Acoperire Radiator/Caldura Pe Timp De Ger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Octavian View Post
    Si cum monitorizezi ventilatoru de la radiator?
    Pt ca daca merge in draci iar nu-i bine.

    As pune si eu ceva cand e frig tare (temp cu minus) dar sa vad/stiu cand porneste ventilatorul.

    PS: era ideea colegului Ursu cu un led legat pe termocupla.
    Vad ca va intereseaza improvizatia mea. La stalpul soferului una bucata led care functioneaza la 12V. Firele le-am trecut prin gaura de deasupra pedalei ambreiajului si le-am infasurat pe cablajul original pana la mufa ventilatorului. Acolo tre' de vazut care fir e cu + si care cu -. Lipiti firele de la led si gata improvizatia, cand antigelul trece de nu stiu cate grade si ventu' primeste curent, vi se aprinde ledul. Eu improvizatia am facut-o pentru sezonul cald, sa nu opresc motorul daca ventilatorul functioneaza, pentru ca va merge apoi minute buuune. Daca in schimb mai astept 10-15 secunde si ajunge antigelul racit din radiator in chiulasa, gata, nu se mai porneste ventilatorul. Sa va dau cateva poze.
    P.S. In poza 1 apar doua, leduri, cel stins e de la alarma.
    Attached Files
    Last edited by Urs; 29 December 2012, 01:43.

    Comment


    • @octavian - pe frig n-o sa-ti porneasca ventilatorul la diesel niciodata. la benzina doar sa-l lasi in relanti ore bune ...
      mai bune de vazut e cand deschide termostatul , dar nu vad cum se poate face ...
      o/____\o
      (i)
      .........

      Comment


      • Originally posted by PCH View Post
        .................. Nu ai cum sa imi spui tu sau nimeni ca un diesel baga caldura in 15 minute cand afara sunt -20, stai linistit. Poate aia care au ca hobby cartile de colorat sa creada bazaconia asta...dar asa e romanul, stie el, face el, drege el...................................
        Stai linistit ca sunt destule dizaluri care in nici 10 minute baga caldura cum trebuie in masina, ma refer la masinile mai serioase cu motorizare dizal care sunt echipate de fabrica cu instalatie auxiliara de incalzire (webasto).
        Baga caldura mai repede decat un benzinar.

        Originally posted by Urs View Post
        Vad ca va intereseaza improvizatia mea. La stalpul soferului una bucata led care functioneaza la 12V. ...................
        Multam.
        O improvizatie foarte ok estetic si practica 100%. Asta vizavi de ce spunea colegul cu soft pe smartphone (nu am, deci nu exist ) sa umblu cu dtc-ul dupa mine, etc.
        Last edited by Octavian; 29 December 2012, 11:07. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • Vizavi de titlul topicului.
          In zonele unde nu se inregistreaza decat foarte rar temperaturi de -15 grade eu spun ca la un benzinar nu se merita atata preocupare, privind acoperirea radiatorului, daca termostatul functioneaza corect; Loganul are multe lipsuri, fara indoiala, dar nu caldura ii lipseste.
          Personal am pus un carton, acu' vreo 5 ani cand prin ianuarie au fost, timp de o saptamana, temperaturi de -20, -22 grade.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Asta cu pungile pe botul masinii e boala veche de daciot, ori comoditate de a schimba un amarat de termostat. La benzinar, in maxim 20 min de sarcina ai 4 liniute pe bord indiferent de temperatura, testat personal, inclusiv in varf de munte pe un viscol de nu puteam sa deschid usa. Totul tine de termostat, daca functioneaza corect n-ai nevoie de obturarea grilei.
            Azi-dimineata prin oras la -6C, -7C in 10 min a urcat la 4 linii.

            Cu dci n-am mers iarna, insa mi se par anormal sa nu se ridice temperatura la 4 linii si sa nu bage caldura calumea. Am mers in schimb cu alte dieseluri si in 15-20 km acul era la 90C si caldura cat voiai, si n-am vazut niciunu cu punga pe bot.

            Comment


            • Salut,am un logan 1.6mpi din 2005 care are obturata grila din fata[aia de sus cu semnul]mai exact de jos in sus primele trei sunt obturate de un plastic din interior.Va intreb deoarece nu am mai vazut la alte loganuri asa ceva ce este si ce rol are.

              Comment


              • Originally posted by Nepotu123 View Post
                ......................... La benzinar, in maxim 20 min de sarcina ai 4 liniute pe bord indiferent de temperatura, testat personal, .....................................
                In 25 min ajung la lucru (11 km) deci n-am facut nici o treaba. Ti se pare ok? Mie nu.

                O fi boala veche de daciot, dar pana sa vezi ca urca apa rapid la temp normala de lucru ca la un Flocus, Golf, mai e cale lunga.
                La Focus (1.6 benzina) nu faceam nici 2 km si apa era unde trebuie si baga rapid caldura si la -15grC.

                PS: schimbi termostatul cu altu original si ai aceeasi soarta in timp relativ scurt (adica a doua iarna de la schimbare).

                Comment


                • Originally posted by Octavian View Post
                  In 25 min ajung la lucru (11 km) deci n-am facut nici o treaba. Ti se pare ok? Mie nu.

                  O fi boala veche de daciot, dar pana sa vezi ca urca apa rapid la temp normala de lucru ca la un Flocus, Golf, mai e cale lunga.
                  La Focus (1.6 benzina) nu faceam nici 2 km si apa era unde trebuie si baga rapid caldura si la -15grC.

                  PS: schimbi termostatul cu altu original si ai aceeasi soarta in timp relativ scurt (adica a doua iarna de la schimbare).
                  Mie nu mi se pare ca e vreo diferenta intre cum se incalzeste un Golf, o Skoda sau alte benzinare straine. Circul si cu o Skoda Octavia 2 1.6 fsi si baga caldura la fel, nu am sesizat vreo diferenta.
                  E o diferenta intre modul cum pierde caldura un Logan si alte straineze, dar asta e deja alt capitol.
                  In 2 km de mers prin oras si eu am 2 linii si aer caldut, chiar si la -15C, fara s-o las pe loc. Ce-i drept am capitonajul capotei si peretele de foc de diesel + cheder la capota. Vara am vazut ca-mi porneste termocupla mai des decat la alte loganuri, deci e posibil sa se incalzeasca mai repede.

                  @bogdabo
                  Si a mea are plasticul ala, daca te referi la cel care este din fabrica, care obtureaza primele 2 sau 3 grile. Are rol aerodinamic, nu permite intrarea unui volum de aer mai mare, pentru ca nu are rost racirea fiind suficienta.
                  La multe din masinile noi o sa vezi grile false, doar de design, sau grile care se inchid si se deschid in functie de temperatura. Prin grila intra mai putin aer, masina e mai aerodinamica, are o rezistenta la inaintare mai mica => consum mai mic, viteza mai mare etc.
                  Last edited by Nepotu123; 30 December 2012, 13:42. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Izolata capota intr-adevar se incalzeste ceva mai repede si se raceste mult mai greu, sunt pierderi mari de caldura la capota.
                    Am avut si eu pus material insonorizant (10 mm grosime) dar am remarcat ca imi directiona zgomotul motorului in interior si l-am dat jos, a ramas numai panoul ignifug ie mai ok asa.
                    M-am gandit vara ca poate porneste ventilatorul mai des dar nu am bagat de seama daca e vreo dif fata de una fara nimic pe capota.

                    Comment


                    • Eu am plecat cu masina din fata blocului, am mers aproximativ 3 statii RATB si deja imi baga caldura.Nu sa te dea afara din masina, dar incepe sa isi simta prezenta.
                      Legat de topic, de 5 ani de zile nu am avut niciodata probleme cu incalzirea motorului.
                      Cand a fost anul trecut (parca) gerul ala de -23 de grade, am coborat la masina , era totul inghetat bocna de nici macar usa nu puteam sa o deschid.Am deschis-o in cele din urma.Motorul a pornit la prima cheie si am dat caldura la maxim pe treapta 4.Am inchis usa si m-am apucat sa dau zapada.Cat am terminat de curatat masina, cand am deschis usa era cuptor inauntru.Era asa de cald ca m-am dezbracat in tricou.
                      E foarte placut sa mergi in tricou iarna in masina.
                      sigpic

                      Comment


                      • off:asta inseamna ca ai avut un munte de zapada daca la -23 grade si la ralanti s-a facut caldura ca sa stai in tricou.
                        on: la diesel apa se incalzeste foarte greu, mai ales daca nu stai undeva in oras ca sa o ti in trepte mici si mai turata, dar compenseaza cu rezistentele electrice care iti dau cat de cat caldura in masina pana se incalzeste apa. oricum si eu am obturat grilele alea din bara pentru a se incalzii apa mai repede....
                        Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

                        Comment


                        • Dezbateri neconcludente si fara rost. Sunt aici unii pro, altii contra, unii care incearca de nevoie, altii de curiozitate, si o parte care au motivul lor.Acestia sunt: tinerii care au pana in 30 de ani, care dau cheie si pleaca, apoi cei care au 1sau 2 copii mici (pana in 7ani), si taximetristii.
                          Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

                          Comment


                          • M-am jucat putin si uite ce a iesit, lucrez si la partea de sus!
                            Attached Files

                            Comment


                            • Ghiaurule, daca obturezi tot, vezi sa nu treci in partea ailalta si sa incingi/fierbi motorul.

                              Comment


                              • nici nu stiu daca le las! le-am facut sa fie!daca vine gerula?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google