Abs-asr-ebv-eds-esp-msr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Abs-asr-ebv-eds-esp-msr

    ABS
    Sistemul de antiblocare al rotilor – Cu ajutorul senzorilor inductivi, calculatorul ABS, înregistrează viteza de rotaţie al roţilor, dacă o roată tinde să se blocheze forta de frânare va fi scazuta până când alunecarea este anihilată.

    ASR
    Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.

    EBD
    Distribuţia electronică a forţei de frânare. La autovehiculele cu tractiune faţă, partea din faţa este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acţionării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre faţă. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forţei de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat.

    EDS
    Blocarea electronică a diferenţialului. Dacă o roată motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definită, roata fara aderenta este frânată, astfel forta de tractiune asupra roţii se deviază catre roata cu aderenţă mai bună, permitand deplasarea .

    ESP
    Program electronic de asigurare a stabilităţii. Cu ajutorul ESP-ului se poate creşte capacitatea de control asupra autovehiculului în situaţiile limită ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcţia ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiţii ale carosabilului. Prin intervenţia punctuală asupra managementului motorului şi asupra frânelor, ESP-ul împiedică o posibilă derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze şi se cuplează automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat şi decuplat în caz de necesitate, prin apăsarea tastei ESP. Dacă ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsă în permanenţă. Acest lucru este însă recomandat numai în cazul rularii cu lanţuri de zăpadă şi în cazul suprafeţelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zăpadă , nisip, pietris.

    MSR
    Reglarea momentului de rotatie al motorului. Acesta funcţie este integrata în sistemul Traction Control (TCS). Dacă pe o suprafaţă carosabilă cu polei sau gheaţă se decelereaza brusc sau se trece într-o treapta de viteză inferioară, are loc o alunecare a roţilor motoare. MSR-ul înregistrează acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare şi stabilizeaza, printr-o ridicare dirijată a turatiei motorului, starea autovehiculului.
    sursa http://www.skoda.ro
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

  • #2
    ESP+ si LSD pentru franare activa

    Un Diferential cu Alunecare Limitata pentru Franare Activa, comandat de senzorii ABS-ului, aplica frana pe orice roata care si-a pierdut aderenta si, in acelasi timp, transfera tractiunea asupra rotii opuse de pe acelasi ax. Ca rezultat al acestei abordari integrate, ESP+ poate fie sa aplice frana, fie sa redirectioneze cuplul in mod independent spre orice roata, controland astfel subvirarea si supravirarea pe sosea si asigurand mentinerea unei tractiuni maxime pe drumurile neasfaltate sau cand masina incepe sa patineze.

    Nissan
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #3
      Originally posted by andrei
      ESP+ si LSD pentru franare activa

      Un Diferential cu Alunecare Limitata pentru Franare Activa, comandat de senzorii ABS-ului, aplica frana pe orice roata care si-a pierdut aderenta si, in acelasi timp, transfera tractiunea asupra rotii opuse de pe acelasi ax. Ca rezultat al acestei abordari integrate, ESP+ poate fie sa aplice frana, fie sa redirectioneze cuplul in mod independent spre orice roata, controland astfel subvirarea si supravirarea pe sosea si asigurand mentinerea unei tractiuni maxime pe drumurile neasfaltate sau cand masina incepe sa patineze.

      Nissan
      imi cer scuze ca postez mesajul aici ,dar asta e ,nu am gasit rubrica separata ,spune-mi de ce imi ingheata frana de mana ?

      Comment


      • #4
        andrei cristi va rog stergetimi postul aici...
        cristimar iti ingheata ptr ca nu se trage frana de mana iarna , inghetata ptr ca tia ajuns apa la roti sau pe cablu pe undeva , sau tamburi fiind incinsi dupa ce te opresti se racesc apare condens care ingheata si uite asa ingheata frana de mana...

        sigpic

        Comment


        • #5
          EDC ( Electroni Diesel Control)- reprezinta reglarea electronica a sistemului de injectie Diesel .

          ACC ( Adaptive Cruise Control) - se refera la un temponat care se adapteaza la vitezele variate ale celorlalti participanti la trafic si care ajusteaza distanta dintre autovehicule.

          EHB - asa este denumita frana elcetro-hidraulica, care se afla in faza de realizare. Forta de franare nu mai este produsa de forta musculara ajustata hidraulic, cid e pompe

          ETS- (Electronic Stability Sistem) si este o reglare a patinarii tractiunii.

          PES ( Poly Ellipsoid System) si descrie farurile a caror lumina e proiectata pe strada printr-un reflector eliptic. Avantaj : Inaltime mica si iliminare buna

          ;) ;) ;)
          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by dorutz
            EDC

            ACC

            EHB

            ETS

            PES
            Ai observat ca aici se vorbeste despre sisteme de siguranta?
            Cel mai nou proiect auto din România!
            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

            Comment


            • #7
              pai mai punem si alte sisteme ca sa fie lumea informata ;)
              sigpic

              Comment


              • #8
                Originally posted by andrei
                Ai observat ca aici se vorbeste despre sisteme de siguranta?
                activa sau pasiva ? ca pana la urma si iluminarea buna e tot masura de siguranta, ca si controlul tractiunii, ca si abs-ul... sai nu s-a specificat la inceputul thread-ului, doar sa-u insirat niste sisteme (eu unul le-am vazut doar ca fiind "gadget-uri electronice", nu neaparat la capitorul "siguranta"). fara suparare...
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  ebv stie cineva ce inseamna?? plz
                  laureate 1.5l, albastru marin

                  Comment


                  • #10
                    EBD - Electronic Brakeforce Distribution (engleza)

                    EBV - Elektronische BremsVerteilung (germana)

                    Sunt fix acelasi lucru.
                    Cel mai nou proiect auto din România!
                    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                    Comment


                    • #11
                      merci foarte mult de raspuns


                      nu mai folosi prescurtari !
                      Last edited by Cristi_Xp; 25 December 2007, 02:23.
                      laureate 1.5l, albastru marin

                      Comment


                      • #12
                        Bun topic. Dar nu-l limitati numai la sistemele de siguranta. Sa fie pentru toate abrevierile. Ar fi mai interesant. Mult noroc.
                        Cel mai lent 1,6 8v

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by SoNyKeL View Post
                          andrei cristi va rog stergetimi postul aici...
                          cristimar iti ingheata ptr ca nu se trage frana de mana iarna , inghetata ptr ca tia ajuns apa la roti sau pe cablu pe undeva , sau tamburi fiind incinsi dupa ce te opresti se racesc apare condens care ingheata si uite asa ingheata frana de mana...
                          Multumesc de raspuns ,dar nu ma multumeste pe deplin ,imi ingheata doar pe roata din stanga ,si nu ar trebui sa inghete probabil ca a uitat constructorul ceva ,asa cum au uitat constructorii de la opel sa nu puna alternatorul asa de jos ,sub motor ca sa colectezi toata apa si sa inebunesti masina!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google