Ai facut prea multa informatica, te duci cu gandul prea departe, sunt niste circuite mult mai simple la afisajul vitezei, motoarele sunt analogice.
Diferenta intre viteza reala si vitezometru
Collapse
X
-
Nu intelegi ideea. Nu conteaza de ce tip sunt motorasele.
Conteaza cine le controleaza.
Atata timp cat exista un ECU pe plansa de bord (iar acel ECU e destul de "destept" nu e chiar banal) poate fi usor facut ca el sa comande impulsurile catre motorasul vitezometru cu acea abatere.
Poate Seba sau altcineva ne poate da detalii. Am sa ma uit mai tarziu si eu in manualul de service pe diagramele de descriere de la sfarsit sa vad daca gasesc ceva elocvent.
S.
P.S.: nu ma duc departe cu gandirea; vorbim de micro-controllere specializate ce pot fi programate (unele) e o tehnologie ce se foloseste de mult timp in industria auto (ca de ea vorbim);I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
La mine masurat e cam asa: 60-55 real; 100-93 real; 120-111(112) real; 160-150 real; 165-153(154) real, sigur NU 155.
Trageti voi concluzia daca e direct proportional (eu spun ca da..oarecum, daca faci calculul nu pusca la fix) sau ca abaterea creste pe intervale.
Comment
-
Eu sunt de parere ca viteza reala nu mai conteaza atata timp cat toate marcile de masini au o abatere intre viteza reala si cea de pe bord... important si interesant e daca abaterea este egala de la o marca la alta ??! :-??Daca tot o calci... calc`o pana la fund
Comment
-
Tavi la mine nu sunt asa valorile. si nu sunt singurul aici pe forum :-)
Ceva mai sus aratai ca intre 100 si 140 aveai abatere constanta de 7-8KM/h (post #86) ... deci e pe plaje de valori si nu proportionala si la tine.
eu am facut odata testul cand am fost in Italia la drum intins si aveam clar abateri intre 0-100: 5; 110-170:7-8 ... am avut si 180 odata dar atunci nu am fost atent sa vad abaterea.
Am sa vorbesc cu Cristi Streulea sa facem un test filmat cu camera lui: comparatie intre viteza reala si cea de pe bord.
@Cobra pai e important sa stim si noi cum functioneaza. Cel putin pe mine ma intereseaza acum sa aflu cum apare acea abatere.
Legat de alte marci s-a discutat aici ca abaterile difera;exista un standard ce da un MAX si MIN de abatere si nu o valoare constanta batuta-n cuie :-)
S.Last edited by Silviu; 11 June 2009, 22:19.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Originally posted by Silviu View PostNu intelegi ideea. Nu conteaza de ce tip sunt motorasele.
Conteaza cine le controleaza.
P.S.: nu ma duc departe cu gandirea; vorbim de micro-controllere specializate ce pot fi programate (unele) e o tehnologie ce se foloseste de mult timp in industria auto (ca de ea vorbim);
Comment
-
eu am un logan 1,5 dci si pe bord indiferent de viteza cu care ma deplasez fata de GPS am o diferenta de 10 km/h,acelasi GPS dar cu un ford transit indiferent de viteza am o diferenta de 5 km/h adica:
logan ex. 60 km/h- GPS 50 km/h
transit ex. 60 km/h- GPS 55 km/h,unde ar fi buba si ce e in neregula daca o pot numi neregula?sigpic
Poate pentru lume ești o singură personă,dar
pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!
Comment
-
Originally posted by Silviu View PostTavi la mine nu sunt asa valorile. si nu sunt singurul aici pe forum :-)
Ceva mai sus aratai ca intre 100 si 140 aveai abatere constanta de 7-8KM/h (post #86) ... deci e pe plaje de valori si nu proportionala si la tine.
...............................................
S.
Am facut testul mai amanuntit, cu atentie mai sporita la ce spune gps-ul, si dezamagirea/concluzia este ca la 165 pe bord gps-ul nu arata mai mult de 154.
Sunt convins ca la orice Logan stock (gume de fabrica) cam asta e diferenta.
PS: la 100 cum am spus e 93 pe gps.
Comment
-
Originally posted by detail View PostTot n-ai inteles, motorasele alea sunt niste solenoizi nenorociti in camp electromagnetic, nu sunt circuite integrate sa mearga la 3Ghz si sa le comanzi inteligent. Iar "diagramele" sunt date de integrarea semnalului de viteza, si atat.
Pe baza semnalelor de viteza el poate sa scoata alte valori (cu abatere) catre motorase.
Cand a zis diagrame m-am referit la schemele electronice de la sfarsitul manualului de raparatii Logan :P.
De ce imi rastalmacesti cuvintele? :-)
Propun sa facem un test. Mai multi conducatori sa noteze (cand pot) turatiile la vitezele 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140 (cred ca e de ajuns) si treapta in care le-au obtinut. Astfel folosind:
Viteza (km/h) la 1000 r/min in treapta 1-a 7,24 km/h
in treapta a 2-a 13,18 km/h
in treapta a 3-a 19,37 km/h
in treapta a 4-a 26,21 km/h
in treapta a 5-a 33,94 km/h
(valabil pentru benzinare cu cutie JH1 si JH3)
calculam diferenta dintre viteza reala si cea de pe vitezometru.
S.
P.S.: am sa caut valorile si pentru dCi-uriI have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Nu cunoaste nimeni pe cineva de la Rutiera, pentru a face aceste comparatii folosind radarul (care e o scula teoretic calibrata, metrologata si omologata)? Poate ca mai multe nelamuriri ar putea fi lamurite. Si mai am o intrebare: de ce va raportati la GPS, pentru ca are o anumita rata de intarziere (care tine de actualizarile de pozitie si de felul in care e facuta harta) si o marja de eroare de pozitie. De exemplu, in Oradea si in Arad (in doua locuri in care umblu des, GPS fie imi spune ca am ajuns la destinatie cand eu mai am de mers cateva sute de metri, fie imi spune ca peste x sute de metri ajung la destinatie, dar eu sunt oprit deja. Pe acelasi drum, dar cu alta masina, aceleasi probleme de pozitionare si viteza. Deci eu nu m-as raporta la GPS...The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
nu trebuie neaparat radar. Am dat mai sus o solutie mai simpla. trebuie doar binevoitori care sa incerce si sa aibe masina stock: gume 185/65 R15 si presiunea in pneuri de 2bari (sau 1.9 fata 2 spate).
s-a mai discutat tot aici ca GPSul are acuratete mare in conditii bune: semnal bun si de la 6-7 sateliti in sus altfel nu-si au rostul testele.
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Partial sunt de acord cu tine, partial nu inteleg ceva (cel putin in ceea ce ma priveste). De la 80 la ora eu schimb in viteza a 5-a la drum intins. Spune-mi cam in ce maniera trebuie condus ca sa poti face calcului dupa metoda propusa de tine, din moment ce poti ajunge si in a 3-a la 100 km/h? Hai ca sunt curios, fiindca maine plec la Oradea si chiar ma tenteaza sa fac calclule... Masina e stock, iar presiunea o verific periodic si o tin la 2 bari fata si spate.The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
Comment