte sa cumpar un LOGAN?
    3. Ce riscuri (de cost) apar la un logan 1.4 din 2006, de ex?

    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

  • #2
    Cu 4000 Euro mi-am luat si eu in vara un Logan Laureate Plus 1.4 MPi din 2006,are toate dotarile expuse de tine+ geamuri electrice pe spate.
    Bun,la ce trebuie sa te uiti cand cumperi un Logan SH: in primul rand cauta rugina(apare deobicei la aripile spate),sa fie aliniata capota cu aripile(se observa cel mai bine eventualele lovituri,dar si la abtibildurile de pe spoilerul fata) si cel mai important la ACTELE masinii.Eu era sa o patesc bine de tot, erau sa ma trimita nenea politistii pana in Constanta pt o semnatura de la fostul proprietar,plus ca actele pe care le aveam(niste contracte de vanzare cumparare) erau mai vechi de 30 de zile,deci mare atentie de la cine cumperi,majoritatea sunt samsari,cauta sa iei masina direct de la proprietar.
    Riscuri de cost?..habar nu am..eu nu am avut nicio problema cu masina si ma gandesc ca a avut o singura revizie facuta la reprezentanta dacia cand era inca in garantie.(consumabilele bineinteles ca au mai fost schimbate).

    Focus din 2001,o singura problema de cand a fost achizitionata-aprox 2 ani- la bobina de inductie(piesa+manopera=600RON),masina a fost adusa din Spania.

    Aaa..si inca ceva.Neaparat sa faci un test-drive,orice trancanit,orice joc,scad din pretul masinii,desi recomandat ar fi sa cauti altceva daca gasesti astfel de lucruri.
    Last edited by Punk; 10 November 2010, 16:07. Reason: Automerged Doublepost
    Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
    My ride

    Comment


    • #3
      La 4k euro se gasesc destule Logan Laureate, dar nu prea poti avea pretentia sa fie ca noi. Partea proasta ca majoritatea nu au nici carte de service. Incearca totusi sa alegi un exemplar cu istoric cat mai detaliat si musai drive-test. Cel mai bine e cand stii de la cine iei masina.

      Comment


      • #4
        Eu am dat un Laureate din 2007, cu 56 000 km in bord, cu 3700 euro.
        Ca noua in interior/exterior.

        Desi, nu stiu cum mama dracului le-a iesit alora la test, cum ca doar 2 amortizoare sunt proaste: cele de pe partea stanga, eu neschimband nici macar unul pana in momentul vanzarii. F ciudat...
        Ba mai mult, au spus ca bucsile basculei stangi erau pe cale sa se duca, dar capul de bara nu. Cred ca erau niste tampiti.

        Deci, sfatul meu, evita service Dacia pt constatare. Mi se par niste incompetenti / smenari.


        Acum, revenind la topic: nu te uita la masini vechi de 10 ani. Ia un Logan Sh, de vreo 2-3 ani. Este excelent pt "terfeleala".
        Last edited by Cezar; 10 November 2010, 16:39.

        Comment


        • #5
          Pana in 4000 de euro gasesti Logan cu AC de prin 2004-2006.
          Benzinarele sunt fiabile. La un test de drum iti cam dai seama daca trancane ceva. Si ca la orice masina, verifica vizual lonjeroane, compartiment motor, sa nu fi fost lovita.
          Rugina: sub chederele de deaspura portierelor, in portbagaj, sub roata de rezerva.
          Vezi cati km are la bord si daca a fost schimbata distributia, kitul accesorii, eventual pompa de apa si daca doar se sustine asa ceva, fara acte nu crede nimic, ca o poti pati luand de bun ceva ce n-a fost schimbat.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Punk View Post
            Focus din 2001,o singura problema de cand a fost achizitionata-aprox 2 ani- la bobina de inductie(piesa+manopera=600RON),masina a fost adusa din Spania.

            Aaa..si inca ceva.Neaparat sa faci un test-drive,orice trancanit,orice joc,scad din pretul masinii,desi recomandat ar fi sa cauti altceva daca gasesti astfel de lucruri.
            Cu Focus sunt mai multe probleme de genul ala - aia e doar una dintre ele .
            Si cu test-drive-ul e litera de lege: fara o tura scurta pe autostrata si una prin bucuresti nu ma gandesc sa il iau.


            Originally posted by victorge View Post
            La 4k euro se gasesc destule Logan Laureate, dar nu prea poti avea pretentia sa fie ca noi.
            Nu vreau sa fie ca noi. Vreau sa fie cat de cat ingrijita (adica sa nu miroasa a tuica si a nespalat in masina) si sa bagi cheia in iala si sa mearga.


            Originally posted by Cezar View Post
            Eu am dat un Laureate din 2007, cu 56 000 km in bord, cu 3700 euro.
            Ca noua in interior/exterior.
            ...
            Acum, revenind la topic: nu te uita la masini vechi de 10 ani. Ia un Logan Sh, de vreo 2-3 ani. Este excelent pt "terfeleala".

            asa ceva mi-ar placea si mie. Ce motorizare? Tu l-ai luat de la primul proprietar?

            Comment


            • #7
              Cand vrei sa achizitionezi o masina sh cel mai bine il iei de mana pe proprietar si mergi frumos la o reprezentanta specifica marcii si o verifici dar numai la o reprezentanta si nu unde vrea proprietarul ci unde vrei tu. Sa nu te duci la un service de cartier ca sigur aia nu sunt prea priceputi.

              Intradevar poti sa pierzi acei bani dar mai bine pierzi 150 - 200 ron decat cateva mii de euro.
              sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

              Comment


              • #8
                1.4.
                Eu eram primul proprietar.
                Ba mai mult, masina am dat-o si cu ceva imbunatatiri: frane de Van, discuri mari, huse de origine, cotiera, s.a.

                @sdp: bre, citeste ce am scris eu mai sus.

                Daca vrei sa o testezi, testeaz-o la Autovit. Costa in jurul a 300+ ron. Si iti spune ce panouri au fost vopsite, chiar si testare dinamometrica.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by cris_iasi View Post
                  Pana in 4000 de euro gasesti Logan cu AC de prin 2004-2006.
                  Benzinarele sunt fiabile.

                  Motorul de 1.4 este chiar asa de puturos? Eu am mers foarte putin cu Logan 1.4 si cand am mers nu am sesizat ca este foarte foarte puturos; ce-i drept, nici nu am dat drumul la aer conditionat sa vad cum se comporta atunci. Mie DCI-ul de l-am condus pana acum imi era "de ajuns" (sa nu se inteleaga gresit, nu as avea absolut nimic impotriva unui motor de 110 cai de ex )

                  Comment


                  • #10
                    Ei, nu e racheta, dar nici asa puturos. In a 3-a e chiar vioi.
                    Consumul la drum intins, chiar si cu AC si 4 persoane in masina ramane intre 5.5-6.5 l/100.

                    Comment


                    • #11
                      Pt drumurile pe care le avem,un 1.4 e chiar foarte ok.E puturos daca ti-l imaginezi facand raliu prin oras,dar nu este cazul.
                      Si Laureate-ul meu e de 1.4,si sunt multumit.O singura data i-am dat 140km/h cand am facut o depasire,dar mai mult sau sa merg doar cu peste 120..nu vad rostul.
                      Plus ca de la 4000 rpm incolo trage foarte frumos,incepand din treapta a 2 a.
                      Last edited by Punk; 10 November 2010, 17:58.
                      Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                      My ride

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Punk View Post
                        Pt drumurile pe care le avem,un 1.4 e chiar foarte ok.E puturos daca ti-l imaginezi facand raliu prin oras,dar nu este cazul.
                        Si Laureate-ul meu e de 1.4,si sunt multumit.O singura data i-am dat 140km/h cand am facut o depasire,dar mai mult sau sa merg doar cu peste 120..nu vad rostul.
                        Plus ca de la 4000 rpm incolo trage foarte frumos,incepand din treapta a 2 a.
                        Pe mine asta cu depasirile cand ai motorizarea mica ma deranjeaza mult, insa pentru afara am o alta masina si as putea trece peste asta cu motorizarea mica.

                        Acum o sa urmeze o lunga perioada in care o sa vanez anunturi de la proprietar, pentru ca cele care au pret bun sunt luate imediat de samsari.

                        Comment


                        • #13
                          Vezi ca are Cristi_XP, un logan de 1.6, cu cele mai multe dotari pt vremea lui.

                          Aici e linkul.

                          Comment


                          • #14
                            @Cezar : Daca vrei o testezi oriunde numai la Autovit nu.

                            Multi au venit cu masiniile la noi la revizie sau orice altceva si cand le-am spus ce probleme au la masina nu le-a venit sa creada.

                            Si multi spuneau ca acum o saptamana au fost acolo cand au cumparat-o si a iesit ok la teste dar de fapt masinile erau varza.
                            sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by drfan View Post
                              Pe mine asta cu depasirile cand ai motorizarea mica ma deranjeaza mult, insa pentru afara am o alta masina si as putea trece peste asta cu motorizarea mica.

                              Acum o sa urmeze o lunga perioada in care o sa vanez anunturi de la proprietar, pentru ca cele care au pret bun sunt luate imediat de samsari.

                              Ce-i drept ca iti cam trebuie sa iti iei 'avant' cand faci o depasire.Dar asa din scurt,cu o treapta inferioara si cu ture in plus,merge,mai greoi,dar merge.
                              Eu am umblat 3 luni de zile numai prin targuri si doar peste samsari am dat.Pana la urma am gasit masina pe net si aia a fost.
                              Si si cu internetul asta,am vazut o masina in poze si cand am vazut-o live,mh...nu prea mi-a convenit(joc in volan,scartait roata dreapta fata si multe puncte de rugina),deci e esential un drive test.
                              Oricum,cam astea sunt masinile SH,nu trebuie sa ai pretentii prea mari.Azi poate sa mearga bine si maine sa pice ceva de pe ea.
                              Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                              My ride

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google