"Şuntarea" Radiatorului De Incalzire Pe Timp De Vara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Şuntarea" Radiatorului De Incalzire Pe Timp De Vara

    A realizat cineva Şuntarea radiatorului de incalzire pe timp de vara?

    Detaliere: Am observat si la alte masini, ca radiatorul de incalzire din habitaclu cedeaza la un numar de ani (4 - 8), adica incepe sa curga, cu efectele stiute: neetanseitatea circuitului de racire care trebuie completat permanent, patrunderea umezelii la podeaua masinii cu riscul de coroziune/aparitia ruginii si deteriorarea/distrugerea mochetei si a presurilor care captusesc podeaua masinii.

    Una din neplacerile majore este tocmai inlocuirea radiatorului de incalzire, in multe cazuri - in functie de tipul masinii, operatiunea de inlocuire necesitand uneori chiar demontarea completa a bordului masinii - operatiune care nu e deloc comod de realizat.

    In acest sens, consider ca prelungirea vietii radiatorului de incalzire reprezinta o imbunatatire demna de luat in seama si solutia propusa consta in montarea unor robineti de separare a circuitului de racire care alimenteaza radiatorul de incalzire in habitaclu. (3 robineti, dintre care 2 obtureaza alimentarea radiatorului cu lichid de racire, iar cel de-al treilea permite circulatia lichidului de racire pe furtunele respective)
    Intrebare: a realizat cineva asa ceva? Daca da, va rog sa aduceti cateva precizari. Antigelul permite montarea robinetilor din bronz cu bila, sau reactioneaza (formeaza compusi chimici) cu bronzul?

    Multumesc anticipat!

    PS: daca ati gasit un tutorial despre asa ceva, va rog sa atasati link
    Last edited by ion_R5; 13 January 2011, 18:20. Reason: Automerged Doublepost

  • #2
    1. daca consideri ca antigelul este coroziv atunci trebuie eliminat, altfel e tot treaba aia
    2. eu stiam ca antigelul are proprietati anticorozive si de ungere
    3. acele radiatoare au crapat din alte cauze
    sigpic

    Comment


    • #3
      o teava cu apa statuta se distruge mai repede decat o teava prin care circula apa . legaturile fa-le singur

      Comment


      • #4
        cand au facut inginerii francezi motoru pentru logan diesel sau benzina nu au pus acel robinet pe radiatoru de incalzire habitaclu pentru a avea o racire mai eficienta in caz ca se blocheaza termostatu deci antigelu trebuie sa circule tot timpu prin radiatoru de incalzire,cine vrea sa puna robinet pe furtunele de ,,calorifer,,sar putea sa cumpere si un motor,sfatu meu lasati asa sistemul de racire al masinii cum a venit din fabrica

        Comment


        • #5
          Originally posted by silviu_cos View Post
          o teava cu apa statuta se distruge mai repede decat o teava prin care circula apa . legaturile fa-le singur
          Problemele sunt de la expunerea radiatorului permanent la temperatura, nu de la compozitia chimica a lichidului de racire.

          Comment


          • #6
            su nu ajungem sa facem modificari si inventii cum faceam la dacia batrana 1300
            Mai bine taci si doar pari prost .. decat sa vorbesti si sa inlaturi orice indoiala !!!

            Comment


            • #7
              In general temperatura lichidului de racire nu are nicio legatura cu materialul prin care circula, in general radiatoarele si caloriferele de caldura crapa din cauza presiunii ce se creaza la un regim intens de folosire a masinii la temperaturi innalte , repet : temperatura creeaza presiune mai mare in instalatie, ca daca ar veni apa fiarta pe instalatie dar fara presiune nu ar fi nicio problema
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • #8
                Frate,,te complici degeaba cu robineti din astia,,lasa valvele in pace ca vorba lui Petroman,,nu mai este vechea dacie!
                Eu unul la vechea dacie in loc de robinetul standard ,,am montat un teu cu un robinet,,dar l-am montat pt ca cel vechi se stricase ,,iar unul nou costa vreo 50 de lei si mecanismul aluia vechi era de tot rahatul si din cauza asta am facut treaba asta.
                Dar la loganul asta risti mai multe daca montezi asa ceva pt ca difera sistemul de racire si nu e asa de simplu sa suntezi radiatorul!

                Comment


                • #9
                  @ samy & Ivan Maria & petroman

                  Problema nu consta in faptul ca piesa se strica si trebuie inlocuita. Problema consta in faptul ca inlocuirea piesei se face anevoie - demontarea bordului + neplacerile create de scurgerile de antigel in habitaclu - presuri si pericol de rugina la podea.

                  Corect - deteriorarea se datoreaza si presiunii, dar si temperaturii. Bazinele sunt capsate si lipite cu un adeziv cauciucat - care imbatraneste mai repede daca acolo circula lichid fierbine si sub presiune. Daca inchidem robinetii - nu mai avem nici presiune si nici fierbinte. Asta era ideea.
                  Si inca ceva, care nu e lipsit de importanta: dupa 2 - 3 ani, se rascoace ceva plastic acolo - fie de la radiatorul de incalzire, fie de la componentele de plastic care fac parte din grupul de climatizare - si dupa ce se rascoc plasticele alea - in masina incepe sa vina un miros nasol de plastic ars - ceea ce nu e foarte confortabil.

                  Comment


                  • #10
                    Ion,,,acu pe bune,,,de unde iti vin idei din astea?
                    Eu nu am auzit vreodata sa miroasa in vreun logan sau oricare masina mai veche a plastic ars de la radiator,,a antigel si alte alea.
                    Nici la vechea dacie care este la tata in curte acum ..de 15 ani nu miroase a nimic din ce sustii mai sus,,si masina merge fara probleme.
                    De ce crezi ca la logan ar MIROSI a ceva pe acolo,,doar ca e logan,,,sau ai tu vreo fobie/frica de asa ceva si nu stii ce sa mai faci pe chestia asta.
                    Lasa frate racirea aia in pace,,,ca o sa miroasa a ars apoi de la motor,,si asta pe bune,,daca tu suntezi radiatorul,,,

                    Ps masina mea face 3 ani in Iunie,,,deci de unde ideea de miros de ars dupa 2 ani,,de unde ca nu inteleg??
                    Am intrat si in logane mai vechi de 3 ani si tot nu miros a antigel,,a ars,,a rugina,,a pres corodat..prea multa importanta dai unor nimicuri din astea!

                    Comment


                    • #11
                      suntarea o poti realiza f. usor dar asa cum iti zic si ceilalti colegi o sa inrautatesti performantele motorului pe timp de vara ... cand se proiecteaza un sistem se fac tot felul de calcule si incercari.. asa ca mergi pe mana constructorului ca sa nu patesti ca la vechea dacie sa-ti fiarba vara motorul si iarna sa te trzesti cu radiatorul de icalzire colmatat... utilizatorii de vechi dacii stiu de ce..

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ivan Marian View Post
                        Ion,,,acu pe bune,,,de unde iti vin idei din astea?
                        Eu nu am auzit vreodata sa miroasa in vreun logan sau oricare masina mai veche a plastic ars de la radiator,,a antigel si alte alea.
                        Nici la vechea dacie care este la tata in curte acum ..de 15 ani nu miroase a nimic din ce sustii mai sus,,si masina merge fara probleme.
                        De ce crezi ca la logan ar MIROSI a ceva pe acolo,,doar ca e logan,,,sau ai tu vreo fobie/frica de asa ceva si nu stii ce sa mai faci pe chestia asta.
                        Lasa frate racirea aia in pace,,,ca o sa miroasa a ars apoi de la motor,,si asta pe bune,,daca tu suntezi radiatorul,,,

                        Ps masina mea face 3 ani in Iunie,,,deci de unde ideea de miros de ars dupa 2 ani,,de unde ca nu inteleg??
                        Am intrat si in logane mai vechi de 3 ani si tot nu miros a antigel,,a ars,,a rugina,,a pres corodat..prea multa importanta dai unor nimicuri din astea!
                        OK, am inteles ce ai scris - si nu doresc sa polemizez cu nimeni.

                        Insa fenomenul cu mirosul exista - il poti intalni la unele taxiuri mai vechi. Poate la unele masini nu apare - insa nu stiu de ce.

                        Eu am avut un Renault Super5, fabricatie 1987, pe care l-am cumparat prin 2001. I-am inlocuit radiatorul de incalzire din habitactiu prin adaptare cu unul de Dacia Nova si dupa vreo 2 ierni a aparut mirosul despre care am scris mai sus. Dupa aia am constat si la alte masini ceva mai vechi prezenta acelui miros - mai mult sau mai putin pregnant.

                        Daca stati de vorba cu taximetristii - atat cei de Logan sau alte masini - exploatate mai indelung, o sa vedeti ca am dreptate.

                        Chestia cu colmatarea despre care a spus altcineva nu e legata de retinerea unei cantitati de lichid de racire in radiator, fara posibilitatea de a-si face circuitul normal - ci de utilizarea fie a apei sau a unui antigel de foarte proasta calitate - respectiv neinlocuirea la timp a lichidului de racire, dupa un numar de ani.
                        Asta e parerea mea. Nu tin sa o impun nimanui.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ion_R5 View Post

                          Corect - deteriorarea se datoreaza si presiunii, dar si temperaturii.
                          atata timp cat instalatia de racire are un vas de expansiune care are legatura cu mediunl inconjurator, presiunea este 0 atm.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            De unde le scoateti???

                            @ 1.6_mpi
                            Cand postezi asemenea lucruri, stau sa ma intreb de unde le scoti?
                            Daca citesti manualul de exploatare al Loganului - vei gasi o atentionare sa nu deschizi capacul de la vasul de expansiune cand motorul este cald, fiindca exista riscul ca lichidul de racire sa tasneasca din vas, datorita PRESIUNII si sa va opareasca, datorita TEMPERATURII.

                            Capacul vasului de expansiune are o supapa menita sa asigure imposibilitatea depasirii presiunii din circuitul de racire, peste o anumita valoare limita, este care supapa declansaza pentru echilibrarea presiunii din sistem cu presiunea atmosferica. De asemenea acelasi rol de reglare il joaca si in situatiile in care apare o depresiune (vacuum) in circuitul de racire, sub o anumita valoare limita.

                            Este stiut ca orice fluid se dilata, odata cu cresterea temperaturii. In situatia in care temperatura de functionare normala a motorului este undeva in plaja 80 - 95 grade Celsius - volumul de lichid creste si presiunea din circuitul de racire creste.

                            De asemenea in documentatia tehnica a masinii se specifica ca este contraindicat sa se circule fara capacul montat la vasul de expansiune, sau cu capacul insurubat insuficient (situatie in care nu se asigura etanseitatea circuitului de racire)

                            Comment


                            • #15
                              @ion_R5, tu ai auzit de Murphy? Avea el o lege care suna cam asa: "daca ceva functioneaza nu e bine sa-l repari".
                              Sa inteleg si eu...tu vrei sa faci o improvizatie, pentru ca esti de parere ca ce au facut aia in fabrica nu e facut bine (iar sistemul asta este general acceptat de orice producator de masini in ziua de azi), chiar daca pana acum nu s-au semnalat cazuri de radioatoare de climatizare cu probleme. Si mai mult, ai mai multa incredere in improvizatia ta decat ai in cei care au gandit si conceput sistemul asta cu calcule, in ani de teste...
                              Inca o data, ma vad nevoit sa afirm ca... pe mine ma depaseste situatia asta...
                              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google