Intrebare Baterie??!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by gl_mmm View Post
    Raspuns: daca decuplezi bateria masinii in timp ce motorul functioneaza, acesta se opreste instantaneu!
    Nu mai merge ca la vechea Dacie.

    Total fals ce ai spus.

    Functioneaza, dar nu este deloc recomandat. Alternatorul trebuie sa incarce 14.2 V +/- 2V. Deci motorul va functiona si fara acumulator, dar exact atunci cand se decupleaza una din borne, pot aparea varfuri mari de tensiune (18..20 V), ce pot afecta ireversibil calculatoarele(motor, ABS, AirBAg,etc).

    Deci aveti mare grija, si folositi numai cabluri. NU DECONECTATI BORNELE ACUMULATORULUI CAND MOTORUL E PORNIT.

    Daca tie mutorul ti s-a oprit, inseamna ca alternatorul tau nu incarca deloc.

    Comment


    • #17
      Eu am patit urmatorul lucru: dupa ce am montat la loc bateria pe care am avut-o la incarcat, am plecat la drum. Dupa ceva timp, datorita faptului ca nu am strans bine borna si din cauza trepidatiilor, borna s-a deplasat iar rezultatul a fost oprirea motorului si a celorlalti consumatori (radio, faruri). Concluzia mea este ca daca se decupleaza borna de la baterie se opreste motorul.

      Comment


      • #18
        adevar sau minciuna

        Originally posted by danielliviu View Post
        Ba merge ...
        Ba nu merge! Sigur ca la tine vorbeste ura din tine si dusmania la adresa mea!

        Originally posted by adicata2003 View Post
        Total fals ce ai spus.

        Functioneaza ... Alternatorul trebuie sa incarce 14.2 V +/- 2V. Deci motorul va functiona si fara acumulator, dar exact atunci cand se decupleaza una din borne, pot aparea varfuri mari de tensiune (18..20 V), ce pot afecta ireversibil calculatoarele(motor, ABS, AirBAg,etc).

        Daca tie motorul ti s-a oprit, inseamna ca alternatorul tau nu incarca deloc.
        Priviti va rog aceste imagini si mai meditati! Am pus si un multimetru pentru a se observa ca alternatorul "baga" normal.
        Daca doriti, va pot pune la dispozitie o filmare similara si pentru motorul 1.4 mpi. Pune cineva pariu ca si ala se opreste cand ii scoti borna???
        Ne mai contram mult? Ca mi-e cam sila ...
        Last edited by gl_mmm; 17 February 2011, 19:25.

        Comment


        • #19
          Si chiar nu aveai niciun consumator pornit? Ventilatie, faruri???

          Comment


          • #20
            nu ramane masina pornita . Eu am trecut peste o linie de tren si mi-a sarit borna de la baterie , ghici ce s-a intamplat ? s-a oprit )
            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

            Comment


            • #21
              Daca nu ai niciun consumator , in afara de motor, nu vad de ce s-ar oprii .In schimb, daca insa ai pornita ventilatia, sau farurile,nu mai zic de AC, cu siguranta se opreste motorul. Eu cred ca in filmulet aveai pornita ventilatia.

              Oricum eu zic sa terminam aici, si sa anuntam ca ce e prezent in filmulet, nu este recomandat sa se faca

              Comment


              • #22
                Nu cumva celalalt fir care ramane pe baterie duce la alternator?
                ECUFix
                Please don't visit my homepage!

                Comment


                • #23
                  Exact asta vroiam sa zic si eu. Una e sa scoti colierul de pe borna bateriei si una e sa separi papucii intre ei... unul care vine de la alternator si unul care alimenteaza echipamentele masinii....

                  @gl_mmm: nu e nimic din partea mea, maine cand vin de la munca pun si eu o filmare sa vedeti ca NU se opreste motorul daca stii ce si cum sa faci.
                  GL-22-TOF

                  Comment


                  • #24
                    Daca nu ai consumatori, nu are cum sa se opreasca. Exact aveti dreptate, acum mi-am dat seama. El practic a separat firul de alimentare de la alternator de restul instalatiei masinii. In asa mod e normal sa se opreasca, pt ca tot sistemul masinii nu mai este alimentat.

                    Originally posted by Cristi_Xp View Post
                    nu ramane masina pornita . Eu am trecut peste o linie de tren si mi-a sarit borna de la baterie , ghici ce s-a intamplat ? s-a oprit )

                    Tu in filmulet nu i-ai scos borna. In modul in care ai procedat tu, e normal sa se opreasca, pt deoarece cablul ala alimenteaza toata instalatia masinii. Daca il decuplezi il decuplezi si de alternator. Scoate tu borna cu totul si o sa vezi ca motorul va functiona.
                    Last edited by adicata2003; 17 February 2011, 23:27. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #25
                      Desi ma indoiesc, probabil ca scotand borna cu totul, motorul va continua sa functioneze. Probabil, dar nu cred pana nu vad cu ochii mei. Oricum, am sa incerc si eu asta. Mai degraba as putea crede ca unele masini au un fel de protectie legat de acest aspect cu bateria si altele nu. Adica, spre exemplu, modelele mai vechi ar putea functiona fara baterie iar cele mai noi, nu. Desi eu am facut acest experiment si la o Solenza din 2003 (deci mult mai veche decat Loganul meu din 2007) si la fel: motorul se oprea instantaneu cand scoteai BORNA CU TOTUL! Asa ca ... nu stiu ce sa zic! O fi ...

                      Si nu, nu aveam absolut niciun consumator pornit. Nici macar plafoniera. Desi nici aici nu vad vreo legatura intre consumatorii electrici si subiectul discutat.

                      Comment


                      • #26
                        initial eram si eu in dubii, dar daca ma gandesc mai bine, am facut "ghidusia" fara sa vreau cand am mesterit la masina, am reusit sa-i scot plusul cu motorul pornit si nu-mi aduc aminte sa fi injurat ca s-a oprit. e posibil sa fi mers, dar asta nu inseamna ca e indicat sa "executi lucrarea"...
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #27
                          Ba merge... dar nu e recomandat deloc sa faci asa ceva.

                          Un coleg de club - a murit bateria si avea nevoie sa porneasca neaparat masina... nu a mers deloc la cabluri - diesel-ul are nevoie de cabluri serioase. Asa ca am pus bateria mea pe masina, a pornit, apoi in max 15 sec am schimbat bateria mea cu a lui. Cu motorul pornit si a mers OK.


                          Nu am mai cautat un post vechi de al meu , dar afirmatia de mai sus e corecta, facuta pe propria masina, pe o vreme de Rahat, ploaie rece de toamna, la margine orasului. tot dci am si eu. daca s-a oprit motorul alta e cauza. DECI: merge dar nu prea e recomandat.

                          Comment


                          • #28
                            Merge sa scoti bateria in timpul funcitonari motorului si la diesel si la benzinar dar nu stiu cat de sigura este ghidusia.

                            Treaba asta merge la masini cu mai multa electronica decat loganul.

                            Comment


                            • #29
                              Asa cum am promis, am facut un clip in acest sens.
                              Inainte am slabit surubul care tine colierul sa il pot scoate usor.
                              Din cate se vede, motorul e 1.4, dar prima data cand am facut asa ceva era un 1.5 dci.
                              NU este recomandat, dar in caz de urgenta, e bine de stiut. Cum zicea colegul mai sus - noaptea / in pustietate sa te lase bateria e cam nasol.

                              Last edited by danielliviu; 19 February 2011, 17:41.
                              GL-22-TOF

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by gl_mmm View Post
                                Desi ma indoiesc, probabil ca scotand borna cu totul, motorul va continua sa functioneze. Probabil, dar nu cred pana nu vad cu ochii mei. Oricum, am sa incerc si eu asta. Mai degraba as putea crede ca unele masini au un fel de protectie legat de acest aspect cu bateria si altele nu. Adica, spre exemplu, modelele mai vechi ar putea functiona fara baterie iar cele mai noi, nu. Desi eu am facut acest experiment si la o Solenza din 2003 (deci mult mai veche decat Loganul meu din 2007) si la fel: motorul se oprea instantaneu cand scoteai BORNA CU TOTUL! Asa ca ... nu stiu ce sa zic! O fi ...

                                Si nu, nu aveam absolut niciun consumator pornit. Nici macar plafoniera. Desi nici aici nu vad vreo legatura intre consumatorii electrici si subiectul discutat.



                                Acum ce mai ai de zis. Si eu spun mereu ca sunt o groaza pe forumul asta ce spun numai prostii. Spun niste lucruri nedocumentate si neverificate. Nu ar fi asta o problema, dar sunt unii ce nu stiu si cred pe cuvant. E bine pe forum sa se spuna numai lucruri adevarate. Daca nu sunteti siguri de informatie mai bine nu postati.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google