Un Fel De Diferential Blocabil ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    pai da dar multi le confunda si iese o ,,tocanita,, de nimeni nu-i mai da de cap

    Comment


    • #47
      Asa este. Sper sa ca mai invata unii ceva pe aici.

      Comment


      • #48
        tot blocabil e si sistemul cu role, dar care are dezavantajul ca nu transmite forta contanta la rotile cu viteza diferita, o actioneaza ori pe cea acre se invarte mai incet, ori pe ambele. ar mai fi lsd-urile, cu patinare limitata, care au un fel de ambreiaj hidraulic care rigidizeaza diferentialul in cazul patinarii uneia dintre roti.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #49
          Sti tu ceva, si sti bine, dar mai greu cu explicatul. Iti dai seama ca marii constructori de masini , au dezvoltat nenumarte sisteme de trnsmisie. Eu am explicat in mare cu functioneaza un sistem de blocare a unui diferential. De ex, diferentialul torsen (este montat c diferential interaxial la sistemul quatro de pe Audi), are un mare avntaj, datorita sistemului de transmitere de ma melc, la roata melcata.
          Attached Files

          Comment


          • #50
            acum 25 de minute era un domn cu un pasat pus perpendicular cu strada cu ambele roti in sleuri. Era un W pasat model vechi. am incercat sa il imping dar imi era imposibil sa imi iau un punct de sprijin pentru ca pe jos era gheata. L-am oprit din a ami chinui masina, m-am dus in portbagaj, am scos lanturile, le-am lasat asa incolacite, am aruncat in spatele fiecarei roti cate un lant si imediat a urcat acea "bordura" alunecoasa.

            Adevarul este ca nici soferul nu era un maiestru. mai mult patina ambreiajul decat sa transmita puterea la roti. Avand in vedere ca avea in fata si in spate borduri din gheata de aprox 5-8 cm. Cred ca altfel nu iesea.

            Ps. l-am pus sa opreasca asr-ul si a zis ca are esp Sper sa va ajute ideea mea

            Comment


            • #51
              Daca decupla ESP-ul automat se decupla si ASR-ul.

              Comment


              • #52
                adi, torsenul are acelasi dezavantaj ca si clasicul, anume ca roata din aer preia totul. transmisia fiind helicoidala, la asta tine figura cu piscatul franei, e chiar metoda folosita de cei cu torsen-uri in offroad. dar cat timp are un minim de aderenta, te scoate din rahat.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #53
                  Seba, Aici te contrazic. Torsenul, tocmai asta e marele lui avantaj. Efectul de blocare al diferentialului torsen creste odata cu cresterea sarcinii. Motivul principal pentru care nu se foloseste preponderent este acela ca prezinta o complexitate mare si necesita prelucrari mecanice de precizie. Asta il face costisitor ca pret.

                  Comment


                  • #54
                    Din faptul ca noua serie Logan si Sandero, au ESP ne-decuplabil, eu ce sa inteleg din asta? In situatia in care masina are una din rotile din fata pe ghiata, si cealalta pe asfalt, ce se intampla? Adica cum scoatem masina de acolo?
                    Aici avem 2 variante:
                    1. Masina are inclus in ESP, pe langa ASR-ul care reduce cuplul la roata, si sistemul EDL, care franeaza roata care patineaza, cuplul fiind astfel transmis rotii cu aderenta.
                    2. Masina nu are EDL, deci rugam pe cineva sa ne impinga/ scoatem siguranta de la ESP, ca sa putem sa scoatem masina cu balans.

                    Ce parere aveti?

                    Comment


                    • #55
                      Nu inteleg cu ce te incurca ca nu are buton de decuplare.
                      ESP are si ASR, ASR nu are ESP.
                      In fine, daca o roata patineaza, ASR-ul franeaza o roata folosindu-se de ABS, si transmite puterea la cealalta roata, asa cum zice si SEBA.
                      Daca l-ai decupla ce ai rezolva?

                      Daca iti pui problema cu o roata pe asfalt si alta pe "ghiata", inseamna ca anu ai condus niciodata o masina cu ASR in situatia descrisa de tine.
                      Cumpar volan de Duster

                      Comment


                      • #56
                        daca e esp de-ala care taie din puterea motorului, ai pus-o in noroi sau zapada. te va lasa sa patinezi incet-incet, la limita, iar despotmolirea va dura 5 ani, pana la logan 3. in destule cazuri, decuplezi esp si bagi piciorul in pedala...iesi fara mari probleme in 3 din 5 cazuri. esp e bun la mentinerea traiectoriei si ar fi fost frumos din partea designerilor sa se limiteze la asta cu esp-ul.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #57
                          Nu am condus masina cu ASR, iar informatiile de pe net sunt contradictorii.
                          Pe de o parte sunt cei care sustin ca ASR trebuie decuplat, pe de alta parte cei care spun ca din contra, el te ajuta sa iesi din situatia descrisa mai sus.

                          Comment


                          • #58
                            cred ca sunt 3 sau 4 threaduri pe forumul asta unde se discuta despre transmisii

                            Comment


                            • #59
                              Daca ai aderenta 0 sau aproape 0 la ambele roti motoare, cu ESP-ul cuplat, este foarte greu sa iesi, daca nu imposibil.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by balanel View Post
                                Din faptul ca noua serie Logan si Sandero, au ESP ne-decuplabil, eu ce sa inteleg din asta? In situatia in care masina are una din rotile din fata pe ghiata, si cealalta pe asfalt, ce se intampla? Adica cum scoatem masina de acolo?
                                Aici avem 2 variante:
                                1. Masina are inclus in ESP, pe langa ASR-ul care reduce cuplul la roata, si sistemul EDL, care franeaza roata care patineaza, cuplul fiind astfel transmis rotii cu aderenta.
                                2. Masina nu are EDL, deci rugam pe cineva sa ne impinga/ scoatem siguranta de la ESP, ca sa putem sa scoatem masina cu balans.

                                Ce parere aveti?


                                in mod normal esp-ul include si 'edl' si asr si multe altele. inca nu se stie cum functioneaza cel de pe dacie, dar presupun ca nu-i ceva facut de dacia, ci tot ceva in genul bosch, deci ar cam trebui sa fie la fel ca esp-urile de pe alte masini.
                                internal combustionizer

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google