Un Fel De Diferential Blocabil ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    pai eu zic doar de asr on si esp off. asr afecteaza doar rotile din fata si franeaza cate una individual, daca patineaza.

    esp/tcs e ce zici tu.

    daca e vorba de o masina la care e doar un singur buton, de genul traction control, ala implica mai multe sisteme si ori sunt toate pornite ori toate dezactivate.
    internal combustionizer

    Comment


    • #32
      Originally posted by zeegermans View Post
      asr-ul franeaza roata cu aderenta mai putina ca sa nu patineze de nebuna si sa poti pleca de pe loc ... asta-i tot.

      aici ai descris esp-ul si asta taia injectia, franeaza rotile in diagonala sau in functie de ce logaritm foloseste ca sa mentii controlul, cand derapezi.
      ASR: Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.
      ASRul nu actioneaza direct asupra rotilor ci asupra a ceea ce am "bolduit" mai sus.

      Deci ASR ii ajuta pe cei care nu au "simtul ambreiajului" (si sint din ce in ce mai multi). Un sofer cu "minte" poate utiliza acceleratia si ambreiajul pentru a suplini lipsa ASR-ului.
      ESP-ul nu te scoate din zapada (viteza mica - iesit din parcare/nameti).

      Ce ai descris tu in postul citat este EDL.
      Citeste si ce scriu ceilalti! Doar scrii ce stii/crezi tu?
      EDL: "Electronic differential lock, or EDS (german acronym for same), is not a differential lock as per usual. It uses the ABS sensors at driven wheels (i.e. left/right front on FWD, left/right front and left/right rear on quattro), to determine if one of the two wheels is spinning faster than the other. At some speed differential (approximately 25 mph / 40 km/h), the highly sophisticated fifth-generation ABS/EBV actually pulsates the brake momentarily at the spinning wheel, effectively transferring the torque through the open differential to the wheel with more traction. This system is effective, but due to the stress that it would create on the braking system, it is only used up to speeds of about 25 mph / 40km/h."

      Comment


      • #33
        Eu zic ca n-are rost sa ne mai contrazicem aiurea. Cine a condus masini cu ASR pe zapada, si a mai si ramas blocat stie despre ce e vorba si n-are nevoie de explicatii.
        Uite special pt. tine zeegermans iti copiez si din manualul skoda octavia tour despre sistemul asta minune ASR pe care tu il preaslavesti sa vezi ca indicatiile sunt aceleasi ca la TCS(doar ca pe Octavia 2 nu mai e trecut ASR ci TCS dar e acelasi lucru)
        Modul de funcţionare
        ASR se conectează automat la pornirea motorului şi execută o autotestare.
        Sistemul supraveghează, cu ajutorul senzorilor ABS, turaţia roţilor de tracţiune.
        Dacă roţile patinează, forţa de tracţiune este adaptată condiţiilor de trafic, prin
        reducerea turaţiei motorului. Sistemul funcţionează la toate vitezele.
        ASR funcţionează împreună cu sistemul ABS  pagina 108, „Sistemul anti-blocare
        (ABS)“. Când se defectează sistemul ABS, ASR nu funcţionează.

        În mod normal ASR trebuie să fie conectat continuu. Numai în anumite situaţii, când
        se doreşte deraparea, sistemul trebuie deconectat.
        Exemple:
         la deplasarea cu lanţuri pentru zăpadă
         la deplasarea printr-un strat înalt de zăpadă sau pe teren necompactat
         când încercaţi să eliberaţi autovehiculul blocat.
        În toate celelalte situaţii, ASR trebuie să fie conectat.

        Sincer.. ma intreb ce o sa mai zici acum.

        Comment


        • #34
          asr

          When the traction control computer (often incorporated into another control unit, like the anti-lock braking system module) detects one or more driven wheels spinning significantly faster than another, it invokes the ABS electronic control unit to apply brake friction to wheels spinning with lessened traction. Braking action on slipping wheel(s) will cause power transfer to wheel axle(s) with traction due to the mechanical action within a differential.

          tcs implica mai multe sisteme. nu e doar asr. de aia functioneaza diferit in cazul tau. e un fel de esp simplificat. ti-am mai zis, le confunzi


          edl

          This EDL is not in fact a differential lock, but operates at each wheel. Sensors monitor wheel speeds, and if one is rotating more than 100 RPM more than the other (i.e. slipping) the EDL system momentarily brakes it. This effectively transfers all the power to the other wheel,[2] but still employs the open differential, which is the same as on cars without the EDL option.


          edl e doar o alta denumire folosita de vw. principiul e acelasi.

          deci, in cazul (meu) in care opresc esp-ul si las doar asr-ul in functiune, NU se intampla altceva decat sa franeze roata care nu are aderenta. daca las si esp-ul pornit, taie si injectia.

          tcs-ul, in cazul tau umbla si la injectie, pentru ca e un sistem mai complex decat doar esr-ul dar mai simplificat decat esp-ul.

          astea fiind zise, nu cred ca mai are rost sa discutam in contradictoriu, pentru ca evident fiecare l-a testat pe alt model de masina si in cazul meu functioneaza intr-un fel, in cazul tau altfel. eu nu am tcs.
          Last edited by zeegermans; 24 February 2012, 13:48. Reason: Automerged Doublepost
          internal combustionizer

          Comment


          • #35
            revenind, daca fata e pe gheata, spatele pe uscat, ala tot franeaza de nebun ca vede ca spatele sta, rezultatul nu e ca motorul moare? ma rog, la tcs e omorat prin reducerea turatiei, asr-ul il omoara folsind frana. ideea e ca nu pleci cu ele cuplate. iar daca si-n manual scrie ca tre' sa fie off cand vrei sa iesi din zapada, cred ca-i clara treaba.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #36
              pai la mine sistemele sunt independente, esp-ul si asr-ul.
              pt. plecarea de pe gheata e indicat asr on dar esp off.
              franand roata care are mai putina aderenta, forteaza miscarea rotii cu aderenta, deci pleci de pe loc. nu moare motorul, dar evident, patinezi mai mult ambreiajul decat daca ai pleca dintr-un loc cu aderenta pe ambele roti.

              This video explains the ASR functioning.See more in http://www.bosch-esperience.com

              cam asa ceva se comporta asr-ul la mine si e indicat la plecarea din zapada/gheata si putand fi activat independent, isi face treaba.
              Last edited by zeegermans; 24 February 2012, 21:35. Reason: Automerged Doublepost
              internal combustionizer

              Comment


              • #37
                Citesc si ma minunez. Acum pe bune, daca intra unul aici, ce habar nu are de acest sistem, nu intelege nimic. In primul rand voi faceti confuzii. Vorbiti de ASR , TCS. Practic sunt aceleasi lucruri dar sunt dezvoltate de branduri diferite. In primul rand, ESP-ul este un sistem ce le include pe toate. ASR-ul ca multi sa inteleaga, este exact inversul ABS-ului. Cum ABS-ul nu lasa roata sa aiba viteza unghiulara 0 la o franara mai violenta, ASR-ul nu lasa sa patineze roata la demaraj. Ambele sisteme tin roata la limita de aderenta. Adica acolo unde randamentul de transmitere al cuplului motor respectiv fortei de franare, este maxim.

                Comment


                • #38
                  adicata2003 injineri de injineri sau cititori de goagle?

                  Comment


                  • #39
                    Eu ce am scris pana acum pe forumul asta, nimic nu am copiat de pe Google, totul am scris din ceeace cunosc si din propria experienta. Sunt inginer auto.

                    Comment


                    • #40
                      degeaba, poti fi seful departamentului hardware design de la Bosch si tu sa fi proiectat sistemele alea, ca tot nu stii cu ce se mananca, pt ca, vezi tu, pe forum scrie altfel...
                      acu' nu vreau sa-i dau in cap lui zegerman cu postul asta, dar lucrand si eu in domeniu, chiar daca n-am skoda, inclin sa cred si eu ca face confuzie intre esp si tcs sau ca i-a scapat ceva din manualul ala de utilizare. ma rog, eu o sa ma retrag din discutie, nefiind posesor de asr/tsc.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #41
                        adicata2003 nu de tine era vorba,tu zisesi bine
                        injinerii aia se stiu ei singuri,daca au stat langa un mecanic cand au schimbat uleiu la masina si a mai discutat ceva si cu mecanicosu,,,gata le stiu pe toate acum la masina,o repar mai bine ca ala,,,

                        Comment


                        • #42
                          eu doar am spus cum lucreaza in cazul meu.

                          cam asta scrie si-n manual la mine (a se vedea atasamentele)

                          ps. n-am pretins ca as fi inginer. nu sunt, nu sunt nici mecanic si nici n-as vrea sa fiu
                          Attached Files
                          internal combustionizer

                          Comment


                          • #43
                            ESP - electronic stability program. Daca o masina are ESP, inseamna ca are toate sistemele de siguranta activa (ABS, ASR s.a). Le include absolut pe toate. ASR-ul, in viata de zi cu zi nu prea te ajuta, pentru ca nu cred eu ca toti plecati frecvent in tromba, incat rotile motoare sa rupa aderenta. ASR-ul este mai mult o chestie de marketing. Te ajuta, dar forte rar, si mai mult daca rulezi frecvent sportiv. La un mers mormal, nu te ajuta deloc. chiar pe zone alunecoase, mai rau te incurca. ESP-ul este cu totul altceva. Acest sistem prezinta numerosi senzori de acceleratie longitudinala, transversala si de giratie. Sistemul intervine prin pompa hidraulica a ABS-ului, independent pe fiecare roata, spre a stabiliza masina, atunci cand una din acceleratii (cele mai susmentionate) iese din plaja normala. Adica masina derapeaza.

                            ESP-ul este dezvoltat de BOSCH si este marca inregistrata. TCS-ul parca este pe Ford si este de fapt ASR, adica este control al tractiunii.

                            Comment


                            • #44
                              ASR-ul este una si diferentialu blocabil este alta
                              la diferential blocabil se invart ambele roti odata,pentru a iesii dintro groapa cu noroi/zapada etc,nu se foloseste la viteze mari si in viraje,pericol de distrugere a diferentialului
                              ASR se foloseste la pastrarea aderentei anvelopei care a intrat pe o portiune de gheata sa zicem,adica blocheaza roata care se invarte in gol si lasa toata puterea pe roata care are aderenta

                              Comment


                              • #45
                                AAAAA, nici vorba, de diferential blocabil. Diferentialul blocabil se monteaza preponderent la masinila 4X4, gen Nissan Navara. Acolo, printr-un sistem exact ca in cutia de viteze cu manson si inel de sincronizare, una din planetare , prin cuplarea sincronizatorului, devine solidara cu carcasa ambreiajului. Astfel prin pinioanele planetare si sateliti, se va transmite aceiasi viteza unghiulara la ambele planetare. Se foloseste soar pentru iesirea "din rahat". Nu pe uscat si nu se vireaza. Se pot sparge satelitii sau rupe una din planetare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google