Toba Intermediara. Intrebare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mda, am facut o socoteala si ma ajunge cam mult schimbarea tobei intermediare:

    - toba Bosal - 200 lei
    - prinderile tot Bosal - 70 lei (2 bucati)
    - manopera 100 lei
    =========
    Total, undeva spre 400 lei (punand si transportul pieselor)

    Poate gasesc ceva mai ieftin, direct cu sudura pe la vreun service.
    Daca nu, asta e, scoatem banu'.

    Comment


    • #17
      Sudura nefacuta cum trebuie va rugini, ca materialul se decaleste. Sudura in argon costa mai mult daca omul e meserias.
      Colierele alea sunt foarte bune, la mine dupa 3 ani nu sunt probleme.

      Manopera e cam mare 100 de lei, e treaba de 30 de minute, mai mult dureaza sa aranjeze pe pozitie intermediara, ca de taiat se face in 5 minute.
      50 de lei ar fi suficient ca manopera.
      Last edited by mr.K; 16 March 2017, 13:04.

      Comment


      • #18
        Am gasit in oras la un magazin de piese auto(destul de cunoscut):
        - toba intermediara - 135 lei
        - 2 coliere - 2 x 18 lei
        - manopera la un service - 40 lei

        ==========
        total 211 lei.

        Asa parca mai merge.

        Curiozitatea mea alta, tot esapamentul din ce-am vazut, pare intreg, fara ruginituri serioase sau gauri. Doar la lovirea cu pumnul, zornaie ceva in toba intermediara.
        Mai merge lasata asa, sau e vreo varianta de a scoate resturi sau ce mai e prin toba intermediara?
        Multi ziceau ca s-o las pana se gaureste, dar nu prea sunt genul "sa las pana cade".
        Last edited by andreyi; 16 March 2017, 15:12.

        Comment


        • #19
          S-au dus sitele alea din ea.
          Daca se aude (toba) doar cand dai cu pumnu' in ea si inca nu in mers sau la ralanti, las-o asa, ca mai merge destul.

          Comment


          • #20
            In mers se aude cand o calc mai tare si e subturata, la relanti nu se aude.
            Ar fi vreun dezavantaj daca as pune o toba mai ieftina?

            Comment


            • #21
              Va rugini mai repede.
              Sa nu pui de ASAM, alea nici macar nu stii daca au sudura completa, te poti trezi ca iese fumul prin tot felul de orificii.

              Comment


              • #22
                Deja a inceput sa zornaie si la relanti, imi sta pa creier.
                Am comandat Bosal la un amic cu piese auto (185 lei).
                Cand vine toba o sa vad ce coliere trebuie.
                Am senzatia ca trebuie unul de 46 mm si unul de 40 mm cu 90 mm lungime amandoua.
                Am masurat teava de esapament si are 45 mm diametrul.

                Comment


                • #23
                  Azi l-am trimis pe taica-miu cu masina la service sa schimbe toba, s-a taiat, s-a montat cu coliere, toate bune si frumoase.
                  Iau masina in seara asta, nu mai zornaie, dar a aparut un zgomot gros insa nu foarte puternic la relanti, de zici ca am evacuare sport mai finuta. In mers nu prea se simte, dar la relanti exista. Nu am mers decat 2 km ca nu am avut timp de teste.
                  Tobele astea Bosal schimba cumva tonalitatea esapamentului, sau ar putea fi ceva in neregula?
                  Era mai silentioasa masina la relanti inainte(chiar daca avea zornaitul aleatoriu).

                  Comment


                  • #24
                    Nu prea ar avea cum sa schimbe tonalitatea esapamentului o toba intermediara. Poate nu ti-au montat-o aia cum trebuie si rasufla pe undeva pe la colierele alea.

                    Porneste-o intr-o dimineata si stai cu ochii pe sub masina. Daca iti curge apa (condensul) pe la imbinari, treaba e clara.
                    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                    Comment


                    • #25
                      Exact cum ai zis, asa a si fost. Rasufla pe la primul colier(cel dinspre botul masinii), acum s-a curatat teava bine, s-a pus o solutie pentru etansare, si zgomotul esapamentului pare la fel ca inainte, am ascultat-o doar 1 minut ca masina a luat-o taica-miu cu niste treaba. O s-o vad maine la drum. Dar cred ca era mai bine cu sudura, tu-i mama ma-sii, sper sa nu patesc pe viitor aceeasi treaba.
                      Last edited by andreyi; 21 March 2017, 09:57.

                      Comment


                      • #26
                        Mecanicul slab, n-a verificat imbinarile.
                        Crezi ca la sudura nu putea sa raman vreun por? De aia se pune pasta de etansare. Bine, daca stii sa o pui, nu trebuie 20 de ani de scoala de mecanci pentru asta, trebuie doar minte.

                        Comment


                        • #27
                          @ andrei :

                          Nu era mai bine cu sudura, sudura inseamna rugina mai ales la esapament....daca nu e facuta cum trebuie si cu ce trebuie...

                          Cum trebuie nu va fi pt ca ei nus in stare sa etanseze cu un colier si pasta daramite sudura...

                          Cu ce trebuie nici atat pt ca materialul tobelor e fier ordinar....tabla


                          Data viitoare cand mai iei tobe incearca sa nu iei din alea care se imbina cu colier tip teava
                          ...ia din alea de intra una in alta, pui pasta de etansare, cum zice "antonescu" si scapi de griji o vreme...

                          Comment


                          • #28
                            Da, dupa un drum de 50 km, treaba e ok. La relanti nu se aude mai nimic in interior. Esapamentul are un zgomot normal, cum il stiam, o pufaiala "la iesire". Concluzia e ca treaba asta trebuie facuta, asa cum ziceti si voi, cu simt de raspundere si neaparat verificate imbinarile cu atentie dupa efectuarea operatiei. Multumesc de sfaturi.

                            Comment


                            • #29
                              De o perioada de timp, a inceput sa se auda un zgomot gros ca o rezonanta ciudata, undeva dupa 2500 ture, spre exemplu la 90 kmh in treapta 5 se aude, si daca accelerez spre 100 kmh si peste incepe sa dispara, se linisteste. Apoi, daca reduc, la 90 kmh, iar apare, si dispare la 80 kmh,in treapta 5. Treaba asta se intampla la turatia asta (indiferent ca e treapta 3, 4 sau 5), si zgomotul pare ca vine mai din fata, nu din spate de la toba finala. S-a verificat pe dedesubt, colierele sunt ok la toba intermediara(a fost schimbata acum un an jumate), dar zgomotul pare ca vine de prin zona de unde incepe evacuarea, se aude ca un marait la accelerare de undeva de sub motor, asta cu capota deschisa si ascultand pe loc. Mai exista pe-acolo ceva la esapament care s-ar putea deteriora sau misca/zbarnai, imediat unde incepe evacuarea?

                              Comment


                              • #30
                                sunaetul ala poate veni si de la admisie neetansata, sau un por in evacuare. sau nu e etansa cupla flexibila de la "saxofon" (flansa catalizatorului).
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google