La loganul meu, eroarea e de 8km/h (in plus fata de gps) (cauciucuri 185/65/15) si la fel am constatat si cu radarele fixe care iti indica viteza (Ungaria, Slovenia etc) indiferent daca merg cu 50 sau 150 (doar la vale...). La cauciucuri 195/65/15 eroarea scade la 6km/h. Stie cineva cum se poate reprograma vitezometrul ca sa indice corect?
Diferenta intre viteza reala si vitezometru
Collapse
X
-
Originally posted by bro View Postpatineaza doar cand se aplica cuplu mare la roata. acelasi caz ca si la burnout, insa la un nivel infim. asa cum m-a corectat si seba, "patinarea" asta, desi exista, e insesizabila cu ochiul liber. cine stie, poate nici vitezometrele astea nu-s destul de sensibile sa observe fluctuatiile de viteza.
Vine ca asa e calibrat el din fabrica, sa arate in plus.
PS: cine ma ajuta sa dau acu inapoi (adica ''How to'' asa ca la gradinita , Seba..? stiu ca tu ai facut treaba asta). Dau bere la schimb.
Comment
-
Tavi si cu ce te ajuta? ca abaterea e pe intervale de viteza. prin interventie mecanica tot o sa ai abatere la anumite viteze.
Normal ar trebui reprogramat ECU Bord (greu de realizat; trebuie sa dai jos ECU si sa-l reprogramezi daca ai unitate de programare ptr acel tip de ECU) ca sa scoti abaterea.
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Sa mai repet inca o data ca eroare e dependenta de viteza, mai exact e direct proportionala cu viteza?
Comment
-
din pacate poti sa repeti cat vrei...au mai incercat "unii" si tot degeaba.
tavi, cand ai drum prin tm suna-ma si in 20 de minute se rezolva. dar numai seara. de o sapt doar dupa 9 seara ajung acasa, asa ca...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by andrei View PostSa mai repet inca o data ca eroare e dependenta de viteza, mai exact e direct proportionala cu viteza?
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
detail daca taceai filosof ramaneai :P
crede-ma sunt din domeniu si stiu ce inseamna direct proportional; cel mult poti spune in acest caz ca abaterea e dependenta de viteza :P
S.
P.S.: pentru lectura: http://en.wikipedia.org/wiki/Proport...y_(mathematics)I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Daca tot esti in domerniu, spune-mi de ce crezi ca s-a straduit cineva sa faca un convertor neproportional pentru motorasul de la vitezometru, din moment ce semnalul de la senzorul de turatie este liniar?
Nu crezi ca eroarea motorasului este cea vinovata de lipsa de precizie si abaterea de la liniaritate?
Comment
-
detail sunt din domeniu adica matematica (mai exact informatica aplicata :P) nu electronica.
pai daca ar fi liniara atunci la ar fi ceva de genul:
Viteza Bord = Viteza Reala * k (unde k e un coeficient subunitar si mai mare ca zero)
dar cum abaterea e pe intervale de viteze dispare coeficientul de proportionalitate :P adica nu e direct proportionala.
sa nu confundam semnalele liniare cu algoritmii de calcul liniari (doua chestii diferite).
S.
P.S.: si nu stiu daca eroare nu e facuta de ECU Plansei de bord ... o sa verific diagrama sa vad daca nu cumva "motorasele" acelor sunt comandate de ECU plansei de bord.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Gandeste-te numai ca bordul ala nu e matematica, este material, sistemul are masa, are o forta de actionare iar aceasta la randul ei are o inertie de integrare data de electonica (vezi diferenta de raspuns in timp la urcarea in viteza si la coborare).
Tot bordul este un sistem simplu de masura, nu este vreun aparat metrologic, si te asigur ca daca masori comparativ doua borduri, nu vor avea un raspuns identic. Nu s-a chinuit nimeni sa introduca in bord o functie cu doua paliere... Afisarea este un rezultat al unui produs electromecanic de serie, care in principiu ar trebui sa aiba un raspuns liniar.
Comment
-
detail atata timp cat am un controller programabil acolo ... pot "introduce" matematica :P (putin fortat spus).
Originally posted by detail(vezi diferenta de raspuns in timp la urcarea in viteza si la coborare).
Originally posted by detailNu s-a chinuit nimeni sa introduca in bord o functie cu doua paliere...
Originally posted by detailAfisarea este un rezultat al unui produs electromecanic de serie, care in principiu ar trebui sa aiba un raspuns liniar.
deci ? exista "ceva" acolo ce "calculeaza" abaterea :P
Atata timp cat aceasta abatere trebuie indusa (reglementari europene in domeniu) atunci trebuie sa ai un mecanism ce face acest lucru.
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
Comment