haide-ti sa trecem peste offtopicuri si ironii si sa privim partea practica a unui proiect viabil
Incalzire In Stergatoare
Collapse
X
-
Imi asum eroarea datorata alaturarii literei I si U pe tastatura. Problema cu inspiratia a fost faptul ca mi-a luat vreo 30 de minute sa termin de scris, printre telefoane si alte probleme si nu am vazut ce ai scris.
Testul trebuie facut in frig, pentru a vedea cat pierde din caldura, in casa s-ar putea sa fie suficient, dar la -5 sa nu apuce sa se incalzeasca suficient. Voi incerca sa obtin aprox. 10 grade pe lamela.
Comment
-
Originally posted by codo View PostPentru cei ce nu au rabdare sa citeasca un topic de la inceput, sau le este prea greu, si vin cu tot felul de sfaturi si solutii (ma refer la solutii chimice, nu la solutii practice), tin sa reamintesc categoria in care ne aflam: "Tutoriale : Cum sa iti faci singur", si expun dinnou problema: pe lamela stergatorului ingheata in timpul mersului apa stearsa, apa provenita de la fulgii ce se topesc pe parbriz sau de la zapada (gheata) ce se dezgheata pe plafon.
Si revenind la "solutii", incercarea va fi in felul urmator:
nichelina 0.75mm (asta am la indemana) trasa printr-un tub siflex (tesatura de fibra de sticla impregnata in silicon) ce rezista la 180 grade. Tubul voi incerca sa il lipesc pe partea superioara a lamelei probabil cu loctite 401, adeziv pentru cauciuc. Daca montez 2 randuri paralele pe fiecare lamela ajung la o lungime aproximativa de 2.1m. La o rezistivitate de 3.024ohm/m obtinem o rezistenta totala de 6.05. Alimentata direct la 14V (~in timpul functionarii motorului) obtinem ~30W. Ramane sa vad maine la un test la ce temperatura ajunge lasata in aer pe frig. Daca nu e suficient alimentez fiecare stergator in parte sau schimb sarma. Revin maine cu alte date si poate ceva poze.
Sunt foarte curios daca functioneaza. Poate ma ajuti si p mine cu o schema apoi sau ceva.
Comment
-
Ideea era sa o puna in practica deoarece nu costa o avere si prezenta rezultatul final.
Asa s-au umplut 3-4 pagini cu linkuri de pe la americani care va spun sincer ca nu au nici o treaba cu Loganul nostru autohton. Nu cred tu nu iti pui stergatoare cu incalzire care costa undeva la 100 euro , atata timp cat ai alarma pe masina si casetofon cu fata detasabila pe care o iei in casa , si stai cu urechile ciulite seara ca nu cumva sa-ti salte baietii roata de rezerva, dapoi stergatoarele care se scot in 2 secunde si nici nu suna alarma. bling bling, si tot la ideea mea ca le iei in casa ajungi .
Traim in Romanica...tara unde totul este posibil.Last edited by cosmindan; 6 February 2012, 22:09.real power..... diesel power by
Comment
-
Caldura la blana pe parbriz, tr II sau III si nu mai ingheata.
Daca dai si la picioare...ingheata...sau tinuta parbriz+picioare pe tr III.
Asta-i treaba cu geru si caldura la Logan.
PS: ajuta si un lichid BUN de parbriz, unu la -40 grC.
Ala de -20 grC e pepsi.
Comment
-
C-am asa arata deocamdata. Rezistenta este cea alba si e de la o perna electrica.
Mai ramane sa pun mufe rapide si sa stabilesc tensiunea de alimentare si temperatura pe care sa o aiba.
Daca aveti idei ... le astept.Last edited by lau; 6 February 2012, 23:43.
Comment
-
Comment