Cum Verific Concetratia/temperatura De Inghet La Lichidul De Racire? - Ajutor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by einstein1984 View Post
    T
    Densimetrul e util, dar nu din ala chinezesc de 5 lei. Ala si daca se agata plutitorul de perete arata bine desi ai apa in el. Refractometrul e cel mai "profi".
    Originally posted by IancuMIC View Post
    Am vazut ca un instrument asemanator are indicatii eronate la masurarea antigelului pe baza de monoetilenglicol; chiar si in acest caz gradatia aceea poate sa fie interpretata cu oarecare abatere, necesitand o anume pozitie din care se face citirea.
    Eu am o "goarsa" chinezeasca de vreo 7-8 ani...si am verificat antigelul tuturor colegilor prezenti la intalnirile noastre de anul trecut...si nu au fost reclamatii.
    Attached Files
    sigpic

    Comment


    • #17
      Pai ce reclamatii sa fie? Daca masuratoarea ta indica -28 iar real este -20, oricum nu va ingheta nici la -28grade sa zicem. Se poate sa fi nimerit tu o "gioarsa" buna.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #18
        Gata, am rezolvat problema astazi.

        Dimineata m-am uitat si era o pojghita de gheata in vasul de expansiune, insa furtunele erau moi si nu se simtea gheata pe ele.

        Asa ca m-am apucat de treaba:

        1.- Am incalzit motorul pana a deschis termostatul. L-am lasa dupa aia cam 30 de minute sa se mai raceasca un pic motorul, si am lasat totul sa curga pe la busonul de golire al radiatorului

        2.- Am umplut 2 bidoane de 5 l cu apa: unul cu calduta (cam 30 grade) si unul cu fierbinte (cam 80 grade)

        3.- Am pus prima data bidonul cu apa la 30 grade, fiindca intre timp se mai racise motorul - si am facut o clatire cu apa din primul bidon --- am lasat motorul sa mearga vreo 15 minute, sa se deschida iar termostatul si sa se miste apa prin instalatie - am aersit instalatia, dupa care am golit totul pe la radiator

        4.- Am repetat operatia de la punctul 3 --- de data asta cu apa fierbinte, fiindca deja motorul era incalzit.

        5. Am facut 4 l (2 antigel - 2 apa distilata - pe care i-am pus intr-un bidon si l-am lasat pe calorifer in casa sa se mai incalzeasca) Dupa ce s-a mai racit ceva motorul am turnat amestecul in instalatie si am lasat-o sa se aeriseasca bine, dupa care am mai completat cu inca 1 l antigel (adica 3 antigel + 2 apa + ce o mai fi ramas captiv prin motor de la cele 2 clatiri)

        Ar trebui sa fie OK acum.

        Densimetrul este "ALCA ... made in Germany"

        Cine stie ce porcarie chinezeasca.... Bani aruncati...
        Last edited by ion_R5; 28 January 2012, 22:50. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #19
          cu antigelul nu-i de gluma daca ingheata apa-n masina ..
          I changed her oil , she changed my life
          sigpic

          Comment


          • #20
            In Bucuresti daca veniti la Daciashop la birou va masor gratuit pragul de inghet pentru antigel si calitatea lichidului de frana. PM pentru programare.
            Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
            Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

            Comment


            • #21
              La Loganul meu nici in ziua de azi nu s-a umblat la antigel si are 6 ani , si rezista la -35 .
              real power..... diesel power by

              Comment


              • #22
                Originally posted by IancuMIC View Post
                Am vazut ca un instrument asemanator are indicatii eronate la masurarea antigelului pe baza de monoetilenglicol; chiar si in acest caz gradatia aceea poate sa fie interpretata cu oarecare abatere, necesitand o anume pozitie din care se face citirea.
                ai vazut tu un M in gradatia densimetrului meu, dar la mine ala nu e pt monoetilenglicol ci metanol si indica bine. ideea e daca faci rost de un densimetru, compara cu ce-ti spun aia de la dacia sau orice alt service dotat (cum a spus colegul einstein1984 doar refractometrul iti poate spune exact). daca iti indica la fel, atunci te poti baza pe densimetru. daca nu... e chinezarie
                ce am eu, e romanesc. cauta prin magazinele de profil ca nu-s asa scumpe. de preferat vezi ceva tot facut la noi, ca nu se fac chiar dupa ureche.
                internal combustionizer

                Comment


                • #23
                  @cosmindan - antigelul are si alte roluri inafara de a nu ingheta fluidul. Cu cat il tii mai mult, cu atat se contamineaza mai tare si apar alte mici probleme.
                  Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
                  Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

                  Comment


                  • #24
                    @ Soran

                    Ceea ce nu inteleg eu, este de unde apare namolul ala in instalatia de racire (vizibil ca depunere in vasul de expansiune) la masinile ceva mai vechi (8 - 10 ani)

                    As intelege sa vad lichid ruginiu sau cu particule de rugina... dar namolul ala este ciudat - parca ar fi pamant. Poate sa fie eventual un compus din reactiile antigelului si respectiv decantarea unor compusi care apar in antigel.

                    Dincolo de temperatura de inghet a lichidului de racire, este esential sa nu apara depuneri in instalatia de racire (bloc motor, chiulasa, conducte, radiator, calorifer) - fiindca pot sa apara reduceri de sectiune sau chiar obturari ale unor canale de racire, ceea ce duce la o inrautatire a racirii motorului. La schimbarea lichidului de racire - la fiecare 3 - 4 ani, este recomandabil sa se faca si o clatire a instalatiei de racire, care sa elimine din depunerile respective.

                    Comment


                    • #25
                      namolul ala e de la interiorul furtunelor/conductelor. ele sunt facute sa reziste, dar nu pot rezista o vesnicie. antigelul e un produs toxic.
                      internal combustionizer

                      Comment


                      • #26
                        Ca sa nu apara acel "namol" schimbati antigelul macar la 4 ani.
                        Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
                        Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

                        Comment


                        • #27
                          Buna ziua. Am fost astazi sa verific temperatura de inghet a antigelului si se pare ca valoarea este de -50 de grade. Mi se pare destul de mare, influenteaza cumva in mod negativ concentratia prea ridicata a antigelului, pompa de apa sau circuitul de racire in vreun fel? Testul s-a facut la un service autorizat.

                          Comment


                          • #28
                            Pompa de apa nu; antigelul are slabe proprietati de transfer termic, in comparatie cu apa, de aceea e bine sa se respecte proportia de 50%antigel, 50%apa. Poti incerca, daca tii neaparat sa ai o concentratie mai aproape de cea recomandata, sa scoti cca 1l de amestec si sa completezi doar cu apa distilata; dupa ce s-a omogenizat amestecul e bine sa refaci masuratorile.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google