Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by sinx View Post
    Pai de cand e asta un criteriu de clasificare... daca scartaie nu e bun, daca nu scartaie e bun! Daca ar fi dupa mine... as spune ca este total invers ( din experienta proprie) cele care scartaie au un cauciuc mai moale si implicit o aderenta mult mai buna. Sa incercati vara niste cauciucuri de iarna sa vedeti atunci scartait.
    Daca scartaie, inseamna ca ai rupt aderenta ideala.
    Exista mai multe situatii care duc la scartait:
    - Unghiuri proaste la masina pe puntea fata, caz in care poti avea orice cauciuc ca tot scartaie cand tragi de volan.
    - gume prea moi in comparatie cu regimul de rulare, caz in care din nou vei avea probleme.
    - putere eliberata prea mare la roata pe o guma optima ca aderenta, caz in care de obicei vina scartaitului este in spatele volanului.
    Nu stiu de ce apreciezi o guma moale ca buna, intr-adevar este buna la anumite temperaturi sau la drag, dar in conditii de rulaj normal mareste distantele de franare si scade vitezele de negociere a virajelor in siguranta.
    In aceasta "oala" nu am bagat gumele "low cost", la care orice comentarii sunt de prisos.

    Comment


    • #62
      dupa cum am zis... nu este un criteriu... si am facut si eu un mic comentariu pe marginea acestui subiect... motivele pentru care o anvelopa scartaie stiam care sunt. Cel mai adesea motivul este soferul... frana brusca... demaraj puternic. Insa eu am vrut sa zic ca sunt unele cauciucuri ieftine si de proasta calitate care sunt mai mult plastic... nu au nici aderenta si nu ofera nici comfort. La categoria asta ma referam eu cand ziceam ca nu scartaie ;)

      Numai bine!
      Last edited by darksid3; 31 May 2009, 20:24.
      sigpic

      Comment


      • #63
        Intr-adevar ambele situatii in care anvelopele sunt fie prea moi, fie prea dure, nu sunt de dorit pentru o aderenta optima.
        Last edited by detail; 31 May 2009, 20:23.

        Comment


        • #64
          Eu am kormorane si sunt de o calitate slaba, insa vara se comporta bine...sunt foarte tari la temperaturi normale, aproape plastic dupa cum spunea mai sus cineva, insa pe canicula se inmoaie suficient de mult cat sa ofere o buna aderenta.

          Comment


          • #65
            Si esti multumit sa-ti adaptezi stilul de mers cu temperatura?

            Comment


            • #66
              Ba bine ca nu...insa deocamdata nu am sa le schimb pentru ca inca nu s-au uzat...

              Comment


              • #67
                Pai o sa astepti mult pana se uzeaza Kormoranele...am un vecin taximetrist si are cu ele aproape 60.000 km si inca au profilul bun))
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #68
                  Am aproape 30 000 si cele de pe spate sunt aproape intacte, iar cele de pe fata cred ca mai duc inca pe atat...deci mai am de asteptat...

                  Comment


                  • #69
                    Garantie pe viata...

                    Comment


                    • #70
                      Cred ca am gresit forumul... am intrat pe ala de F1... Cunostinta mea de baza in ce privesc cauciucurile este ca trebuie sa opreasca masina pe o distanta cat mai scurta la apasarea franei, sa nu se duca pe ploaie ca pe gheata si in primul rand sa tina cat mai multi kilometri! Oamenii normali incetinesc la intrarea in curba si o abordeaza cu o viteza optima ( nu se bazeaza pe aderenta cauciucurilor)! Am sa ies afara si am sa musc din cauciucuri sa vad daca sunt suficient de moi..

                      Comment


                      • #71
                        Pai una dintre probleme este chiar distanta de franare: 3 m diferenta de parcurs la o frana de urgenta, fac diferenta intre o sperietura groaznica si o reparatie de cateva mii de lei, in cazul fericit, ca exista si cazuri nefericite...
                        Iar dupa principiul ca gumele sunt numai ca sa ruleze masina pe ele, asa putem sa anulam diverse functii "inutile" incepand de exemplu cu ABS-ul, iar daca nu te grabesti sa stii ca poti opri masina si cu frana de motor, deci am putea renunta si la frana de serviciu, si asa am mai putea continua...
                        Iar aia cu "nu se bazeaza pe aderenta cauciucurilor" in curba, este de clasa a V-a, ca dintr-a VI-a se face fizica...
                        Last edited by detail; 31 May 2009, 22:14.

                        Comment


                        • #72
                          Ai dreptate @Detail, eu nu ma grabesc, si cand ma grabesc nu ma bazez deloc pe cauciucuri, intotdeauna am suficienta distanta de franare la viteza pe care o am (nu circul niciodata prea aproape decat la viteze mici)! Nu cred ca un set de jante si anvelope la peste 2000 lei evita vreun accident! Plus ca eu mi-am luat "Dacia Logan" nu masina de raliu sa ma gandesc cum abordez virajul. Eu raman cu fizica mea de clasa a V-a , tu mergi pe a ta de masterat!

                          Comment


                          • #73
                            Sunt convins ca tu circuli prudent si tii distanta, dar cand este vorba despre altceva care iti "iese" in fata(un biciclist beat, un sinucigas, un dement care face liniute si nu cedeaza trecerea, sau chiar un caine...), un regret de genul: "daca as fi avut ABS si niste anvelope bune scapa ala cu viata", este tardiv...
                            Insa sa nu te bazezi pe cauciucuri cand te grabesti te aduce tot in clasa a V-a...

                            Comment


                            • #74
                              @Detail tu faci ce vrei, dar eu niciodata nu dau jumate de salariu pe niste gume care nici macar nu stiu sa faca... clatite! Masina mea a venit cu Barum si urmatoarele cauciucuri vor fi tot Barum, sau altceva la pret apropiat, la viteza atinsa de Logan nu-mi fac probleme...

                              Comment


                              • #75
                                Kormoranurile mele au zburat la un taximerist cand aveam 6000 km, si au fost inlocuite cu Dunlop Sport 01 195/65/15, iar diferenta este de la cer la pamant.Kormoranurile patinau si pe asfalt uscat, si de aceea au fost date jos.
                                Acestea Dunlop, sunt la un pret bunicel zic eu 270 lei bucata, la Metro .
                                Cu stima.
                                real power..... diesel power by

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google