Un Fel De Diferential Blocabil ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Un Fel De Diferential Blocabil ?

    Sincer nu prea stiu daca zic o prostie dar as vrea sa dezbatem putin pe subiectul asta.

    Acum un an aveam la munca un touareg cu diferential blocabil. Am fost pe la tara si m-am distrat putin cu masina. Ajuns acasa am inceput sa ma gandesc cum as putea, in cazul in care raman blocat, sa blochez diferentialul si sa ma urnesc.

    Cand zic blocat nu vorbesc de a ramane pe burta ci doar simplul exemplu de a avea o roata intr-o mica groapa cu gheata si cealalta roata pe zapada. In acest caz clasic roata cu cea mai mica aderenta se va invarti si cea de pe zapada va sta.

    Ma gandeam daca in timp ce accelerez destul de serios voi calca si frana pentru a opune rezistenta si rotii aflate pe gheata roata de pe zapada va incepe sa invarta si ea.

    Am incercat anul trecut asta si am reusit sa ies, adevarul e ca eram singur si nu stiu daca am reusit sa pun in miscare si cealalta roata sau cealalta roata a topit gheata si a prins aderenta.

    Nu prea stiu exact mecanismul diferentialului si as vrea sa stiu daca ceea ce am incercat eu e posibil sau a fost doar o intamplare.

  • #2
    La ce-ti trebuie asa ceva in viata de zi cu zi? Dai 2 Ron la un Dorel si te impinge, aia e.
    4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

    Comment


    • #3
      e posibil, e si logic.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • #4
        logic mi se parea si mie dar acum nu stiu daca asa se intampla si in realitate de aceea vreau mai multe pareri.

        Comment


        • #5
          Nu cred ca are niciun efect pt ca franezi pe ambele roti cu aceeasi forta (aproximativ) dar diferentialul tot actioneaza la fel pt ca tot va fi o diferenta de aderenta intre roti. Doar adaugi mai multa forta la care diferentialul sa faca fata, e ca si cum vei transforma situatia in care esti, adica zapada si gheata, intr-o alta situatie sa zicem o roata pe asfalt uscat si o roata pe pamant. Aderenta la roti va fi mai mare dar tot cea de pe pamant se va invarti.
          http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

          Comment


          • #6
            frana de mana cu manete individuale

            Salutare,

            Pentru a bloca roata care patineaza (o imitatie de diferential blocabil) se poate folosi o frana de mana cu 2 manete individuale (cate una pe fiecare roata).

            In functionarea de zi cu zi se pot cupla printr-o tija detasabila cele 2 manete astfel incat sa se miste solidar.

            In caz de nevoie tija de blocare se va indeparta si fiecare maneta se va putea folosi individual pentru a frana roata stanga sau roata dreapta (cea care patineaza).

            Sistemul este destul de eficient. Am vazut la cineva care avea un aro 10 cu tractiune numai pe spate. Avea maneta individuala de frana de mana pentru fiecare roata de pe spate.

            Pentru utilizare la Logan partea cea mai complicata mi se pare adaptarea franei de mana astfel incat sa prinda pe rotile din fata in loc de rotile din spate.
            Logan GPL 1.4

            Comment


            • #7
              Din ce citesc aici, mai simplu de iesit din astfel de situatii, ar fi montarea unui troliu electric.

              Pentru chestia cu diferential cu blocare manuala sau autoblocant, trebuie sa va luati un diferential din asta. La chestia cu adaptarea franei de mana pe fata... mai bine va vedeti de treaba.

              Comment


              • #8
                la diferentialele torsen tine fenta cu calcatul franei, la diferentialul normal efectul e minimal. versiunile primitive de controlul tractiunii tamana sta faceau, din abs comandau franarea rotii fara aderenta si astfel fortau diferentialul sa dea cuplu rotii cu aderenta.
                in alta ordine de idei, tractorul are doua pedale de frana care se calca simultan pt a opri, sau cate una cand ari si vrei sa intorci in loc. virezi blana, calci frana unei roti si diferentialul face treaba unii tractoristi folosesc treaba asta cand raman impotmoliti cu o singura roata. cu un osciloscop digital cu memorare si un can transceiver, cred ca s-ar putea afla cum functioneaza abs-ul cand intra pe gheata, de exemplu si cu un mic montaj se poate comanda servopompa ca sa faca frana pe roata care patineaza.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Eu nu as vrea sa discutam despre diferentiale ci doar daca este posibil ca prin actionarea franei concomitent cu acceleratia sa se faca un gen de diferential blocabil. E adevaat ca atunci cand actionezi frana ea e actioanta pe amebele roti dar atat timp cat inca se invarte roata de pe gheata nu vad din ce cauza nu ar avea putere sa invarta si roata de pe zapada.

                  Din pacate nu am abs.

                  Azi am vazut un om in fata blocului s-a chinuit 30 de minute si nu a reusit sa o urneasca de pe o bordura. Nu a trecut nimeni. A inchis-o si a plecat.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Seba View Post
                    .......... tractorul are doua pedale de frana care se calca simultan pt a opri, sau cate una cand ari si vrei sa intorci in loc.....................................cu un osciloscop digital cu memorare si un can transceiver, cred ca s-ar putea afla cum functioneaza abs-ul cand intra pe gheata, de exemplu si cu un mic montaj se poate comanda servopompa ca sa faca frana pe roata care patineaza.
                    Pe dracu...ai inceput bine si ai terminat prost.
                    Eu vreau doua frane la laba sa o trag eu pe care vreau.

                    ...si un troliu sa ma spanzur de copaci.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by o8MeLC View Post
                      Eu nu as vrea sa discutam despre diferentiale ci doar daca este posibil ca prin actionarea franei concomitent cu acceleratia sa se faca un gen de diferential blocabil. E adevaat ca atunci cand actionezi frana ea e actioanta pe amebele roti dar atat timp cat inca se invarte roata de pe gheata nu vad din ce cauza nu ar avea putere sa invarta si roata de pe zapada.

                      Din pacate nu am abs.
                      Pai treaba e destul de simpla. Cand incepe frana sa-ti incetineasca roata care patineaza, o retine si pe cea care sta pe loc... asa ca cea care sta pe loc (adica are aderenta), este si ea franata - tocmai cand trebuie sa se invarta, ca sa te scoata din zapada/gheata.

                      Daca frana ar actiona numai pe roata care patineaza, atunci ar fi o treaba. La cei cu ABS s-ar putea face o chestie cum a zis colegul mai sus. Pentru cine se pricepe - nu e foarte greu. Pentru cine nu se pricepe - e deosebit de greu.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by o8MeLC View Post
                        Cand zic blocat nu vorbesc de a ramane pe burta ci doar simplul exemplu de a avea o roata intr-o mica groapa cu gheata si cealalta roata pe zapada. In acest caz clasic roata cu cea mai mica aderenta se va invarti si cea de pe zapada va sta.

                        .
                        Exact chestia asta o face ASR ul prezent pe foarte multe masini. Studiati cum functioneaza si poate puteti adapta ceva pe Logan.
                        La oltcit se putea face si 'manual' pentru ca avea frana de mana pe fata- trageai frana de mana pana la juma si ieseai din belea.

                        Sa speram ca Logan 2 va avea si ESP+ASR.
                        Last edited by eugenmanea; 7 February 2012, 17:19.
                        Saab 9-5 Aero

                        Comment


                        • #13
                          pai tocmai ce mai zise un coleg ca frana actioneaza ambele roti, deci ajutorul e exact in aceeasi masura cat incurcatura. tot asr-ul/esp-ul face jobul cel mai bine, sau un haldex, sau un diferential cu role, fara pinioane.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            Colegul la care te referi greseste.
                            Practica bate teoria.
                            Tehnica cu frana de mana se folosea nu doar la Oltcit, ci si la alte modele de Citroen (BX am avut eu).
                            Varianta cu franatul cu piciorul stang este si mai buna, dar mai dificil de aplicat.

                            Comment


                            • #15
                              uite ca mie nu mi-a iesit. chiar acum juma' de ora am revenit din parcare, in incercarea de a muta masina in un troian de zapada, ca sa-i fac unui vecin sa se inghesuie si el in parcare. si am incercat asta cu frana, varianta cu stangul. in afara de gatuirea motorului, tot o roata a aruncat zapada, desi aialata era si ea tot pe zapada, dar neafanata. si n-a vrut nici in ruptul capului sa porneasca. cand am ramas in troian, exact la diferential blocabil m-am gandit si la discutia noastra. am constatat ca piciorul meu nu se poate ridica la inaltimea unui sistem electronic de control al tractiunii, asa ca am aplicat clasicul balans, din 3-4 manevre am reusit sa ma pozitionez la 5cm de un garaj si la 10cm de masina nevestii-mii. fara autoblocant, cu o roata patinand si ocazional cu schimb de roluri intre rotile tractoare, cand una, cand alta voiau sa miste masina, nici o data ambele poate metoda nu da mereu rezultate, poate ca aia de-au reusit au avut noroc sa le trebuiasca de fapt un mic impuls, nu stiu. eu chiar am vrut sa testez teoria si n-a tinut fenta
                              Last edited by Seba; 7 February 2012, 23:26.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google