Pornire Automata A Aerului Conditionat. Se Poate?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pornire Automata A Aerului Conditionat. Se Poate?

    As vrea sa leg contactul (normal deschis) unui termostat electronic cu sonda de temperatura, in serie cu butonul de pornire/oprire a aerului conditionat, astfel incat sa imi porneasca si sa opreasca a/c-ul in functie de temperatura interioara setata.
    Aveti idee daca este posibil dpdv tehnic?
    Multumesc anticipat!
    fost 1.4 MPI / GPL
    actual 1.0 SCE

  • #2
    Adica sa porneasca ac-ul atunci cand temperatura motorului ajunge la... sa zicem, 80 de grade celsius?

    L.E. Scuze, mi-am dat seama despre ce e vorba, un pic mai tarziu.
    Last edited by vitriol; 10 April 2011, 16:08.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • #3
      Sunt sigur ca se poate dar nu cred ca e bine, cupland si decupland AC-ul des se va strica compresorul sau ambreajul compresorului , insa nu sunt sigur pentru ca nu le am cu mecanica. Nu cred ca nu-ti poti da seama cand ti-e cald si chiar trebuie automatizata si treaba asta...

      Comment


      • #4
        Asa mi-a spus si un meserias la un service despre AC-u, sa evit sa-l pornesc / opresc f. des. Mai bine ar merge prin comanda termostatului de la AC.

        Comment


        • #5
          bubuleanu ,sa inteleg ca tu vrei ceva asemanator cu climatronicu,teoretic se poate practic e mai greu,un electronist bun poate face ceva sa porneasca AC-ul cand in masina e prea cald si sa se opreasca cand ajunge la temperatura setata de tine

          Comment


          • #6
            Astea toate pentru a inlocui o simpla miscare de mana in jos spre comanda de aer conditionat ... nu vi se pare ca va place sa va complicati cam prea mult decat e cazul ?
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • #7
              Nici macar climatronicul nu porneste/opreste AC-ul automat (exceptand cazul dezaburirii cand porneste automat AC-ul). Doar controleaza temperatura ambientala si recircularea aerului.
              Nu vad de ce atata deranj cand poti sa apesi foarte simplu, butonul si gata.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • #8
                daca omu vrea sa puna fire sub bord si bani in buzunar la altii,ce sai faci
                e complicat sa lasi mana jos sa apesi un butonv
                Last edited by nikuniku; 10 April 2011, 17:47.

                Comment


                • #9
                  nikuniku, corect e sa-i spui omului daca se poate sau nu se poate face, asta daca stii, nu sa-ti dai cu parerea despre ce nu ti se pare tie normal, la astfel de replici ne pricepem toti.

                  bubuleanu, se poate face dar comanda fa-o pe ventilator, motivele - iti poti da seama si singur pentru ca vad ca ai oarece idei in automatizari.

                  Comment


                  • #10
                    Termostatul pe care il am are urmatoarele caracteristici:

                    -este cat un pachet de tigari
                    -se alimenteaza la 12 Vcc,
                    -are afisaj digital al temperaturii,
                    -sonda de temperatura electrica,
                    -un contact normal deschis comandat (6A)
                    -posibilitatea de setare a setpoint-ului(temperatura dorita)
                    -multiple setari posibile

                    Acesta ma intereseaza sa il conectez astfel:

                    -alimentarea la 12 v dupa contact, eventual paralel cu radiocasetofonul(poate sa fie si de la bricheta).
                    -contactul ND in serie cu butonul de pornit/oprit al A/C.

                    Pornesc A/C -ul din butonul masinii, cand este nevoie, iar restul il face termostatul (opreste A/C-ul cand ajunge la temperatura setata si il porneste cand s-a incalzit)
                    Ma intereseaza sa am temperatura constanta de 25-26 grade C in masina cand am copiii cu mine.
                    Si o sa il montez eu; nu are de ce sa dureze mai mult de 1 ora
                    cromatic de ce sa fac comanda pe ventilator si nu pe compresor(butonul de pornit/oprit)? Nu stiu nici-un motiv.
                    Last edited by bubuleanu; 10 April 2011, 18:25. Reason: intrebare pt cromatic
                    fost 1.4 MPI / GPL
                    actual 1.0 SCE

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Cromatic View Post
                      ...comanda fa-o pe ventilator, motivele - iti poti da seama si singur pentru ca vad ca ai oarece idei in automatizari.
                      Si eu zic la fel, pune termostatul sa comande pornirea / oprirea ventilatorului, chiar direct pe viteza 2.
                      Mai mult, poti leaga alimentarea termostatului in paralel cu butonul de AC. (daca vrei sa-l folosesti doar vara pentru a face rece)
                      GL-22-TOF

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bubuleanu View Post
                        cromatic de ce sa fac comanda pe ventilator si nu pe compresor(butonul de pornit/oprit)? Nu stiu nici-un motiv.
                        Pentru ca atunci cand bate vantul viteza de racire a corpului este mai mare la aceeasi temperatura a mediului inconjurator. Pe de alta parte nu compara compresorul de A/C al masinii cu (,) compresorul frigiderului tau de acasa.

                        Comment


                        • #13
                          Cromatic ai citit postu nr5?daca nu,citeste si apoi comenteaza,nu te arunca cu capu inainte

                          Comment


                          • #14
                            Pina la urma, butonul de pornit/oprit aerul conditionat il pot inseria cu un contact ND sau nu? Atat ma intereseaza.
                            fost 1.4 MPI / GPL
                            actual 1.0 SCE

                            Comment


                            • #15
                              Nu cred ca te ajuta cu nimic daca opresti compresorul. Se apropie vara si poti testa, afara 30 grade, te deplasezi cu 80 km/ora , daca ai oprit AC dupa numai un minut temperatura in habitaclu va creste simtitor iar AC va trebui repornit. Eu vara tin AC pornit nonstop chiar si cand e copilul in masina, singuru reglaj care il fac e din ventilator intre treapa 1, 2 , 3 niciodata 4. Daca vrei sa faci o automatizare incearca sa o faci pe ventilator nicidecum pe compresor.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google