Un Fel De Diferential Blocabil ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    @ balanel si seba

    Ideea e simpla - asta cu ciupit frana un pic cu stangul, ar ajuta totusi doar in situatia in care masina e doar foarte putin "blocata" pe gheata cu o roata, iar cu cealalta pe asfalt uscat. (adica masinii ii trebuie un impuls extrem de mic, ca sa iasa din "blocaj")

    Pentru o masina prinsa bine in zapada tocata/inghetata si gheata, slabe sanse sa o scoti. In plus, trebuie sa insisti ceva cu frana --- adica sa omori un pic ambreiajul.

    Asa, solutie mai simpla e sa lasi masina in treapta 1, deschizi usa si impingi in stalpul usii sa ii faci balans, sau gasesti niste trecatori binevoitori sa te impinga.

    Comment


    • #17
      eh, omori pe dracu' ii dai cateva pedale, daca realizezi ca nu-i rostul de fente mergi pe "clasic": hita-hita inainte-ianpoi si asta e. problema incepe daca n-ai aia 10cm in care sa faci hita-hita, atunci "ai pus-o"
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #18
        am incercat azi si spre surprinderea mea am reusit sa le misc pe ambele din pacate in gol. am facut santuri cu ambele roti si am ajuns pe gheata. Singura modalitate de a iesi a fost sa iau lanturile din portbagaj sa pun fiecare lant sub o roata si sa plec cat mai lin sa nu arunce lanturile in spate si am reusit sa ies imediat.

        Comment


        • #19
          Originally posted by ion_R5 View Post
          @ balanel si seba

          Ideea e simpla - asta cu ciupit frana un pic cu stangul, ar ajuta totusi doar in situatia in care masina e doar foarte putin "blocata" pe gheata cu o roata, iar cu cealalta pe asfalt uscat. (adica masinii ii trebuie un impuls extrem de mic, ca sa iasa din "blocaj")

          Pentru o masina prinsa bine in zapada tocata/inghetata si gheata, slabe sanse sa o scoti. In plus, trebuie sa insisti ceva cu frana --- adica sa omori un pic ambreiajul.

          Asa, solutie mai simpla e sa lasi masina in treapta 1, deschizi usa si impingi in stalpul usii sa ii faci balans, sau gasesti niste trecatori binevoitori sa te impinga.

          vezi sa nu patesti la fel ca dansa daca o lasi in treapta 1 http://www.youtube.com/watch?v=el6pt...&feature=share

          Comment


          • #20
            Tanti aia saraca... are ceva idei, dar nu toate bune.

            Spiritul "occidental-carcotas" se vede... Nea Gigel ala care filmeaza, in loc sa iasa si sa o ajute pe tanti (ca un adevarat "comunist"... mai bine spus OM) filmeaza si se amuza - fara sa gandeasca ca putea sa fie si el in situatia respectiva... Cum zice un proverb de intelepciune populara: "Lume multa, oameni putini"

            Ce am zis eu se aplica din usa masinii. Ori bagi in marsarier, te proptesti cu spatele de stalpul "B", cu piciorul stang pe jos (pe drum) si cu dreptul in masina - cat sa ii faci un pic de balans, sau chiar cu amandoua picioarele pe jos. Daca masina pleaca in spate, apesi repede fie ambreiajul fie frana - ce nimeresti la repezeala (daca apesi frana moare si motorul - nu-i prea elegant, dar e sanatos - nu patesti ce a patit tanti)

            Daca vrei sa impingi inainte, stai cu ambele picioare pe jos (pe drum) si impingi cu mainile de stalpul "A" si ii dai balans. Daca da sa plece, tot asa, fie apesi pe ambreiaj, fie pe frana, ce iti vine la indemana.

            Sa pleci in spate sa impingi masina de la portbagaj - ori esti foarte iute de picior, ori te-ai plictisit de masina O treaba de genul asta se poate termina destul de rau (provoci un accident - alta masina sau Doamna fereste vreun pieton)
            Last edited by ion_R5; 8 February 2012, 21:50.

            Comment


            • #21
              Originally posted by eugenmanea View Post
              Exact chestia asta o face ASR ul prezent pe foarte multe masini. Studiati cum functioneaza si poate puteti adapta ceva pe Logan.
              Sa speram ca Logan 2 va avea si ESP+ASR.
              ESP+ASR nu ajuta la iesirea din nameti/gheata.
              ASR-ul e pentru cei care nu prea au ce cauta pe locul soferului (ce au doar 2 moduri de actionare a pedalelor ON/OFF).
              Pentru asta e nevoie de EDL: "Electronic differential lock, or EDS (german acronym for same), is not a differential lock as per usual. It uses the ABS sensors at driven wheels (i.e. left/right front on FWD, left/right front and left/right rear on quattro), to determine if one of the two wheels is spinning faster than the other. At some speed differential (approximately 25 mph / 40 km/h), the highly sophisticated fifth-generation ABS/EBV actually pulsates the brake momentarily at the spinning wheel, effectively transferring the torque through the open differential to the wheel with more traction. This system is effective, but due to the stress that it would create on the braking system, it is only used up to speeds of about 25 mph / 40km/h."

              Comment


              • #22
                automovil con sistema ASR ( Anti-Slip Regulation )


                Funcionamiento del sistema ASR (Anti-Slip Regulation). Audio Latino.Para mayor información Visita el sitio web http://kfz-mechaniker.jimdo.com/



                (prima parte asr on, a doua off)
                internal combustionizer

                Comment


                • #23
                  zeegermans: testele alea nu prea se pupa cu situatia reala de a iesi din nameti.
                  Iar sistemul ASR(vorbesc de Skoda, pe ea l-am testat) nu e nici pe departe egal cu un diferential blocabil. In situatia in care ramai impotmolit chiar si cu ASR, tot roata care are mai putina aderenta se va invarti mai mult, si din cand in cand ii mai da "suturi" celeilalte, dar nu se invart amandoua deodata. Pana aici ar fi folositor sistemul, dar partea proasta e ca iti taie atat de mult din acceleratie incat nu mai poti efectua manevra cruciala adica "balansul".
                  Asa ca ghici ce, se apasa butonul de ASR OFF, si se recurge la clasicul "hatza-hatza" .

                  Comment


                  • #24
                    asa, pareri pe net, sunt multe. strugurii sunt acri si 'hata hata' e mai de logan. cand asr nu e, nici macar optional, evident ca 'nu-i bun domle'.

                    eu prefer sa am alta parere
                    internal combustionizer

                    Comment


                    • #25
                      Pe situatii de aderenta foarte scazuta ASR-ul nu mai este eficient. De aceea s-a montat comutator pentru ASR off. Practic daca ai aderenta aproape de 0, ganditi-va ce intampla (cu ASR) daca vrei sa pleci de pe loc. Logic tinde sa se opreasca motorul deoarece imediat cum trimiti cuplu la roti, acestea va patina si sistemul va trebui sa le franeze pentru a le tine la limita de aderenta. Anunci se decupleaza ASR-ul si se incearca solutia cu patinarea rotilor.

                      Faceti un experiment. Ridicati ambele roti fata(puntea motoare) si cu ASR-ul cuplat incercati sa plecati de pe loc. Vedeti ce o se intample, apoi va astept cu raspunsuri.

                      Comment


                      • #26
                        Ti-am dat o parere in cunostinta de cauza... am condus iarna asta o masina cu Asr, ca tot omul la iesirea din parcare am ramas blocat in zapada, si ghici de sistem nu ma lasa s-o scot de acolo?

                        Daca tu crezi ca strugurii sunt acrii, si daca ai ASR gata ai diferential blocabil si te poti baga in 2m de zapada e ok, pune ban pe ban ia-ti o masina cu Asr si convinge-te singur.

                        Nu neg ca e un sistem util, spre exemplu in eventualitatea unui derapaj reduce mult din efectul subvirator, pastreaza masina pe traiectorie dar in speta asta, adica iesitul din zapada ASR nu este acelasi lucru cu diferential blocabil si nu ajuta mai deloc, ba chiar incurca.

                        Comment


                        • #27
                          asr-ul franeaza roata cu aderenta mai putina ca sa nu patineze de nebuna si sa poti pleca de pe loc (diferentialul o sa invarta ambele roti in felul asta). asta-i tot. daca esti cu rotile in aer, nu se opreste motorul ci se invart amandoua simultan. de unde le scoateti?

                          ps. nu confundati esp-ul cu asr-ul! ele sunt corelate dar nu sunt acelasi lucru.


                          Nu neg ca e un sistem util, spre exemplu in eventualitatea unui derapaj reduce mult din efectul subvirator, pastreaza masina pe traiectorie dar in speta asta, adica iesitul din zapada ASR nu este acelasi lucru cu diferential blocabil si nu ajuta mai deloc, ba chiar incurca.
                          aici ai descris esp-ul si asta taia injectia, franeaza rotile in diagonala sau in functie de ce logaritm foloseste ca sa mentii controlul, cand derapezi.
                          Last edited by zeegermans; 24 February 2012, 00:25.
                          internal combustionizer

                          Comment


                          • #28
                            Ai condus vreodata o masina cu ASR in speta de care vorbeam, adica sa ramai blocat in zapada? Cunosti faptul ca in unele manuale la masinile dotate cu acest sistem scrie ca acest sistem este decuplabil tocmai pentru situatiile in care patinarea rotilor este necesara? Hai sa-ti copiez un text din manualul Skoda.
                            E usor sa vorbesti in necunostinta de cauza, este?

                            The TCS should normally always be switched on. It may be good practice
                            in certain exceptional cases, such as when you wish to have wheel slip,
                            to switch off the system.
                            Examples:
                            • when driving with snow chains
                            • when driving in deep snow or on a loose surface
                            • when it is necessary to rock a car free when it has become stuck

                            Comment


                            • #29
                              mai, cand vrei sa-i dai talpa si sa-ti patineze rotile, decuplezi ce vrei tu. eu ti-am zis ce face sistemul respectiv. am octavia in familie.


                              tcs e denumire generala 'traction control system'. la octavia tour am esp si asr pe butoane separate. tu probabil ai fabia sau altceva care are un buton tcs. tcs-ul e echivalentul esp-ului la mine.

                              cauta in carte despre asr nu tcs.

                              vrei sa intelegi ce ti-am explicat, bine. nu vrei, la fel de bine. eu m-am saturat de discutii sterile pe net
                              internal combustionizer

                              Comment


                              • #30
                                tcs nu e esp, la nici o masina. tcs e derivat din esp, care e un abs mai evoluat. pana intr-un final, de la abs s-a ajuns la esp si de acolo la astealalte sisteme, ca upgrade de esp, dar care din motive de marketing e fain sa le pui separat in oferta si sa ceri bani pe toate, ca si cand ar fi mari ghidusii in plus fata de esp si ca si cum n-ar fi toate in acelasi controller.
                                in alta ordine de idei, daca voi, cei cu tcs/asr, aveti fata pe gheata si curu pe asfalt, intervine sistemul si ia din gaz ca sa incerce sa urneasca masina? daca da, atunci motorul se va opri ca fraierul si in situatia spusa de adicata, pt ca fata se invarte, iar spatele nu. pt esp/asr/tcs, asta egal patinare.
                                if patineaza_ambele=true then front_brake=on and engine=off. cam asta e secventa de cod care va pune bete-n roate
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google