Eroare GPS-ului creste proportional cu scaderea numarului satelitilor de la care se primeste semnal.
Diferenta intre viteza reala si vitezometru
Collapse
X
-
-
toate masinile au eroare de kilometraj kiar si mercedes.
eu am program digital la aparatul de taxat si un meniu unde arata viteza reala.am calculat constanta de la borna la borna mergand cu 50km/h,apoi am facut si metrologia.
la 60km/h am vreo 54 reali.
Comment
-
Originally posted by 2fast4uceasurile arata in plus. gps-ul arata viteza reala care de cele mai multe ori este mai mica decat ce arata pe bord
Megane si e dif de 5-10 km fatza de ce e pe ceasuri, banuiesc ca gps-ul ramane in urma pt ca dureaza pana se sincronizeaza cu satelitii si cu cat creste viteza cu atat eroarea este mai mare.
Comment
-
Degeaba s-au discutat vreo 2 pagini aici ca unii nu au inteles nimic.
GPS-ul are si el o eroare, nu a zis nimeni ca nu are, dar e de maxim (dar MAXIM) 1 km/h, in plus sa in minus. Asta daca e conectat la cel putin 7 sateliti, daca e conectat la mai putini eroarea creste putin, iar daca e conectat la mai multi eroarea tinde spre zero.
Masinile au eroare pe kilometraj, orice masina are asa ceva, fie ca e Dacia, Mercedes, BMW sau Maybach, asta pentru autosugestie si pentru a nu te lua radarul daca depasesti viteza cu 2-3 km/h.
Comment
-
pe drumul E67 catre Arad la iesire din Ortisoara e un aparat sau cum ii zice ce iti arata viteza cu care te deplasezi,am constatat ca viteza de pe bord cu cea indicata de apartu de sus era de 7km.(ex: eu aveam 50km/h la iesire si sus im arata 57km/h)sigpic
Comment
-
computerul de bord numara impusurile de taho de la cutie si calculeaza viteza, totdeauna "rotunjind" in sus si nu foarte exact (procesorul respectiv nu are unitate logica in virgula flotanta). plus ca roata "se lasa" din cauza incarcaturii, de unde rezulta un diametru ceva mai mic decat ala setat in soft, de unde rezulta ca pt o anumita viteza, creste nr de ture ale rotii, relativ la valoarea teoretica, calculata de computer (dimensiunile anvelopelor chiar se scriu in memoria computerului de bord). factorii astia impreuna duc la afisarea unei viteze cu cativa km/h mai mari decat cea reala. din auzite, cei de la siemens vdo din timisoara au facut ceva softeala la bordul de logan si daca e vreunul dintre ei membru al forumului, il rog sa confirme/infirme ce-am zis eu mai sus. sau cineva dintr-o fabrica de componente electronice auto...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by Sp!keIn Bucuresti pe bvd Kiseleff exista o tampenie (indicator de viteza) care iti masoara viteza [...] ma indoiesc de acuratetea indicatorului ala.
Eroare e foarte mica la el, pentru ca are fire in pamant care calculeaza viteza, cum sunt si la radarele de pe DN1 sau pe A2.
Comment
-
Asa este 007! Si gps-ul are oroare si depinde in primul rand de calitatea semnalului. Personal cred ca eroare gps-ului e mai mica decat cea a vitezometrului de pe Logan. La mine diferenta e in jur de 7-8 km/h (90/Turometru - 82(83)/GPS). Am testat si cu un opel meriva si diferenta era mai mica, 2-3 km/h. Probabil ca se calculeaza in minus din motive de sigurantza. Nu vor producatorii sa fie bombardatzi cu plangeri pt. ca soferii au luat amenzi din cauza impreciziei instrumentelor de bord :-)
Comment
-
Eroarea GPS-ului va asigur ca nu depaseste maxim 1-2km/h. Depinde si la cati sateliti e conectat atunci. Daca e conectat la peste 7 sateliti, eroare e foarte mica.
Si eroarea kilometrajului creste direct proportional cu viteza, cel putin asa am vazut eu.
Comment
-
Nu cred ca e proportionala cresterea, ci fixa pe plaje de viteze.
Eu am fost in weekend, spre Targu-Jiu si am masurat.
GPS - Mio P550L (cu antena externa) aveam 7 sateliti sincronizati.
Pana la 100KM/h diferenta intre vitezometru si GPS era de 5KM/h (am testat, la 50, 70, 85, 90 si 100 km/h). Cand am ajuns la 110KM/h GPS arata 103KM/h deci diferenta a crescut diferenta la 7KM/h. La 165KM/h pe vitezometru aveam 158 pe GPS, deci tot 7KM/h diferenta.
La viteza mai mare n-am incercat si de filmat n-am filmat deoarece eram singur in masina si la vitezele alea nu stau cu telefonul in mana(prefer ambele maini pe volan).
Acelasi test l-am facut si la intoarcere, aceleasi valori (aveam doar 5 sateliti sincronizati).I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Testat pe 2 loganuri, viteza reala (cea data de GPS) este mai mica decat cea indicata de vitezometru. GPS-ul nu are eroare, adica are dar e considerata eroare neglijabila, in schimb are o intarziere de cateva secunde (sub 1 secunda mai precis) .
Singura metoda de a afla viteza exacte cu care ar trebui sa mearga masina este aplicarea unei formule (enunt formula "de balta") rpm*raportul pinionului treptei in care te aflii si ar trebui sa aflii viteza reala, dar mai trebuie tinut cont si de dimensiunea cauciucului. Asa aflii viteza cu care ar trebui sa mearga masina, in realitate tre sa tii cont de inclinatia drumului, viteza vantului si altitudinea la care te aflii, bla bla... Ce frumoasa-i fizica.
Deci, daca mergi cu 70 pe ceas in oras nu te opreste radaru, sau... Incercati voi
Numai de binesigpic
Comment
Comment