În fine, nu e cazul de faţă, s-ar fi văzut la ITP. Într-adevăr, ar fi sinistru să se întâmple aşa ceva pe drum dar improbabil aş zice. În orice caz mult mai improbabil decât ceea ce am semnalat eu. Dacă vrei să plusăm ar trebui să ne întrebăm atunci ce facem dacă se rupe cureaua de distribuţie. Nu mă refeream la catastrofe d-astea ci la o chestiune pe cât de minoră ca intervenţie, pe atât de probabilă să se petreacă şi să te lase in the middle of nowhere.
Înlocuire Kit Accesorii 1.4 MPi AC+Servo
Collapse
X
-
a inceput sa semene topicul asta cu povestea cu drobul de sare
majoritatea nu fac decit cel mult o verificare superficiala inainte de a pleca la drum
(anvelope, ulei, lichid de frina), daca o mai fac si pe asta. sansele sa se intimple ceva nasol sint mici, nu mai sint masinile ce erau daciile 1300, sa trebuiasca sa fii mecanic auto ca sa te incumeti sa pleci la un drum mai lung de 50 km. ma refer la o masina in stare buna, si cu reviziile la zi.
si daca totusi ai nimerit ziua aia proasta, mai exista si serviciile de asistenta auto.
Comment
-
Am o mare nedumerire: de ce se atrage atenţia în manualul de service să nu se rotească niciodată motorul în sens invers celui de funcţionare?! Păi în marşarier de pildă, motorul nu se învârte invers ? Deci mi se pare o absurditate.sigpic
Comment
-
Foarte tare asta !
Deci când am reglat culbutorii, am rotit înainte-înapoi ca să prind bine poziţia camei pe coada culbutorului şi la naiba, nu s-a întâmplat nimic rău. Plus de asta, rotind înapoi, totul se mişca înapoi deci şi motorul ar trebui să se mişte în sens invers. Hai că m-ai băgat în ceaţă
În altă ordine de idei, e musai înlocuirea întregului întinzător automat la AC+servo sau e suficient să se înlocuiască doar rola ? Altfel spus, afară de rola acestuia, se mai uzează şi altceva în el ?Last edited by ibuzescu; 5 April 2012, 16:40.sigpic
Comment
-
Practic, motorul nu se misca nici in fata nici in spate. Pistonul face o miscare de dute-vino in plan vertical, transmisa prin biela la vibrochen, care o transforma in miscare circulara imprimata prin volanta, ambreiaj si cutie la planetare, unde se finalizeaza prin tractiune pe sensul de mers al masinii.
Ca e mers inainte sau inapoi, asta tine doar de reductia pinioanelor din cutie.
Bun...acum ca am lamurit asta, altceva in afara de riscul desfacerii surubului de la fulia de motor la rotirea in sens invers, chiar nu-mi dau seama ce ar putea fi.
Ma gandesc ca e posibil ca alinierea prin distributie a vibrochenului cu axa/axele cu came sa fie afectata in sensul unui alt raport de transmitere la rotirea in sens invers, desi logica spune ca nu ar trebui.....
Oricum e o intrebare buna, merita studiata......
Comment
-
Nu rotiți motorul în sens invers nicidoată ! (pag.11A-6)
OK, motorul se învârte într-un singur sens, cutia de viteze fiind cea care permite deplasarea în marșarier fără a fi necesară inversarea sensului de funcționare a motorului. Rămâne totuși enigma: de ce este imperios a nu se roti motorul în sens invers niciodată ? Hai Transporturile, hai AR-ul, help !
Am schimbat azi kitul de accesorii, greu tată, greu !
Mi-a luat o oră numai să mă lămuresc că se demontează doar apărătoarea de plastic dinspre motor, pentru că la un moment începusem să dau jos toată contraaripa de plastic, aveam senzația că e imposibil de lucrat altfel.
Demontatul rolelor și curelei e relativ ușor dar cu juliturile inerente. Mai greu este însă la montat. Întinzătorul automat, cel puțin cel pe care l-am cumpărat eu, vine din fabrică cu un știft de blocare a rolei întinzătoare care trebuie scos la finalul intervenției. Vreau să spun că după ce montasem întinzătorul, a trebuit să-l demontez pentru că nu puteam scoate știftul. În fine, l-am demontat iar când am scos știftul care a ieșit foarte greu, tras cu un patent, partea mobilă s-a destins cu atâta forță încât a retezat opritorul de capăt de cursă al întinzătorului. Probabil ar fi fost utilă o menghină ca să evit asta. Nu cred însă că afectează cu nimic faptul că opritorul ăla e rupt pentru că din ce mi-am dat seama el trebuie să prevină darea peste cap a mecanismului cu arc ceea ce e imposbil o dată ce este montat. În concluzie, deși pare simplă, e departe de a dura 10 minute operația asta sau de a fi floare la ureche.
Tip(sugestie):- Cureaua se introduce mult mai ușor dacă se începe așezarea de la rola alternatorului, pe sub rola de întoarcere și pe sub fulia compresorului de AC.
sigpic
Comment
-
Va salut pe toti.Va rog frumos sa-mi acordati sprijin in problema revizie Logan 1,4mpi , ian.2009, km 40000, 4ani, am constatat stropi de ulei de motor pe capota identificati ca scurgeri pe la simeringul de la axul cu came(constatare prin demontarea capacelor distributiei) doresc sa efectuez lucrarea la un service autorizat in Constanta si am nevoie de parerile si experienta voastra, doresc amanunte :
1. care este service-ul ce-l mai competent:
2. un anume mecanic specialist in lucrare caci sunt pretentios la acest capitol;
3. lucrarea va include piese OEM Renault-Dacia:kit distributie cu AC/DA(curea GATES/UK,F+rola KOYO/J),accesorii(curea+rola ghidare +galet intinzator),pompa de apa,plus simering de la axul cu came, ;
4. preturi piese+manopera;
5. garantie
Problema este ca am sunat la reprezentanta Dacia C-ta si informatia a fost vaga ,mai ales in privinta inlocuirii simeringului de genul , stiti noi nu am schimbat niciodata simeringuri ,ce au vrut sa spuna ca nu stiu ,ce sa -nteleg ca nu seca -ncurca cu o astfel de lucrare, pompa de apa si simeringurile vor stabili inlocuirea lor la constatare.Last edited by gigibeilic; 13 March 2013, 13:44.
Comment
Comment