Va salut domnilor, haideti sa intru in problema sa nu pierdem timpul
Se da configuratia urmatoare, amplificator pioneer gm-5200t in punte la 1x380w la 4 ohm, subwoofer jbl gt5-1204bp bandpas 275w plus cabluri de 50mm2 si un condensator hollywood de 6f. Toate acestea pe un logan 1.4 lauerate plus cu baterie pe calciu rombat de 60ah.
Probleme au fost inca din prima zi cand am montat sculele, pe atunci pe niste cabluri de 20mm2 si fara condensator, palpaiau luminile, lucru care ma enerva si inca ma everveaza la culme, am zis ca o fi de la cabluri, le-am schimbat si la fel, inclusiv condensator.
La aproximativ 2 zile dupa ce am montat cablurile si condensatorul, n-am mers cu masina in timpul ala dar dupa ce le-am pus am testat si inca palpaia lumina, ce-i drept fluctuatii mai mici ca inainte, surpriza cea mare, cand plec, dau volum 20 si ioc bas, parca nici nu aveam subwoofer. Zic stai ca e ceva iesit pe undeva, am verificat rca-urile, alimentarea, mufele pe borne, totul e fixat in papuci de cupru cositorit ca la carte tot, verificat si rasverificat, am scazut volumul usor pana pe la un 7-8 si alta surpriza, bas-ul se auzea cum trebuia, cum treceam de volum 10 se taia bas-ul instantaneu. Bun, asta pana acum 1 zi cam asa, cand la nici-un volum, subwooferul parca e mort, nimic nimic, iar primul gand a fost ca acel condensator trage constant din baterie, dar nu e asa, dupa ce opresc motorul la vreo 30 de sec se stinge condensatorul.
Am bagat bateria pe redresor, cam 1 zi am tinut-o, o pun pe masina si incep asa cu volum usor de 2-3 in sus, pana pe la 17 cand iar s-a taiat basu, a stat totusi cam 1 min dupa care iar cum saream de volum 7-8 iar se taia basu, adica 1 zi pe redresor si atat a fost in stare 1 min la volum 17 ....
Am testat si direct fara condensator, deja fara ala parca dau sa se stinga farurile. Oricum, la orice volum, voltajul indicat pe condensatorul e de minim 14, adica oscileaza, 14, 14,1, 14,2, ce sa cred din asta, are tensiune dar nu are amperaj suficient?
Totusi, masina inca porneste, insa se observa clar ca are ceva probleme la pornire dar fiind benzina, nu are nevoie ca aceasi putere ca un diesel, cred ca daca era diesel nu mai pornea deloc.
Ce sa zic, e posibil sa fie si bateria veche pentru ca din 2008 pana acum s-au facut 25000km si ma gandesc ca asa statuta s-a descarcat si a fost de la inceput cam dusa ... oricum, m-a tinut cam 3-4 luni, de cand am montat sculele.
O sa trec la ceva mai mare, dar pe viitor, nu ceva exagerat, decat ceva o idee mai puternic.
Si acum vine intrebarea, merita sa pun un deep cycle sau sa iau tot o baterie normala?
Ma gandesc sa nu iau una normala si s-o dat gata in 3-4 luni si dupa aia sa ma oftic ca n-am luat un deep cycle. Si legat si de astea deep cycle, cat ar fi suficient la ce am eu? Si daca pot sa iau ceva normal, ce sa iau?
Apreciez orice parere avizata
Daca am omis ceva, va rog, intrebati
Se da configuratia urmatoare, amplificator pioneer gm-5200t in punte la 1x380w la 4 ohm, subwoofer jbl gt5-1204bp bandpas 275w plus cabluri de 50mm2 si un condensator hollywood de 6f. Toate acestea pe un logan 1.4 lauerate plus cu baterie pe calciu rombat de 60ah.
Probleme au fost inca din prima zi cand am montat sculele, pe atunci pe niste cabluri de 20mm2 si fara condensator, palpaiau luminile, lucru care ma enerva si inca ma everveaza la culme, am zis ca o fi de la cabluri, le-am schimbat si la fel, inclusiv condensator.
La aproximativ 2 zile dupa ce am montat cablurile si condensatorul, n-am mers cu masina in timpul ala dar dupa ce le-am pus am testat si inca palpaia lumina, ce-i drept fluctuatii mai mici ca inainte, surpriza cea mare, cand plec, dau volum 20 si ioc bas, parca nici nu aveam subwoofer. Zic stai ca e ceva iesit pe undeva, am verificat rca-urile, alimentarea, mufele pe borne, totul e fixat in papuci de cupru cositorit ca la carte tot, verificat si rasverificat, am scazut volumul usor pana pe la un 7-8 si alta surpriza, bas-ul se auzea cum trebuia, cum treceam de volum 10 se taia bas-ul instantaneu. Bun, asta pana acum 1 zi cam asa, cand la nici-un volum, subwooferul parca e mort, nimic nimic, iar primul gand a fost ca acel condensator trage constant din baterie, dar nu e asa, dupa ce opresc motorul la vreo 30 de sec se stinge condensatorul.
Am bagat bateria pe redresor, cam 1 zi am tinut-o, o pun pe masina si incep asa cu volum usor de 2-3 in sus, pana pe la 17 cand iar s-a taiat basu, a stat totusi cam 1 min dupa care iar cum saream de volum 7-8 iar se taia basu, adica 1 zi pe redresor si atat a fost in stare 1 min la volum 17 ....
Am testat si direct fara condensator, deja fara ala parca dau sa se stinga farurile. Oricum, la orice volum, voltajul indicat pe condensatorul e de minim 14, adica oscileaza, 14, 14,1, 14,2, ce sa cred din asta, are tensiune dar nu are amperaj suficient?
Totusi, masina inca porneste, insa se observa clar ca are ceva probleme la pornire dar fiind benzina, nu are nevoie ca aceasi putere ca un diesel, cred ca daca era diesel nu mai pornea deloc.
Ce sa zic, e posibil sa fie si bateria veche pentru ca din 2008 pana acum s-au facut 25000km si ma gandesc ca asa statuta s-a descarcat si a fost de la inceput cam dusa ... oricum, m-a tinut cam 3-4 luni, de cand am montat sculele.
O sa trec la ceva mai mare, dar pe viitor, nu ceva exagerat, decat ceva o idee mai puternic.
Si acum vine intrebarea, merita sa pun un deep cycle sau sa iau tot o baterie normala?
Ma gandesc sa nu iau una normala si s-o dat gata in 3-4 luni si dupa aia sa ma oftic ca n-am luat un deep cycle. Si legat si de astea deep cycle, cat ar fi suficient la ce am eu? Si daca pot sa iau ceva normal, ce sa iau?
Apreciez orice parere avizata
Daca am omis ceva, va rog, intrebati
Comment