"Şuntarea" Radiatorului De Incalzire Pe Timp De Vara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    bine, am denumit gresit si te-am bagat in ceata
    calorifer = ala mic de-i aeroterma pe el sa te incalzeasca in habitaclu
    radiator = ala de-i in fata de raceste motorul . M-am exprimat asa ca sa facem diferenta.
    Spuneam ca la mine nu s-a spart caloriferul. Nu e o boala generala desi asa e ramas in "istorie". Radiatorul s-a spart nu stiu din ce cauze, oricum am inteles ca sunt slabe din fabricatie si ca cedeaza destul de repede pentru ca, cica, ar fi prea mici pentru motorul asta ... la logan au pus mai mare decat la supernova, tocmai din cauza asta am cumparat unul de cupru, tata fiind si radiatorist trecut in rezerva.
    Incalzirea nu e mai puternica a motorului, e mai rapida, sau cel putin asa mi se pare mie, oricum se stie ca aluminiu are conductibilitatea termica mai buna, degajand mai repede caldura din apa ce il strabate.
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • #32
      @ samy0388

      Cuprul are conductivitatea termica si electrica mai buna decat aluminiu. In privinta alamei, din care sunt facute unele radiatoare auto, cred de asemenea ca au conductivitate termica mai buna decat aluminiul.

      Dar nu despre asta era vorba. In general, la 4 - 8 ani caloriferului de incalzire nu-i cedeaza fagurele de aluminiu, ci se rascoace garnitura de cauciuc care etanseaza bazinele laterale. Unii chiar au desfacut bazinele, au lipit cu pasta de etansare care rezista la temperatura si au recapsat bazinele pe calorifer - desi eu nu as face asta la cat de multa chinuiala este sa dai jos bordul si blocul de ventilatie la o astfel de operatie.

      Comment


      • #33
        ion_R5 daca stii unde sa umbli si ce sa desfaci ,mai mult de 30 de minute nu-ti ia sa demontezi-montezi un calorifer la logan,fara sa dai bordu jos

        Comment


        • #34
          OK. Inseamna ca au lucrat bine cei de la Renault cand au proiectat Dacia.

          La Renault Super5 nu mergea inlocuit caloriferul, decat daca se dadea jos bordul. Am facut operatia asta si a fost ceva munca si maini julite. Bine, a meritat, fiindca cu ocazia asta am refacut izolarea panoului antifoc (am mers vreo saptamana cu masina Ploiesti-Bucuresti fara bord si fara izolatie si zgomotul motorului diesel genera dureri de cap...)

          Comment


          • #35
            Originally posted by Ivan Marian View Post
            Mah,,da-o naiba de treaba..Aerul ala conditionat pt ce il mai ai pe masina?
            Daca nu il aveai ca optiune pe ea mai intelegeam tiganeala asta,,dar asa sincer nu ii vad rostul !
            Pe mine in 3 veri nu m-au deranjat tevile alea absolut deloc si conduc vara si in papuci si in picioarele goale/descult si nu am simtit caldura de la ele..eu unul am izolatie de pasla peste ele din fabrica..nu stiu voi?
            nu te au deranjat 3 veri pentru ca nu stii cum este fara. mie de exemplu nu mi place sa merg cu aer conditionat. simt masina grea fara vlaga.
            acum merg mai bine fara aer.
            cred ca nici nu te gandesti ce bine se simte

            Comment


            • #36
              @alessandro nu ne spui si noua ce ai folosit si cum ai facut? cred ca sunt destui care nu au ac si ar fi interesati de modificarea asta.

              Comment


              • #37
                doua coturi de 90 din alama. se gasesc la romstal. doua prelungiri cu filet exterior. toate diametrele trebuie sa fie pe 1/2 tzoli . la mijloc coturile sunt cositorite.

                Comment


                • #38
                  Alessandro - m-am uitat sub capota si totusi este loc pentru robineti. Dar trebuie facut un H destul de "curat". Eventual cu niste coturi la 45 sau 90 grade. Oricum, dupa trebuie taiat din furtunele de cauciuc...

                  Comment


                  • #39
                    Foarte buna ideea cu suntarea radioatorului. Cand ai afara 33 grade si in masina mai ai un radioator prin care trec 90 grade nu este chiar ok.
                    Un agent de vanzari avea Logan si facea zilnic 200-300 km si intr-o vara mi-a aratat ca pe talpa de la piciorul drept i se exfolia pielea si nu intelegea de ce are si pantoful cald. L-am rugat sa atinga teava care ii trecea pe langa picior si a inteles.
                    Cei care merg 20-30 km nu simt efectul acelui radiator care sta incins non-stop.
                    real power..... diesel power by

                    Comment


                    • #40
                      alessandro, o intrebare cu raspuns scurt fara polemica, dar daca iti place masina sportiva de ce ti-ai luat cu gpl(sau ai montat gpl pe ea)????
                      un conducator sportiv nu se uita la economie.
                      In 5 ani si ceva luni (214.000km) de cand conduc logan nu am avut problema cu piciorul decat iarna,vara niciodata nu mi s-a incalzit piciorul pentru ca folosesc aerul pe pozitia parbriz si picioare.Si iarna mi se inlcazeste piciorul dupa drum lung(peste 300km) cu caldura pornita in aceeasi pozitie la aeroterma.
                      unii colegi chiar cred ca scrieti unii dintre voi pe aici si ajung sa-si bata joc de masinile proprii.

                      cosmindan : daca e asa buna ideea de ce nu incerci sa faci modificarea asta si la vw ?

                      multi faceti acareturi din astea pe masini ca sunteti invatati ca la dacia 1300-1310.

                      Comment


                      • #41
                        cineva cu o solutie "mai curata"?

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by seg View Post
                          cosmindan : daca e asa buna ideea de ce nu incerci sa faci modificarea asta si la vw ?

                          multi faceti acareturi din astea pe masini ca sunteti invatati ca la dacia 1300-1310.
                          Nu am de ce sa fac aceasta modificare la WV deoarece nu am conducte fierbinti pe la picioare in el, si totusi vorbim de masini diferite.....clase diferite.
                          La logan am izolat tevile cu burete de instalatii sanitare (acela cilindric cu care se imbraca tevile de calorifer) si am scapat de problema cu teava care trece pe la picioare.
                          Cred ca la Logan este suficient un robinet pe teava de tur adica pe teava prin care intra apa in el. Cred ca se poate folosi un robinet cu bila si nipluri la capete montat direct pe furtun.
                          Stiu ca este o improvizatie dar nu este chiar ok sa ai undeva in bord , mai exact in cabina un element care sta permanent la 80-85 grade.
                          real power..... diesel power by

                          Comment


                          • #43
                            Aceste discutii ma fac sa ma intreb daca suntem in secolul XXI,cred ca nu ne dezmintim ca suntem romani.Mai alaltaieri mergeam cu apa vara si antigel iarna sfatuiti de niste "mecanici" cu vechime in service avand 3 saptamani de practica in scoala.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by cosmindan View Post
                              La logan am izolat tevile cu burete de instalatii sanitare (acela cilindric cu care se imbraca tevile de calorifer) si am scapat de problema cu teava care trece pe la picioare.
                              Cred ca la Logan este suficient un robinet pe teava de tur adica pe teava prin care intra apa in el. Cred ca se poate folosi un robinet cu bila si nipluri la capete montat direct pe furtun.
                              La Supernova pusesem un robinet la calorifer (mai exact pe furtunul de tur care merga la calorifer), si anume un robinet de bord CN de Dacia 1310. Nu am avut nicio pb cu el sau cu functionarea circuitului de incalzire.

                              PS. Poti sa detaliezi despre izolarea tevilor de la calorifer la Logan ? Eventual niste poze ar fi f utile. Eu am incercat la mine, dar nu prea am loc, poate si din cauza ca am acel "izolant/blana" la pedalier (e 1.6 16v).
                              Multumesc !

                              Comment


                              • #45
                                Eu am pus asa ceva si a fost foarte ok in sensul ca este un burete destul de elastic . Se taie cu cutterul pe lungime si se inbraca teava/tevile.Are in orice magazin de instalatii si costa pana in 5 ron/2 m.
                                Attached Files
                                real power..... diesel power by

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google