Intrebare Baterie??!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    In clipul de mai sus aveam urnatorii consumatori porniti: ventilatie, plafoniera, radio. Nu am stat sa opresc nimic inainte.
    Poate colegul isi da seama ca a gresit ca nu din "rautate" il contrazic.
    GL-22-TOF

    Comment


    • #32
      voua va place sa va jucati cu focu doar sa le demonstrati unora ca au lipsit la orele de fizica [a nu se confinda cu educatia fizica]
      rolul secundar al bateriei este de regulator tensiune/putere in circuit acesta nu trebuie deconectata decit in caz de forta majora
      scoaterea ei din circuit daca acesta nu este echilibrat si probuce mai mult decit consuma se poate lasa cu nasoale in primul rand cu alternator ars , daca cal de injectie nu reactioneaza la timp sa opreasca motorul,
      si daca faceti asta e bine sa aveti ceva consumatori porniti care pot prelua din surplusul de putere gen pozitii, ventilatie[fara faruri si proiectoare ca papa mult] si cel mai important nu turati motoru ,cal de injectie lucreaza pina la o tensiune de alimentare de 9 v fara nici o problema , problemele vor aparea decat daca tensiunea din circuit creste peste 18v
      puteti observa ca fara baterie tensiunea scade pina la 13.8v si nu este stabila , cu bateria in circuit tensiunea se mentine peste 14,2v si variata decit cu maxim 0.2v

      PS daca tot va jucati cu focu sau sunteti obligat sa faceti ghidusia asta nu asteptati sa se incalzeasca motorul ,scade turatia si implicit tensiunea, asta la benzinzre ,
      la tractorarse [diesel] asteptati sa se incalzeasca motorul , bujiile incadescente papa mult cind sunt reci
      baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

      Comment


      • #33
        rolul bateriei nu-i de regulator de tensiune, cu atat mai mult de pueter. amperii nu-i bagi cu nemiluita in circuti, aia depind direct si invariabil de tensiunea si rezistenta circuitului. alternatorul, in momentul cand are sarcina (adica motor pornit, ca deja ecu injectie, uch, bord, astea toate consuma), limiteaza tensiunea la 14.5V din regulatorul integrat in blocul redresor. riscul e ca stabilizatorul inegrat sa fie "muci" si dupa ce a omorat bateria, la fenta cu schimbatul din mers sa prajeasca restul. si asta se poate intampla daca faci ghidusia cu motorul turat, deci cam multi de "poate". ca nu-i recomandat, foarte de acord, dar in caz de forta majora, nu e ceva ce nu e voie sa fie facut.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #34
          Acumulatorul cand motororul este pornit are un rol cum este condensatorul intr-un circuit electric. Are si rolul de a nivela teniunuea si a "omorî" varfurile periculoase de tensiune.

          Comment


          • #35
            Pai bateria nu cumva e pusa in paralel cu alternatorul? Si atunci cum preia aceasta varfurile periculoase de tensiune cand acestea au 2 cai la alegere ori in circuitul masini ori in baterie. Daca pornire bateriei ii ia un timp sa se incarce, in momenyu in care sa incarcat ce mai preia?

            Stiu un fiat ducato 2007 care ruleaza in jur de 150 km zilnic fara baterie si de aceeia tind sa cred ce spune Seba si anume ca alternatorul face stabilizarea iar bateria este doar pentru pornire.
            Last edited by crull; 21 February 2011, 22:48. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • #36
              in ianuarie cred ca vreo jumatate de luna am facut si eu schimb asa si niciodata nu s-a oprit motorul si nici nu am avut probleme de nici un fel, totusi indicat e sa cumperi o baterie noua.
              Nu sufar de nebunie, doar savurez fiecare moment al acesteia!!

              Comment


              • #37
                Originally posted by crull View Post
                Merge sa scoti bateria in timpul funcitonari motorului si la diesel si la benzinar dar nu stiu cat de sigura este ghidusia.

                Treaba asta merge la masini cu mai multa electronica decat loganul.
                Pentru cine stie sa citeasca, e scris pe un sticker de pe trager sa NU faci asta.
                Crull, pune un osciloscop pe bricheta cu si fara baterie si o sa vezi care e diferenta. N-a zis nimeni ca nu e posibil, doar ca nu e sanatos. Calculatorele de injectie ale renaultului s-au prajit si de la un demaraj cu robot de pornire
                Last edited by einstein1984; 28 February 2011, 12:53.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by vllad View Post
                  Ba merge... dar nu e recomandat deloc sa faci asa ceva.

                  Un coleg de club - a murit bateria si avea nevoie sa porneasca neaparat masina... nu a mers deloc la cabluri - diesel-ul are nevoie de cabluri serioase. Asa ca am pus bateria mea pe masina, a pornit, apoi in max 15 sec am schimbat bateria mea cu a lui. Cu motorul pornit si a mers OK.


                  Nu am mai cautat un post vechi de al meu , dar afirmatia de mai sus e corecta, facuta pe propria masina, pe o vreme de Rahat, ploaie rece de toamna, la margine orasului. tot dci am si eu. daca s-a oprit motorul alta e cauza. DECI: merge dar nu prea e recomandat.
                  Daca ai la dispozitie o baterie buna si cabluri, cel mai bine procedezi astfel:
                  1 - montezi bateria buna
                  2 - pornesti motorul si il lasi un pic sa intre in normal functionarea lui
                  3 - legi bateria descarcata prin intermediul cablurilor la bornele bateriei montate pe masina (atentie la polaritate)
                  4 - turezi motorul la 1500 rpm si lasi sa se incarce bateria descarcata cam (10)15 minute
                  5 - opresti motorul si schimbi bateriile intre ele
                  6 - repornesti motorul cu bateria veche

                  In cazul in care ai uitat vreun consumator pornit, iar bateria masinii s-a descarcat complet, cele 15 minute nu sunt suficiente ca sa aduca bateria in stare sa porneasca motorul.

                  Schimbarea bateriilor de pe masina fara oprirea motorului, se poate face pe riscul propriu. Cu cat masina are mai MULTA electronica, cu atat riscurile sunt mai mari. (la o masina clasica, fara nici o electronica pe ea, se poate defecta blocul de diode redresoare de pe alternator... altceva nu prea) [la un diesel clasic, daca se anuleaza functionarea electrovalvei de pe pompa de injectie, motorul functioneaza fara curent]
                  Last edited by ion_R5; 28 February 2011, 13:32.

                  Comment


                  • #39
                    foarte buna ideea, dar atunci am luat din real niste cabluri ca era aproape( de rahat) si am incercat s ai-au curent de la mai multe masini, dar eu aveam nevoie de CABLURI, si apoi am procedat astfel.

                    Acum am bateria schimbata(dupa vreo 8 luni de la incident) rombat premier 70 sau 75 parca

                    Comment


                    • #40
                      colegule ion_r5, am o intrebare...cum se poate arde o dioda redresoare in sarcina partiala, versus o dioda redresoare in sarcina nominala? asta ref la afirmatia ca fara baterie se arde blocul redresor... in alta ordine de idei, turarea motorului isi are rostul al regulatorul electromagnetic, de la dacia 1300, la regulatoarele electronice si motoare cu injectie electronica, au rutina de variatie a ralanti-ului pentru a obtine la bornele bateriei o tensiune de minim 12,7V.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #41
                        La Daciiile vechi de nenumarate ori am scos bateriile cu motorul pornit. .

                        La Aro nu mai vorbesc ca mergea fara nici o baterie de la inceput. Il porneai la vale si cu asta basta.

                        Concluzia: ce-i vechi e mai bun.
                        Cel mai lent 1,6 8v

                        Comment


                        • #42
                          Intrebare:este normal ca baterial de pe un logan MCV diesel 85 cai sa aiba 13.10V cu motorul oprit?
                          Am mers cu ea toata ziua azi,si cred ca am pornit-o de 10 ori.Acum o ora ,dupa o stationare de 10 minute nu a mai pornit decat impinsa.Nu mai are curent de loc.Invirte cred ca o juma de tura si se sting si becurile in bord.
                          Ce sa fie ce sa fie.eu am cateva idei dar astept cate un raspuns de la voi.
                          Am masurat cu multimetru in paralel pe bateria cu motorul pronit am 13,89 volti la 1500 ture si 4-4,1 v la peste 2500 de ture cu toate echipamentele oprite.
                          Multumesc

                          Comment


                          • #43
                            Tensiunea circuitului de incarcare, motor pornit, e corecta. Tensiunea bateriei in mod normal in jurul a 12.5v; 13v se poate inregistra pentru scurt timp imediat dupa oprire.
                            Daca nu ai masa insuficienta la caroserie, borne, legaturi sau demaror cu probleme atunci probabil ai pierdut bateria;
                            nu ai si curent in aceasta. Daca legi la borne un bec, de far H4 de exemplu, o sa vezi ca acesta se stinge treptat.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #44
                              sfatul meu e sa nu mai faci asa ceva pentru ca risti sa arzi calculatorul si in loc sa dai 300 de lei pe baterie dai cel putin 1000 ca sa iei si baterie si sa iei si un calculator poate de la second daca nu nou si atunci cred ca pretul sare ceva mai sus.
                              sigpic

                              Comment


                              • #45
                                Fii mai explicit te rog; ce anume nu trebuie sa faca, pentru a nu arde calculatorul?
                                Mersi.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google