Originally posted by mitosu
View Post
Logan 1.6 MPI Sau 1.5 DCI 90 CP
Collapse
X
-
Eu de ex sunt primul posesor de diesel din familie si cred ca am facut alegerea buna, zic asta pentru ca nu eram decis ce sa-mi cumpar benzinar sau diesel. Am vazut masina, mi-a placut, am pus banii si am venit acasa cu ea. Totusi daca era sa cumpar benzinar am zis ca nu iau nimic altceva decat 1.6/16v si asta pentru putere (nu vb de consum) pentru ca Logan-ul lui tata e de 1.4 si e destul de puturoasa si am zis ca asa ceva nu mi-ar place.
Impresii dupa 10k km: imi place foarte mult cum toarce masina, cum fuge....pe zi ce trece imi place tot mai mult de "scufitza mea rosie"
Apropo de probleme...inca nu am avut de nici un fel (ceva minor este acum in ideea in care in ralanti sacadeaza un pic motorul dar nu e neaparat o chestie cu care nu se poate trai), schimbat o baterie cu frigurile astea pentru ca aveam o amarata de conserva de 50 care saraca si-a dat duhul iarna asta si in rest nimic.
Carburant doar de la pompa, reviziile sunt sfinte doar piese de origine, doar service dacia nu "Dorei" (....cateodata nu e mare diferenta intre ei si "Dorel") intr-un cuvant incerc s-o ingrijesc cat pot de bine, cum pot de bine.
Grija mare in schimb la varianta second-hand. Foarte mare grija. Ma numar si eu printre "clientii" care au fost serviti cu 50k km mai putini pe bord si nu vorbesc doar de numarul de km, vorbesc aici in general, motor, tabla, etc etc. la o masina sh o poti lua foarte urat in barba.
In rest iti doresc multa bafta si RABDARE in alegerea masinii si sa ne anunti si pe noi de decizia luata.
Stima.Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.
Comment
-
Nu uitati ca noul Diesel (din Ianuarie 2011) pentru a putea fi Euro 5 este prevazut acum cu filtru de particule - DPF !
Daca v-ati propus sa va luati Diesel, dar drumurile pe care le faceti sunt preponderent urbane (aglomeratie, distante scurte), mai bine va luati benzina !
De ce va fac aceasta recomandare ?
Pentru faptul ca la DPF, se recomanda o iesire afara, macar o data la 2-3 saptamani, unde sa aveti posibilitatea sa mergeti la o viteza si turatie constanta, 2.200-2.500 Rpm, timp de 20-30 de minute, astfel incat sa-i dati posibilitatea filtrului de particule sa se regenereze.
Vedeti ca particularitatea DPF-ului este o problema intalnita si la alti producatori, vezi grupul VAG, Opel, Chevrolet si ca sa va convingeti de aceasta, va invit sa intrati pe forumurile marcilor amintite mai sus, sa vedeti cati se plang de filtrele de particule !
P.S De la un posesor de 1,5 Dci, 75CP, DPF, Euro 5 !
Revizia este mai scumpa decat la un Diesel "normal" prin prisma uleiului folosit,
ulei motor special pentru DPF (vezi specificatia RN0720) !
Comment
Comment