Atat timp cat sunt 4 liniute pe bord e clar ca motorul nu scade sub 80de grade (sau ceva pe aproape de val asta). daca scade de valoarea asta de ~80 grade atunci pe bord o sa ai 2.
Acoperire Radiator/Caldura Pe Timp De Ger
Collapse
X
-
Pai tu ai benzinar nu diesel. La benzinar se incalzeste repede.
Daca faci drumuri scurte si nu apuca motorul sa se inclazeasca acoperi partea de sus (intre faruri).
In fata am pus o folie mai groasa de la parchet laminat si am prins-o cu sarmulite foarte subtiri (nici nu se vad) printre grile. Se poate da rapid jos cu un cleste sfic.
Randamentul maxim al motorului termic este la 82~85 grade (temperatura apa). Aici deschide si termostatul pentru circuitul mare de racire ca motorul sa nu depasesca aceasta temperatura.
Orintativ pe bord inseamna 4 linii.
La diesel nu vad in veci iarna 4 linii de cand am masina (numai la drum lung).
Ce pot sa va spun mai mult daca asa am caldura in masina mai repede si reduc si consumul.Last edited by lau; 2 February 2012, 19:14.
Comment
-
Originally posted by ion_R5 View Post@ Vasile --- nu-ti bate capul, ca multi nu vor sa inteleaga. Ei vad doar indicatorul de temperatura din bordul Loganului, care e afisat de catre calculatorul masinii. Ia sa aiba in bord un indicator analogic legat direct la o sonda de temperatura - si sa vada cum oscileaza acul la temperatura, cum mai scade, cum mai creste. Si dupa aia incep si ei sa inteleaga cum e cu temperatura motorului. Daca vezi in bord 2 pavele sau 4 pavele care nu se misca in veci de acolo si nici nu stii ce temperatura are motorul - valoare nominala - e normal sa nu intelegi fenomenul.
4 linii pe bord la logan se fac de la 80 grade...daca ar fi cum zici tu , sa pice apa la jumate , atunci ar trebui sa pice si la logan pavelele sub 4 linii,singura data cand il vad ca pica din 4 linii in 2 linii e atunci cand pui antigel si incepi sa aerisesti instalatia si deschide termostatul,iar atunci vine apa aia foarte rece.Last edited by Cristi_Xp; 2 February 2012, 20:05.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
E acum da, m-am lămurit. Nimeni nu a pus testeru pe maşină iarna dar teorii cât china.
Scuze că mi-am permis să am o părere. Nu am ştiut că unii deţin adevărul absolut.
Acum îmi dau seama că virgulă cartonul e soluţia.
Eu voi rămâne prost şi bineînţeles nu-mi voi permite să pun carton la maşină, că sunt sărac la minte şi nu cunosc cum funcţionează termostatul iarna precum nici cei de la Renault care dintr-o omisiune au uitat să doteze pe lângă trusa medicală şi stingător şi cu un carton.
Eu zic să înfundaţi toba de eşapament să se păstreze căldura la motor şi să se încălzească mai repede ....
Chestia că "nu-ţi mai bate capul" îmi spune că totuşi vreţi să deţineţi adevărul absolut şi că restul sunt doar umpluturi ale forumului. Asta înseamnă jignire şi lipsa de respect pentru colegi. Adică nu pot să mă exprim altfel decât voi ?
Trăiască cartonu şi viaţa de carton.Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
sigpic
Comment
-
Citesc si ma minunez.
Daca afara sunt - 25 de grade si mergi cu 90 km/h - cam ce temperatura poate avea apa din radiator?
Cand pui "carton" pe 2/3 din suprafata radiatorului, cu siguranta temperatura din radiator va creste. Despre asta vorbim. Dar unii vor sa o dea in balarii... n-au decat.
Daca imi spuneti ca si la - 40 grade mergeti tot fara carton, fiindca termostatul isi face bine treaba, va urez mult succes
Comment
-
@ Cristi_Xp - sunt de acord cu tine ca variatiile respective la motoarele moderne sunt mult mai mici, decat la Dacia 1300, fiindca circuitele de racire sunt mai bine gandite, iar cantitatea de benzina injectata este mai mica decat cea furnizata de catre carburator in cilindrii --- dar totusi variatiile respective exista.
@ CataFOF --- daca ai sirocco iti porneste si la -40.
Eu am pornit Lada 1200 fabricatie 1979 la manivela la -20 grade la 4 dimineata in 1988, cand am plecat de la Ploiesti la Piatra Neamt - unde frate-miu facea armata. Si a pornit la a 3-a manivela (suplimentar a mai fost o rotire la mainvela, usor sa ii rup uleiul) Lada si vara pornea cu socul tras la jumate. Fara soc Lada nu pornea. Iarna pe frig pornea cu socul tras la maxim la prima cheie un pic mai lunga (invartit motorul de 3 - 4 ori, nu mai mult) Dacia 1300 era belea iarna, dupa ce o porneai cu socul, trebuia sa o sprituiesti, fiindca altfel se oprea motorul. La Lada, doar trageai socul la maxim iarna si pornea si mergea motorul fata sa atingi acceleratia.Last edited by ion_R5; 2 February 2012, 23:13.
Comment
-
Originally posted by Gozmin View Post@ion_R5 Până am citit postul dvs. de fizică, motorul meu deja fierbe.
Sa il intrebi cum si-a taiat el conductele alea doua ce duc in habitaclu si le-a pus doape de bronz ca sa nu se "topeasca" caloriferul din cauza antigelului prea fierbinte ce circula pe timpul verii prin el ?
Originally posted by Gozmin View PostTrăiască cartonu şi viaţa de carton.
Cat despre carton chiar astazi am vazut pe Calea Rahovei numai taxiuri logane,logane si microbuze cu carton in fata pt ca probabil au citit topicul asta
Sa mor eu,,daca ne vad astia cu alte masini straine cu ,cartonul de la baxuri de tigari in fata cred si eu ca rad de noi pana si cu fundul cand ne vad ca suntem vai steaua noastra cu loganele din dotare!
Comment
-
@ Ivan Marian Eu sunt ploiestean... stii cum zicea nenea Iancu... "Amice esti ..."
Unde am scris eu ca pun doape de bronz la calorifer? Suntare, nu inseamna blocarea unui traseu, ci ocolirea lui - ia un dictionare si vezi ce inseamna suntare. De ce vii cu magarii din astea???
Comment
-
Ioane, temperatura apei din radiator conteaza cand? cand a deschis termostatul. cand ala e inchis (apa sub 85 grade) prin radiator nu circula apa calda care sa se raceasca, sau foarte putina, care e inlocuita cu la fel de putina apa rece care ajunge in circuitul mic. daca tu pui 100ml apa la -20 de grade in 800ml de 80 de grade, cam ce temperatura de echilibru vei avea? io as zice ca macar 60 de grade, ceea ce inseamna motor aproape in parametrii normali, nu stiu ce va agitati cu cartonul. iar sistemul de la ford, da, are in principal rol aerodinamic. are exact rolul unui spoiler frontal, creeaza presiune statica in fata masinii, ceea ce inseamna mai putin aer pe sub masina.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
######################
uite ca strainii nu mor de ras cand vad masini cu cartoane in bot. Daca zice un neamt, va curg balele. Daca zice Ion sau Vasile, radeti ca prostii.
Uite aici cauta unul o husa pentru un GOLF 5
Es wird mir sicher nicht allein so ergehen, dass der Motor erheblich länger braucht warm zu werden, bei diesen Temperaturen zur Zeit. Gerade beim Diesel. Ich h…
Ich mache alljährlich so eine Kühlerabdeckung rein. Fertig zu kaufen gibt es so etwas für den Golf wohl nicht. Ich habe einfach zwei alte Gummifußmatten so zurechtgeschnitten, dass sie passgenau vor dem Kühler sitzen. Zur Montage entferne ich einfach den Kühlergrill (zwei Schrauben und dann ausclipsen) und schiebe die Matten von oben vor den Kühler.
Die Aussage, dass das nichts bringen würde, stimmt nicht. Zwar ist das Kühlmittel-Thermostat geschlossen, solange noch nicht die Betriebstemperatur erreicht ist (Öffnungstemp. des Thermostat ca. 87 Grad). Dennoch strömen auch bei geschlossenem Thermostat große Massen eiskalter Luft durch sämtliche Öffnungen in der Front, streichen am Motorblock, der Ölwanne, dem Zylinderkopf und allen Aggregaten vorbei und bewirken dort eine unerwünschte "Luftkühlung".
Man muss aber schon etwas mit Bedacht vorgehen. Bei einem Benziner (größere Wärmeentwicklung) oder bei Vollgasfahrten auf der Autobahn besteht Überhitzungsgefahr, wenn man den Kühler auf ganzer Breite abgedeckt hat. Ich habe zusätzlich noch "Abstandshalter" angefertigt, die zwischen den Matten und dem Kühler sitzen. Läuft der Kühlerventilator an, dann kann durch den Abstand zwischen Matte und Kühler noch Luft angesaugt werden. "Kleben" die Matten direkt am Kühler, dann kann der Ventilator keine Luft mehr durchsaugen.
Die Kühlmitteltemperatur (und sicherlich auch die Öltemperatur) bleibt jedenfalls deutlich höher und sinkt auch bei Bergabfahrt nicht so schnell wieder ab.
Comment
Comment