Pornire Rece

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Eu sunt de parere ca fie ea benzina sau diesel indiferent de anotimp e bine sa stai cu ea un pic pe loc sa isi faca si ea mersul.

    Am vazut destul de multe cu probleme la motor pentru ca imediat ce au pornit au si plecat.

    Pe timp de ger uleiul este destul de vascos si ungerea este foarte slaba.
    sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

    Comment


    • #32
      Daca masina este plina de zapada, dau o cheie si dupa aia curat zapada, dar daca e curata, pornesc si plec.
      Nicio data, nicio data, nici macar o singura data nu m-am uitat sa nu-i dau in gura ca n-a ajuns apa la doua sau la 4 linii. Daca e nevoie sa ma bag, sa ies de pe straduta si sa nu-i fac pe cei care vin din spate sa franeze, ma bag fara sa stau la discutii, si a vazut chiar si 6000 rpm cu motorul rece.
      Sa nu mai zic ca mai sunt unii care spun ca atunci cand e rece nu trec de 2500 rpm...

      Daca uleiul este angrenat de pompa de ulei inca din prima secunda (si vorbesc despre un ulei bun), nu inteleg ce se poate intampla rau daca ii dai talpa cand e rece...

      Cu cat ai mai multa grija de o masina, cu atat te va dezamagi mai mult. Testat!
      Last edited by vitriol; 3 February 2012, 01:25.
      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

      Comment


      • #33
        Originally posted by B-53-SDP View Post
        Pe timp de ger uleiul este destul de vascos si ungerea este foarte slaba.
        Si de ce sa faci ungerea si mai slaba stand la relantiu dupa pornire?
        Eu il pornesc si plec cu el, macar stiu ca isi face ungerea mai buna decat stand la relantiu. Oricum se incalzeste mult mai repede.
        http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

        Comment


        • #34
          azi mi-a pornit la a 2 a, a 3 a cheie , trebuie sa verific bujiile neaparat

          Comment


          • #35
            Salut. Azi a pornit si la mine la prima cheie.
            Pe gerul ala de -20 grade,puneam contactul de 2 ori,pe urma dadeam o data scurt la demaror[sa rupa uleiul am valvoline 0w40] si pe urma pornea[dar cu ambreiajul apasat]
            Numai bine.
            Un Logan----YNG-----
            Numai bine.

            Comment


            • #36
              Originally posted by vitriol View Post

              Daca uleiul este angrenat de pompa de ulei inca din prima secunda (si vorbesc despre un ulei bun), nu inteleg ce se poate intampla rau daca ii dai talpa cand e rece...
              Pe timp rece uleiul este destul de vascos, chiar daca e din clasa 0w(vezi fisa tehnica); la turatii mari presiunea acestuia este destul de mare. In acest caz capacitatea de filtrare a filtrului va fi depasita, fapt pentru care se va deschide supapa de bypass, care va trimite ulei nefiltrat catre angrenaje. Aceasta ar fi una din situatiile ce se intampla cand turam destul de mult in primele momente dupa pornire.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #37
                o sa verific azi bujiile cu metoda clasica cu firu , ca nu concep sa porneasca o masina dupa juma de minut dat la cheie si sa dau vina pe ger , ce i drept nici bateria nu i asa noua dar din moment ce invarte de atatea ori demarorul insemna ca ceva nu e in regula, poate sa fie ca am 10w40 ul de asta vara?

                gata m-am lamurit , am 2 bujii arse , 2 bune , acum vine intrebarea
                trebuie sa le schimb pe toate sau doar cele 2 arse?
                Last edited by edee; 3 February 2012, 15:38. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #38
                  doar cele doua arse se schimba.

                  NU mai cita postul anterior. Foloseste Post Reply!
                  Last edited by 77sky; 3 February 2012, 18:31.

                  Comment


                  • #39
                    Cel mai bine e sa schimbi tot setul. Dar noi procedam romaneste...
                    Au grade de uzura diferita, timpi de raspuns diferiti.
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by vitriol View Post
                      Daca masina este plina de zapada, dau o cheie si dupa aia curat zapada, dar daca e curata, pornesc si plec.
                      Nicio data, nicio data, nici macar o singura data nu m-am uitat sa nu-i dau in gura ca n-a ajuns apa la doua sau la 4 linii. Daca e nevoie sa ma bag, sa ies de pe straduta si sa nu-i fac pe cei care vin din spate sa franeze, ma bag fara sa stau la discutii, si a vazut chiar si 6000 rpm cu motorul rece.
                      Sa nu mai zic ca mai sunt unii care spun ca atunci cand e rece nu trec de 2500 rpm...

                      Daca uleiul este angrenat de pompa de ulei inca din prima secunda (si vorbesc despre un ulei bun), nu inteleg ce se poate intampla rau daca ii dai talpa cand e rece...

                      Cu cat ai mai multa grija de o masina, cu atat te va dezamagi mai mult. Testat!
                      1. Trebuie sa te gandesti ce calitati de ungere are uleiul respectiv la - 10 grade, la 0 grade, la 10 grade la 20, la 40, la 60 si pana ajunge la temperatura normala de regim a motorului

                      2. Trebuie sa te gandesti ce jocuri sunt intre diverse subansamble din motor: piston/cilindru, segment/cilindru, lagere/fusuri (arbore cotit maneton, palier, axe cu came, coada supapa/ghid supapa, etc) - unde uleiul trebuie sa asigure ungerea si racirea. Cu racirea in cazul asta nu se pune problema, dar cu ungerea pot sa apara atunci cand motorul e rece si jocurile sunt mai mari decat la temperatura de regim a motorului.

                      Cand afara sunt -20 de grade, e bine sa lasi macar 5 minute motorul sa mearga in relanti, dupa care poti pleca de pe loc, dar e iarasi recomandat sa mergi 400 - 500 m in treapta a 2-a ca sa se incalzeasca si uleiul din cutia de viteze.

                      Uleiul mai vascos din motor si transmisie inseamna frecari mai mari si incalziri mai mare ale suprafetelor. Incalzirea (temperarea) la nivel local al suprafetelor trebuie facuta intr-un anumit interval de timp.

                      Daca citesti despre uzura motoarelor, vei gasi faptul ca 90% din uzura unui motor se intampla la pornire - in perioada cand motorul este rece si pana ajunge la temperatura de regim. Asta cred ca spune tot.
                      Last edited by ion_R5; 3 February 2012, 19:01. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #41
                        Despre uzura motoarelor am citit, dar nu spune ca uzura se produce "la pornire - in perioada cand motorul este rece si pana ajunge la temperatura de regim", ci spune ca uzura apare la pornire, pana cand uleiul ajunge in tot motorul.

                        Daca afara sunt -20 de grade, automat nu-i mai pot da 6000 rpm, pentru ca ii daudegeaba, avand in vedere ca pe jos aluneca.
                        Eu ziceam de blana atunci cand carosabilul permite, iar asta se intampla cand afara sunt peste 0 grade celsius.
                        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                        Comment


                        • #42
                          edee chiar ti se pare ca te-ar costa mult 4 in loc de 2? iti recomand pt. frigurile astea beru cu 4 electrozi incearca-le si mai vorbim.

                          Comment


                          • #43
                            @ vitriol --- corect, cea mai mare uzura este pana apuca sa se faca ungerea, la primele ture ale motorului. Dar si pana ajunge la temperatura de regim, inca jocurile din motor sunt mai mari. Jocuri mai mari conduc la uzuri mai mari decat cele normale. Segmentii inca nu sunt dilatati complet, etc.

                            Se stie de asemenea ca la motoarele care functioneaza fata termostat, setul motor se uzeaza prematur, fiindca motorul merge mult mai rece decat regimul normal de functionare. (exista ungere, dar jocurile sunt mai mari decat la temperatura de regim)

                            Comment


                            • #44
                              @radu cornel : Vezi ca edee are DCi si are bujii de PREINCALZIRE si nu de APRINDERE.
                              sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by vitriol View Post
                                ........................................

                                Daca afara sunt -20 de grade, automat nu-i mai pot da 6000 rpm, pentru ca ii daudegeaba, avand in vedere ca pe jos aluneca.
                                ..............................
                                Esti nebun


                                Hai sa-ti spun cazul meu, de forja tare cu motorul rece: aveam 8500 km (deci masina noua) la plecare de la lucru am facut concurs cu patronu (n-am vrut sa-l las sa ma depaseasca nici de-al drac! toate frustrarile si nemultumirile mele au explodat in momentul ala), e...nu m-a depasit, dar eu i-m dat forja cu motorul rece (abia daca ajunsese la 2 linii) asa in 5500 rpm, forja si forja.

                                E...cand am ajuns acasa, la ralanti...opaaaaa
                                ...o miiiiiica bataie care venea dispre motor, un mic bocanit, foarte greu perceptibil, dar inainte de treaba asta NU era ''acolo'' acel bocanit.

                                Acum am peste 100000 km si multe forje (cu motorul cald!) la activ, dar acel mic bocanit a ramas, nu face tot timpul, dar o mai apuca.
                                Doar cu ulei 5W50 n-am mai auzit delc acel zgomot (timp de 14000 km cat am avut 5W50).

                                Ascultat la boata (pui o boata la fiecare piston si asculti cu urechea) se aude clar o bataie la pistonul 4, presupun o bataie de lagar.

                                Sigur ca treaba asta nu m-a impiedicat de la 8500 km si pana in prezent sa-i dau in gura cat a vrut muschiu meu, multam la Dze, pana acum zgomotul nu s-a amplificat, a ramas ca la inceput.

                                In consecinta, nu dati forja nemiloasa cand motorul este rece ))

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google