If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu cand merg in oras mai mult si o incalzesc bine oprindu-ma la diferite semafoare imi pleaca GMV, chiar nu cred ca e nevoie de carton. Cat priveste mersul la drum lung deja se creaza o temperatura constanta in habitaclu si chiar si la minus 20 de grade nu pot merge cu aeroterma pe treapta 2 si caldura la maxim ...
La diesel imi spune un prieten cu 1.5 dci ca apa nu-i sta aproape niciodata la 4 linii, iarna si totusi are caldura suficienta.
Ieri mi-am astupat si eu grila de sus si cea de jos cu un plastic.
Arata urat dar este intradevar eficienta metoda. Aseara pe -12 grade dci-ul meu a reusit sa urce in 4 linii si s-a incalzit mult mai repede. Motorul nu mai rontaie asa rau.
Acum fiecare face cum crede el de cuvinta.
Ai obturat complet ambele grile? Este recomandabil sa nu obturezi mai mult de 2/3 din suprafata radiatorului. La diesel, unde ai intercooler e recomandabil sa lasi ferestre de acces pentru aer in partea de jos (sub numar)
Ioane,,de la ora 23:43 de cand a postat Seba "traducerea" aia in 3 cuvinte si pana la ora 00:36 ti-a luat ceva timp ( 53 de minute ) pe goagal translator sa o faci mot-a-mot.
Este ca tot nu ai inteles nimic de acolo ? Ca la cum arata traducerea aia cred ca se rascoala din mormant Pruteanu!
Pana atunci traiasca chilotii tanga !
Eu ii inteleg pe cei cu motoare diesel sa puna carton in fata grilei,,dar tu cu benzinar te vaiti cel mai tare de parca ar fi un capat de tara ca nu ai tu cu 5 grade mai mult fata de cat e normala temperatura motorului la - 20/25 de grade afara.
Ps,,vorba lui Sammy....
Cat priveste mersul la drum lung deja se creaza o temperatura constanta in habitaclu si chiar si la minus 20 de grade nu pot merge cu aeroterma pe treapta 2 si caldura la maxim ..
Eu daca tin la treapta 2 aeroterma si caldura la maxim deja ma coc la fudulii si incep sa ma dezbrac la pielea goala ca transpir ca un porc pe gerurile astea,,si tu ii dai cu ,cartonul ala LA MAXIM de parca vine APOCALIPSA si murim de frig in logane !
Hai te rugam noi sa incetezi odata cu teoria asta a cartonului ca deja pe mine unul ma ia cu friguri !
Pss..vezi ca Seba a citit cam toate posturile alora de pe forumul din NEMTIA si a ajuns la concluzia aia de 3 cuvinte....ca ala era un idiot notoriu...si nu a tradus doar postul idiotului aluia care tie ti-a luat 53 de minute!
Mariane, vezi ca tu ai michelin alpin a4 si-aia ai caldura mai mare, noi astia cu motrio/tigar/riken/debica facem nitel frigul
tind sa cred ca avand cartonul ala in fata radiatorului aerul ce intra in habitaclu tras sau nu de aeroterma nu mai e asa de rece, ca nu vine flux continuu, ci trage aer caldut din compartimentul motor
din punctul meu de vedere asta ar fi o explicatie mai de luat in seama decat faptul ca ramane radiatorul cald,
functia radiatorului este de a disipa caldura degajata de motor, face 87 de grade-deschide termostatul, scade sub 87 de grade a inchis termostatul si motorul ramane pe aceeasi temperatura; mi-e tot aia ca-mi baga aer cald din 85 de grade sau din 90
@ Ivan Marian si altii care considera ca sunt "extremist"
Daca a avea caracter si bun simt, daca a vorbi la obiect si la subiect, daca a nu face din orice discutie o bascalie, daca normalitatea si tot ace am enumerat - inseamna sa fii extremist - ma declar fara probleme extremist.
Ivane, vii cu cronometrarea cat mi-a luat mie sa traduc, la care iti dai cu presupusul ca am folosit google --- ora la care am postat si ale chestii de genul asta - adica duci lucrurile in derizoriu - e strict problema ta. Nu ma mai balacarii pe mine aici. De unde stii tu cat mi-a luat sa traduc? De unde stii daca in intervalul respectiv nu am facut si altceva in afara de a raspunde cu acea postare?
Vii cu atac la persoana si nu la subiectul discutat. Seba a luat 3 franturi din tot ce a scris neamtul respectiv - si a denaturat prin comentariile lui, ceea ce a scris neamtul --- de asta am tradus intreaga postare din limba germana. Spui ca Seba a citit nu stiu cate forumuri nemtesti. Pai daca l-a citit si interpretat pe toate ca pe asta, incep sa am dubii in ce a inteles de acolo.
Hai sa fim corecti si normali. De zeflemisti ca tine e plina tara asta, nu ducem lipsa de asa ceva. Sa ne intrebam ce aduce pozitiv un asftel de comportament, ce realizari s-au facut in Romania in ultimii 22 de ani, prin generalizarea unui asemenea comportament zeflemist si carcotas, care ne dezbina ca oameni.
Vino cu ceva pozitiv si discutam oricat vrei.
Gozmin a tot spus de "pus testerul" pe masina, cel putin de 2 ori pe in ultimele 2 pagini de pe thread, insa nu a scris nici macar o valoare - ce a obtinut el - cu sau fara carton, la temperaturile negative de afara. A facut-o in schimb alessandro, care nu era implicat in discutie.
Hai sa mai terminam cu bascalia si mistocaria si sa discutam tehnic. Nu am avut niciodata pretentia ca am eu dreptate absoluta, sau ce le stiu pe toate. Dar nici nu imi inchide gura vreun obraznic sau mistocar - fiindca asta a ajuns aproape o regula in Romania --- care e mai obraznic si mistocar, vine repede sa-ti inchida gura. Uite nu tine faza.
ioane, dar temperaturile alea gasite cu testerul pe ea sunt fix relative, ca daca schimbi in 4 mii de ture clar n-ai nicio nevoie de carton orice temperatura ar fi afara, daca te dai un pic la ea sa vezi ce caldura baga
terminati cu cearta ca nu aduce nimic bun, fiecare are propriile pareri bazate pe nevoile fiecaruia
ALooo, colega, la mine in oras de o saptamana sunt - 20 grd. C, iar 3/4 din soferi au cartoane sau huse in bot la masina, pornind de la cei cu marci suedeze, germane, pana la cei cu masini rusesti. Eu vreau sa imi pun carton findca am constatat eficienta lui. La benzinarul meu, la un mers normal (pana in 3500 rot./min/, de la -5grd. C in jos) nu imi urca apa mai mult de 2 linii, nici sa o rog frumos. Nu are nimic nici termostatul, nici releul pornire ventilator (verificat la service).
Concluzie: dati-ne va rugam solutii de montare de cartoane, dar care sa gadile si frumos ochiul uman. Multumesc.
Last edited by loosh; 3 February 2012, 13:09.
Reason: lasa'l in mama lui de releu!... eu vreu carton!
Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Daca la -5 sau -10 grade iti sta la 2 linii mergi rapid la service ca ai probleme, cu siguranta. Unde mai pui ca iti consuma si mult din falsul motiv ca e rece motorul.
Solutii se gasesc de unul singur, doar suntem romani=inventivi.
samy0388 - pentru o "concluzie finala" si documentata pentru acest FORUM ar trebui vazute mai multe aspecte
- cat de repede intra motorul in regim termic normal
- cat se mentine regimul termic normal al motorului in diverse situatii din trafic (opriri, mers constant, mers incet in coloana, si combinatii dintre ele)
- confortul termic din habitaclu
- consumul de carburant
- eventuale riscuri (supraincalzire motor, uzuri prematire, etc)
toate astea pentru temperaturi sub -10 grade, - 20 etc --- cu si fara acoperirea PARTIALA (2/3) a radiatorului
Abia dupa ce se face o testare ca la carte, putem sa tragem niste concluzii cat de cat corecte. Fiindca daca la - 20 de grade, de exemplu la benzinar cu carton consuma 8% sau fara carton consuma 10% in aceleasi conditii de trafic, dincolo de temperatura motorului + - 5 sau 8 grade, putem vorbi de avantaje si economie, sau nu.
In fine, s-a discutat mult mai mult decat trebuia subiectul asta si mai ales in derizoriu. Eu m-am declarat pro acoperirea partiala a radiatorului. Atat.
Mariane, vezi ca tu ai michelin alpin a4 si-aia ai caldura mai mare, noi astia cu motrio/tigar/riken/debica facem nitel frigul
Pai anvelopele astea la mine degaje caldura de fix 5 grade in mers si numai am nevoie de carton
Eu ,,pe bune vorbesc acum,, am pus doar un cheder de dacie 1300 la capota roata.
Ala etanseaza spatiul dintre capota motor si marginea aia a caroseriei si in felul asta caldura numai iese asa de repede pe deasupra.
Cica eu la fizica/chimie sau matematica, am invatat ca aerul cald se disipeaza prin partile superioare ( adica o ia in sus ) si ca aerul rece o ia in jos .
Deci oameni buni ca sa numai stati cu magaria aia de carton in fata barii cel mai bine si elegant este sa puneti un cheder de dacie roata pe marginea aia a caroseriei .
Apoi eu in locul paslei ( care se dezmembrase ) aleia de la capota motor am pus o folie de parchet PPE aluminizata de 5 mm.
La benzinare este suficient un cheder si o folie de parchet in locul paslei aleia,,la diesel care vrea poate sa puna suplimentar si cartonul ala de la baxul de tigari.
Gozmin a tot spus de "pus testerul" pe masina, cel putin de 2 ori pe in ultimele 2 pagini de pe thread, insa nu a scris nici macar o valoare - ce a obtinut el - cu sau fara carton, la temperaturile negative de afara. A facut-o in schimb alessandro, care nu era implicat in discutie.
De ce să pun eu testeru, eu nu am susţinut că maşina dă căldură mai multă şi mai repede şi că virgulă consumă culmea mai puţin.
Alessandro a demonstrat că nu mori de frig nici la 85 de grade faţă de 90 cu carton.
Să ai o zi excelentă.
Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
sigpic
Citesc si ma minunez, sincer. Am masina de 4 ani jumate, si 115.000 km la bord cu ea. Pana acum, nu am avut probleme privind caldura in masina, sau cate linii am in bord (numai 4 tot timpul), si mi s-a parut urat tare cand ma uitam la altii cum stau cu cartonul in botul masinii.
Anul acesta am facut o exceptie, si mi-am acoperit si eu cele 2 grile din bara, deoarece caut sa fac caldura cat mai repede, intr-un timp ff scurt, pt mine, dar in special pt copii.
Asa cum am precizat in testele efectuate la -17grade.........in 7.2 km drum parcurs intr-un oras "european" cu gheata pe drumurile principale, cand se circula bara la bara, si culmea..nimeni nu se mai sicaneaza in trafic.....mergi cu o turatie de cel mult 2500.....cum naiba vrei sa se incalzeasca chiar si un benzinar in asa scurt timp la o turatie de dizal?!!
Da domle'...la drum lung (ca naiba, ca alea-s cele mai curate decat in oras) nu am probleme de caldura, linii in bord sau altcele.
Asa ca terminati cu "balciul" asta pe aici..si pune-ti altfel problema privind folosirea cartonului.....nu a lu' care incalzeste mai tare sau mai repede.
Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.
stau si vaintreb, oare de ce inginerii dela ford au puspe focus platinum optiunea prin care radiatorul este acoperit cu nistte placute .. automat cand temp scadesub un anumit nivel?
ti-am scris mai sus, pentru "haerodinamica" , scriu si ei pe site treaba asta , trebuie doar sa citesti.
Cat despre caldura, eu la un moment dat nu mai suport nici macar pe treapta 1 o opresc de tot , las sa imi bage doar ce vine din cauza vitezei masinii
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Cristi, nu s-a pus problema ca nu vine caldura, ci...cand vine. E normal ca dupa 100 de km de drum extraurban sa ajungi sa conduci in tricou, incearca te rog sa uiti de minunea aia de termostat si intr-o zi sa acoperi cu ceva cele 2 grile si apoi sa postezi concluziile. Va dati seama ca si cei care contraziceau teoria lui Aristotel erau multi si scoliti... totusi au ajuns sa nu aiba dreptate. De ce un anume "ceva" care nu este " logic" nu poate fi totusi "practic" ?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment