Frecventa Pornire/oprire AC

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frecventa Pornire/oprire AC

    salutam,

    Din cit am studiat , pornire/oprire AC=pornire/oprire compresor AC = cuplare/decuplare compresor de fulie care este invirtita permanent de moror .

    Nu stiu prea bine cum se realizeaza concret electric acesta operatie . Pe mine , insa ma preocupa cit de repede se poate porni/opri deoarece la frigider , daca il scot din priza si il bag imediat , motorul se opreste prin suprasarcina .Are nevoie de egalizare presiune pe circuit ca sa pornesca . Deci daca extrapolam , daca oprim si pornim imediat , ce se intimpla ?

  • #2
    Doar despre antrenarea comprsorului pot sa-ti vorbesc, care se face prin intermediul unui cuplaj electromagnetic; nu intram in detalii tehnice, ca nu stiu daca intereseaza asta pe cineva.
    La intrebarea ta, poti sa-ti raspunzi chiar tu, daca maine exersezi pe masina ta; pornire- oprire aer conditionat.
    Ce vrei sa afli, pana la urma?
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #3
      Originally posted by hspinache View Post
      salutam,

      Din cit am studiat , pornire/oprire AC=pornire/oprire compresor AC = cuplare/decuplare compresor de fulie care este invirtita permanent de moror .

      Nu stiu prea bine cum se realizeaza concret electric acesta operatie . Pe mine , insa ma preocupa cit de repede se poate porni/opri deoarece la frigider , daca il scot din priza si il bag imediat , motorul se opreste prin suprasarcina .Are nevoie de egalizare presiune pe circuit ca sa pornesca . Deci daca extrapolam , daca oprim si pornim imediat , ce se intimpla ?
      Nu se intampla nimic.

      Comment


      • #4
        Ma intereseaza concret , daca se strica ceva presupunind ca oprim/pornim mai des .adica oprim , stam 30s , pornim , etc.

        Comment


        • #5
          pai banuiesc ca nu e bine sa il pornesti si sa il opresti odata la 30 s timp de 1 ora de exemplu...dar cine face asta ?
          sigpic

          Comment


          • #6
            nu se intampla nimic daca e oprit si pornit imediat. de fapt, se intampla asta automat cand bagi piciorul in pedala de acceleratie (cand accelerezi cu pedala la podea) ca o metoda de siguranta. poti face o proba (se aude cum decupleaza si imediat cum cupleaza la loc - o sa observi acel 'clanc' de la ambreiajul compresorului) in felul urmator: dupa ce motorul e cald, stand pe loc la relanti, ac pornit, apesi brusc pe acceleratie pana la podea si iei imediat piciorul (turatiile oricum nu vor creste mai mult de 2500 ca in asa scurt timp nu au cum mai mult). daca nu observi zgomotul specific, pune pe cineva sa stea cu ochii (eventual cu o lanterna) pe mijlocul fuliei de la compresor.
            internal combustionizer

            Comment


            • #7
              Adica sa inteleg ca prin constructie este protezat la porniri/opriri succesive si indiferent ce comanda dau , nu se va strica ?

              Comment


              • #8
                ti-l decupleaza cand vrei sa accelerezi f. tare pt. a avea disponibila toata puterea motorului. (in cazul unei situatii de urgenta, depasiri rapide etc.) evident, cand nu mai accelerezi este cuplat imediat/instant la loc, deci nu are probleme compresorul cu genul asta de oprire/pornire imediata (nu necesita egalizare de presiune sau altele). posibil si din cauza suprapresiunii sa fie oprit automat cand ii dai talpa, dar aici nu-s 100% sigur pt. ca daca accelerezi incet si treptat pana la podea nu este tot timpul decuplat. oricum, nimeni nu merge des in felul asta (acceleratie la podea, apoi luat piciorul de pe acceleratie, apoi iar la podea) si nimeni nu se joaca non stop cu butonul de ac in cazurile astea extreme e posibil sa uzezi prematur acel cuplaj electromagnetic.

                concret, cum se manifesta la tine si de ce?. cumva ai reumplut instalatia cu freon/ulei si cand mergi ti se tot decupleaza? in cazul asta e posibil sa ai presiune mult prea mare in instalatie si mai trebuie scos freon.
                internal combustionizer

                Comment


                • #9
                  Se opreste compresoru cand clapeta e deschisa peste 70% parca. La Loganu ph2 (cel putin la astea din 2012, poate numai la cel de 1.2 16v, nu stiu exact) compresorul porneste pana ajunge la o anumita temperatura, dupa care se opreste si tot asa.

                  Comment


                  • #10
                    nu il opreste nici o temperatura. loganul n-are clima.
                    internal combustionizer

                    Comment


                    • #11
                      Exista mai multe situatii in care ecu injectie ( ca asta porneste si opreste compresorul ) decupleaza compresorul : functie de turatie ( la turatii mari il decupleza ca masura de protectie ), functie de temperatura motorului, astea sint cele pe care mi le amintesc acum, dar in fond le-am citit si eu undeva intr-o carte de reparatii de-a lui Dacia, cine vrea amanunte exacte poate sa ia sa citeasca, in fond de-asta se publica aceste carti, sa le citeasca cineva nu sa stringa praful de pe vre-un raft ...

                      Comment


                      • #12
                        cand temperatura aerului in admisie e prea mica, nu poate fi cuplat, de ex iarna. din ce zicea colegul se intelege ca temperatura interioara (habitaclu) cand ajunge la un anumit nivel, e oprit compresorul, apoi repornit si asta nu se intampla.
                        internal combustionizer

                        Comment


                        • #13
                          A se decupla cind acceleram este o situatie si a se decupla la o anumita turatie permanent este o alta situatie. Eu pina acuma nu am sezizat sa se decupleze .in astfel de situatii.

                          Comment


                          • #14
                            Mie nu mi se decupleaza in mers. Pot sa rup podeaua si tot nu se decupleaza.
                            Deci canci 'ajutor' in depasire.
                            Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                            My ride

                            Comment


                            • #15
                              @zeegermans clima au toate masinile . Compresorul(logan ph2 2012) se opreste pentru economie(temperatura din masina nu este afectata), exact nu stiu sa-ti spun dupa ce se ia(n-are treaba cu temperatura din habitaclu, ventilatie, lucru de care se ocupa climatronicul ), desi mi-a explicat baiatu de la Dacia care se ocupa cu schimbarea freonului.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google