If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Scuza-ma dar nu asta e metoda prin care sa ramai cu azot in anvelope; in felul acesta presiunea anvelopei se va pierde si...iar va trebui sa adaugam azot-78% si alte gaze 22%,si iar... si iar.
Sunt niste generatoare care produc azot %, niste pistolete speciale.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Cu un asa aparat se separa si se scoate oxigenul din anvelopa in ea ramanand azotul dupa care se reface presiunea doar cu azot.
Costa in jur de 3000 lei. Daca cineva cumpara la vulcanizare asa ceva doar pentru a pacali clientii va inselati.
Eu va recomand fara a face publicitate vulcanizarea de pe Ferentari vizavi de blocurile rosii cand vii de la Sebastian spre Piata Ferentari pe partea stanga dupa semaforul de la intersectia cu strada Salaj, unde se termina linia de tramvai care imita calea ferata.
Este langa spalatorie si are si geometrie de roti cu unde laser la 80 lei iar presiunea cu azot costa 3 lei de anvelopa.
Servire ireprosabila, prompta si in ordinea sosirii.
Lucreaza si patronul acolo Dl. Vali.
cum scoate oxigenul, iti videaza anvelopa? sau doar sufla azon in ea, apoi lasa sa se echilibreze presiunea si separa oxigenul, dupa care umfla iar. oricum ati da-o, azot 100% nu va fi nici o data in anvelopa decat daca se monteaza pe janta intr-o incapere cu 100% azot in ea. inca n-am vazut vulcanizarea cu cosmonauti si camere etanse in care sa se bage azot in roti.
@iancu_mic: ce-are zgomotul la rulare (datorat profilului anvelopei) cu azotul? cum se raceste ala vara, comparativ cu aerul? azotul se supune acelorasi legi ale fizicii, ca orice alt gaz. il incalzesti se dilata. ca nu asa tare ca vaporii de apa din aer (astia fiind de fapt marele circ in variatiile de presiune din anvelopa), ok, dar tot se dilata. iar apoi, distanta de franare cum o infleunteaza? ca nedilatandu-se, guma se comporta si peste 3 ore de mers ca la pornire? da, ar fi o explicatie. dar, pe partea cealalta, atata timp cat macar o data/luna verifici presiunea si o corectezi, daca e cazul, nu vad avantajul azotului. faptul ca ai azot in gume nu te scuteste de verificari si nici nu-ti garanteaza ca guma aia va trai vesnic cu 2.1 bari in ea. iar la verificare/completare, ghici ce? tre' sa bagi tot azot, altfel, dupa parerea unora, nu esti "trebdy" si nu prezinti siguranta in circulatie.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Da o videaza si pe urma face presiunea cu azot si iar extrage oxigenul si a doua oara baga iar azot si face presiunea definitiv.
Nu stiu cum face in alta parte dar mie asa mi-a facut.
ok, deci e cam ce-am zis si eu. avantajele azotului sunt ca elimina in principal apa si alte molecule mai mici in diamteru, dar asta nu-l face gazul ideal, tot legile fizicii dicteaza. in principiu, avantajele exista, dar cred ca din motve de marketing si castiguri, sunt un pic exagerate, ami ales cand intervine efectul placebo, pe care nimeni nu-l poate controla.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
@iancu_mic: ce-are zgomotul la rulare (datorat profilului anvelopei) cu azotul? cum se raceste ala vara, comparativ cu aerul? azotul se supune acelorasi legi ale fizicii, ca orice alt gaz[....] iar apoi, distanta de franare cum o infleunteaza? nu vad avantajul azotului.
Cam asta reiese din ce ai spus,ca sa respectam adevarul.
Dar,poate nu-i atat de important...
Daaaaa, si de ce nu recomanda Michelin, Good Year sau Bridgestone sa umflam cu azot pe siteurile lor? Sau de ce nu fac asta camionagii, ca pe aia i-ar ustura mai rau.......Pentru ca e degeaba si ajuta doar profitul vulcanizatorului, de aia.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
@IancuMic uite ce scrie in Wikipedia :
* pentru umplerea camerelor roților avioanelor și autovehiculelor[1] datorită inerției sale și lipsei de umiditate sau calități oxidative, spre deosebire de aer (deși nu este necesar pentru automobilele obișnuite [2])
ÃŽn ciuda unor afirmații, azotul nu trece prin cauciucul roților mai repede decât aerul. Atmosfera este în principal un amestec de azot și oxigen (sub formă de N2 și O2), iar moleculele de azot sunt mai mici. Și se știe că moleculele mai mici trec prin substanțele poroase mai repede decât cele mai mari.
Banuiesc ca ei sunt mai documentati decat cei de la ziarul respectiv , care pot avea interese meschine.
Discutia cu folosirea azotului in anvelopele auto a pornit de la intrebarea lui Niki pusa unui user;eu nu am facut decat sa subliniez avantajele folosirii acestui gaz,despre dezavantaje sau eventuale pericole, nu am auzit.In ceea ce ma priveste,faptul ca e folosit tot mai des la vulcanizari, ma face sa cred ca n-are ce rau sa faca,dar ma rog, respect optinea fiecaruia in aceasta privinta.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Sa se dea o lege sa fie obligatoriu azotul in cauciucuri... ahh, am citit pe undeva ca si pompa aia ce separa azotul din aer, poate face o concentratie maxima de 95% azot, deci tot nu-i perfect cu vor unii.
Avantajele ar fi datorită inerției sale și lipsei de umiditate sau calități oxidative, departe de faptul ca are molecula mai mare si nu trece prin porii anvelopei,asta suna a reclama pentru vulcanizari (am facut referire la articolul acela din ziar in care se afirma ca molecula de azot e mai mare decat cea de oxigen).Nu il intereseaza pe gigel ca azotul e mai inert sau nu oxideaza , lui sa nu i se desumfle roata. Din contra azotul are molecula mai mica decat oxigenul.
Care e motivul pt. care ai umflat rotile, cu azot?
Le-am umflat cu azot ca asa am fost sfatuit...fac asta de 2 ani...nu sunt un specialist in domeniu...Unele din explicatii au fost oferite de colegi...carora le multumesc. Bafta!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment