Mai fratilor! Am un 1.4MPI Laureate Plus! Eu eram obisnuit inainte sa ii dau talpa sa n-o scot din consumuri pe CB de 9.0-9.6 litrii. Zilele astea am fost cu masina in service sa-mi umplu instalatia de A/C cu freon ca am avut ceva probleme! Ieri 24.04.2008 am fost pana la Bocsa.(Traseu Resita-Bocsa) am resetat de la Mol din Calnic CB-ul si cand m-am intors de la Bocsa, am avut un consum de 4.8 l/100km... OK toate bune si frumoase pana am ajuns sus in casa am luat pixul foaia si am inceput o regula de 3 simpla si sa aflu ca eu am avut un consum real de 6 litrii la 100 de km. Cand ii dadeam talpa in oras pe CB imi arata intre 9 si 9.6 pe CB iar real daca trecea de 7.8-8.5. Nu ma deranjeaza consumu ci ma deranjeaza ca CB-ul ma minte! E vreo eroare in soft sau ce sa ii fac sa fie cat se poate de exact consumul mediu pe CB? Precizez inca odata am Laureate Plus model 2007-februarie cumparat in 5 mai.
Ce Sa Mai Inteleg Din CB?
Collapse
X
-
Pfff , naspa aiurea cam nasol
Nu e o problema cu CB , problema e intre volan si scaun... deci cbul afiseaza consumul mediu dupa 500km in oras va trebuie sa faci inca cateva sute de km in oras ca sa ai cat de cat un consum real adica instant sa zicem asa...
sigpic
-
Mda... poate sa zica ce vrea... el tot nu intelege lucrul care eu l-am spus... si dupa 600 de km mers in oras consumul meu tot ramane cu diferente mari intre ce face pixul pe foaie si tampenia aia de CB... O fi ca la tine nu iti da aceeasi eroare? Uneori ma intreb daca nu ar fi mai bine sa imi dezactivez tampeniile astea de consum mediu sau consum instant... sunt atatea masini de generatie noua care nu au aceste optiuni si nu moare nimeni fara ele!!! In plus am observat ca daca bag pana la cota de 11 litrii in rezervor imi arata beculetu rosu fara nici o linie, iar daca bag sub 11 litri mai exact 9-10 imi arata 1 linie... si cand sar de 11 adica 12-13 imi arata 2 liniiLast edited by HHO_PRIMO; 25 April 2008, 00:43.
Comment
-
-
Deci calculul pe foaie se rezuma la regula de 3 simpla
bag benzina la pompa
intru in meniul test sa vad cata benzina am
fac un numar de km
cand termin numarul de km dorit intru din nou in meniul test fac diferenta dintre benzina care am avut-o si care o am si totul va arata ceva de genul:Attached Files
Comment
-
Pai asta ar fi ideea SoNyKeL dar faza e ca ma cam ametesc fundurile alea am sa vb cu cei de la Dacia Service cand o sa faca revizia de 1 an ca inca nu am 15000 de km si repejor fac un an... am vreo 11400 de km si fac un an in 5 mai
Nu nu... exemplul dat de mine pe foaie e strict orietativ sa-si formeze SoNyKeL o idee... iar ce am zis in oras consumu ala dupa 600 de km mi-a iesit undeva la 8.7 parca...Last edited by crististreulea; 25 April 2008, 07:25.
Comment
-
S-o luam cu inceputul.
exista mape si mape pentru cb...unele cu erori mai mici, altele cu erori mai mari.
se poate ca cei din service sa-ti fi schimbat uce injectie.
in alta ordine de idei, din cate am "visat" eu noaptea trecuta, stiu ca pentru un consum cat mai aproape de realitate, mai ales daca ai scos bornele la baterie sau ai facut vreo "resoftare", uce trebuie "invatat".
in al treilea rand, cb-ul arata oa valoare cat mai aproape de adevar cand bagi in rezervor 50 litri de benzina. daca bagi mai mult, sau mai putin, algoritmul lui e putin "debusolat".
cat despre corectitudinea valorii in litri indicata de cb in meniul de test, am auzit ca ar fi de plus minus 2 litri.
Comment
-
Oarecum aceeasi problema ca si tine am avut-o si eu in momentul in care am alimentat de la pompa de camioane la o statie LukOil de pe langa Vatra Dornei...Cand am ajuns acasa am observat un consum mai mic fata de cum m-as fi asteptat initial, la acelasi stil de condus. Dupa ce i-am povestit "durerea" lui andrei, caruia as dori sa-i multumesc pe aceasta cale, am aplicat sfaturile lui si anume am intrat in modulul de diagnoza si am apasat pe butonul de reset de vreo 10 ori. Initial s-ar fi suspectat sonda de masurare a nivelului de combustibil din rezervor, dar se pare ca nu ea a fost asa ca dupa faza cu reset-ul CB si-a revenit si e din nou "in parametrii" cu care eram obisnuit inainte.I don't drive fast...I fly low !!!
Comment
-
Vezi ca de la vatra dornei, drumul coboara, e normal sa ai consumul mai mic.
gandeste-te numai la situatia urmatoare. la urcare p etransfgarasan consum de 9/100, la coborare consum de 3.5/100. are vreo problema masina? sau e de vina regimul in care merge?Last edited by NerviiMei; 25 April 2008, 10:41.
Comment
-
Hai sa mai fac unele precizari. In momentul in care am dat exemplul cu Vatra Dornei, m-am referit strict la informatiile pe care le afisa CB. La mine mai era o mica problema in sensul ca se afisau eronat si km de la autonomie. De ce zic...de cand am luat-o tot timpul la 3 linii aveam autonomie de 400 km, la 4 linii 500 km si tot asa. Ori mie in momentul ala la 3 linii imi afisa o autonomie de aproximativ 600 km. Poate ca avea simptomele astea din cauza ca alimentand la pompa de camioane, debitul e mai mare si cine stie ce-oi fi dereglat initial... oricum si dupa 300 km parcursi tot informatii aiurea imi afisa in legatura cu autonomia si consumul extrem de scazut pt stilul de condus pe care i l-am impus in momentele alea. Asa ca va rog eu aveti grija cand alimentati din statii in care nu ati mai fost sa nu va ganditi la avioane cum am facut eu si sa opriti in dreptul pompelor pt masini ).Coborarea deja o efectuasem sa zicem ca eram oarecum "in linie dreapta" si nu "in plan inclinat". Cunosc faptul ca in mom in care masina e cuplata intr-o treapta de viteza si se ridica piciorul de pe acceleratie la coborarea unei pante consumul e 0...asta in legatura cu exemplul de pe Transfagarasan Pana la urma CB si-a revenit, dupa ce am intrat in modulul de diagnoza si am apasat de vreo 10 ori butonul de reset. Si de aia i-am recomandat lui memphis_Taz sa incerce acelasi lucru.I don't drive fast...I fly low !!!
Comment
Comment