conform unei hotarari, de la 1 ianuarie nu mai au voie sa puna la pompe benzina euro 4, ci trebuie sa o faca euro 5, si de accea se scumpeste. doar ca respectiva lege nu spune ca pretul trebuie sa creasca dupa ce se termina stocul actual, asa ca benzinariile profita de asta. fiti siguri ca atunci cand o sa fie doar benzina euro5, pretul o sa mai creasca, si oricum, benzina de 95 v-a iesi de pe piata. deci oricum o sa ne coste mai mult. eu sunt multumit, atata timp cat nu mai e benzina de 95 4,5 lei
Postati Doar Preturi Carburanti ;-)
Collapse
X
-
Premium fara plumb 95 2,93 - 2.98
Top Premium fara plumb 99+ 3,26 - 3.31
Euro Diesel 5 3,23 - 3.32
Top Euro Diesel 5 3,36 - 3.45
GPL PETROM 1.80 - 1.99
PRET REFERINTA Pret Pompa
Barilul a scazut sub 38$ - deci cam practic "scumpa" noastra benzina ajunge cam la 20bani / litru cea mai buna pentru rafinat la ei si pleaca probabil cu 30-40 bani de la combinatele petrochimice si ajunge la noi la banii de mai sus . ToAte cele bune . Traim in Romania !1.6 MPi Icy White
Comment
-
Ne prostesc si ne scuipa in fata!
Va fac un calcul simplu care arata valoarea reala a unui litru de benzina.
Calculele sunt facute pt. benzina de 95 de la Petrom!
Deci:
- in iulie 2008, un dolar era 2,3 lei, iar pretul unui baril de petrol era de 140 dolari, rezulta il lei: 140*2,3=322 lei;
- in ianuarie 2009, un dolar este 3,3 lei, iar pretul unui baril de petrol, sa zicem, in medie este de 40 dolari, rezulta in lei: 40*3,3=132 lei;
- 132 lei reprezinta 40% din 322 lei (adica de 2,5 ori mai putin);
- in iulie 2008 benzina costa, in medie, 4 lei;
- daca e s-o luam logic, matematic, de 2,5 ori mai putin inseamna:
4/2,5=1,6 lei/litru.
La aceasta valoare adaugam un 10% (cresterea accizei) si obtinem un rezultat de 1,76 lei/litru, hai 1,8 lei/litru, hai 2 lei/litru, treaca de la mine, DAR NU 3,1-3,2 LEI HOTILOR, E CAM MULT!!!
Comment
-
poate ma bag ca prostu'n discutie fara sa stiu, dar ma gandesc ca petrolul asta, dupa denumire, e materie prima, nu produs finit. deci pretul lui e cel practicat pentru rafinarii care-l prelucreaza. deci plus la pret. apoi benzina/motorina rezultate se vand la distribuitori care pun un adaos si apoi e vandut la pompa cu pret normal mai mare. doar n-o sa-ti iei masina pe vapor sa alimentezi direct cu titei de la platforma petroliera, nu?
acu ca diferentele de pret is oricum prea mari, or fi, nu zic.
Comment
-
Asa e, petrolul este materia bruta. Produsul finit se obtine dupa un anume proces ce implica niste costuri, apoi transport, adaos comercial, etc.
In calculul de mai sus, am facut echivalenta: la 140 dolari barilul de produs brut, pretul unui litru de produs finit era de 4 lei .... si asa mai departe!
Comment
Comment