If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
AC la Logan e manual. Nu se opreste automat, functie de temperatura interioara si nici functie de alte elemente, doar de buton sau la depairea unui anumit numar de turatii la motor de decupleaza ambreiajul compresorului .
Baiatu' ala de la Dacia o fi lucrat la Porsche, inainte.
Exista mai multe situatii in care ecu injectie ( ca asta porneste si opreste compresorul ) decupleaza compresorul : functie de turatie ( la turatii mari il decupleza ca masura de protectie ), functie de temperatura motorului,
Din cate stiu doar temperatura scazuta si lipsa presiune in instalatie; la turatii mari , nu prea cred.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
iancu, poti testa ce am zis in postul #6 daca vrei sa te convingi. nu te speria daca ajungi cu pedala la fund pentru o perioada scurta (un spit sa zic asa) ca n-au cum sa creasca asa mult turatiile, deci e in regula.
@mr.K Nu le am cu explicatu, recunosc, dar poate n-ai citit tot ce am scris.
1. Este vorba strict de Logan PH2 fabricat 2012(foarte posibil sa fie valabil doar pt 1.2 16v).
2. N-am zis nici unde ca loganu are ac automat, care defapt este climatronic (fiind lucruri diferite ac=aer conditionat, clima=aeroterma+panoul de comanda ce iti permite sa alegi intre aer cald sau rece + ventilatie si climatronic=clima automata )
3. Dacia ar fi montat un alt compresor/sistem ac care "mai face pauze" dar aerul dat in masina este tot rece. Scopul noului compresor/sistem ac fiind economia de carburant.
4. Mecaniul mi-a aratat acest lucru, pentru ca, un client a venit cu masina la service ca tot aude cum cupleaza compresorul si mi-a spus despre noul compresor/sistem ac montat pe logan. Desi suna ciudat, uite ca si butonul de dezaburire luneta l-au mutat, deci nu ma mira aceasta imbunatatire(daca chiar e).
Toate aceste lucruri s-au intamplat prin martie/aprilie si nu mai tine minte exact.
ac manual e cum are loganul. clima/climatronic e cel automat la care setezi temperatura si ti-o mentine electronic. asa se considera in practica. tu consideri diferit, sau poate asa o fi prin alte parti ale tarii. la noi, prin est, la tot ce se zice clima e automat.
ps. probabil acel 1.2 avea prea mult freon, de aia tot i se decupla compresorul (au mai fost cazuri pe forum cu genul asta de probleme, masinile fiind noi). mecanicul o fi zis si el ce-o fi crezut. nu trebuie luat totul de bun.
Cu tot respectul, numai tu crezi asta clima = clima manuala adica muti tu aer cald/aer rece, treapta de ventilatie sau pornesti aerul conditionat, pe scurt, faci totul manual. Climatronic = clima automata unde tu pui temperatura dorita, iar climatronicu decide pe unde sa sufle aerul, ce treapta la ventilator si daca e necesara si pornirea aerului conditionat. clima NU ESTE EGAL climatornic. Cauta in dex cuvantul clima(poate nu sti ce inseamna) si asa, poate intelegi ca toate masinile au clima. Nu stiu cum e in alte parti ale tarii, dar iti recomandat sa te mai documentezi putin.
Loganul nu avea prea mult freon, a fost verificat pe aparat.
eu zic ca ne cramponam in cuvinte. ti-am zis cum 'se considera' in general in practica (prin zona mea). asta ca sa nu fie fo' confuzie (a nu se intelege ca te-am contrazis, ci doar sa stii ca unii la modul general cand zic de clima se refera la ac automat - sa zicem ca doar eu ca vad ca te superi )
climatronic e numele dat de vw ac-ului automat (branded name). ei au introdus cuvantul asta.
Scris de tine: "ac manual e cum are loganul. clima/climatronic e cel automat la care setezi temperatura si ti-o mentine electronic. asa se considera in practica. tu consideri diferit, sau poate asa o fi prin alte parti ale tarii. la noi, prin est, la tot ce se zice clima e automat."
Din asta se intelege(cel putin eu) asa: clima=climatronic si ca asa se considera in practica si ca asa e inteles de mine si de alte parti ale tarii. Eu ti-am spus ca nu este corect acest lucru nici unde. ca asa zic multi, e cu totul altceva.
Nu-s suparat, crede-ma
"'cum se considera in practica' nu cum e corect conform dex" poate corect tehnic, nu conform dex . In dex, ti-am zis sa te uiti la "clima" ce inseamna, ca despre sistemul de climatizare al masinii, nu scrie nimica la "clima". Stiu ca multe lume foloseste cuvantul "clima" cu referire la climatronic sau aer conditionat, dar am vrut sa atrag atentia ca sunt lucruri diferite.
Dex-ul a fost conceput ca un "manual de limba" pentru marea majoritatea a plebei.
Nu este o referinta deosebita in materie lingvistica, are multe erori, iar in privinta neologismelor, chiar nu exceleaza, altele sunt instrumentele necesare in astfel de cazuri.
In concluzie, nu-l considerati "Bibilia limbii romane" si reveniti, va rog, la subiectul topicului.
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
La motor de 1.2 , ar fi normal sa opreasca compresorul ; dar la 1.6 ?
Se opreste automat cind este frig ? care este temperatura minima si de unde ia informatia de temperatura externa?
Eu am obiceiul ca in mers , sa atau cu max rece si sa tot opresc/pornesc ac . Din acesata cauza am pus intrebarea .
Tu ai nevoie de o masina cu climatronic, sa nu te tot joci la AC.
Pana la urma, si la frigider, daca tot il scoti si il bagi inapoi de priza, ii termini compresorul.
AC la Logan e manual. Nu se opreste automat, functie de temperatura interioara si nici functie de alte elemente, doar de buton sau la depairea unui anumit numar de turatii la motor de decupleaza ambreiajul compresorului .
Baiatu' ala de la Dacia o fi lucrat la Porsche, inainte.
In mod surprinzator pentru unii, loganul PH2 cu compresor cu cilindree fixa (calsonic sau valeo, si nu sanden ca ph1) are sonda temperatura evaporator. Cand ala e in pericol sa givreze, nu se mai comanda compresorul. Cand se incalzeste se comanda din nou, si de acolo ciclarea comrpesorului
PH1, alea cu compresor cu cilindree variabila, mai intrerup functionarea compresorului daca presiunea de freon e prea marea pe iesire (prea mult freon, condensare defectuoasa in lipsa de curent de aer pe condensor etc), ambreiajul e decuplat.
Ar fi bine sa stim macar ce contine sistemul inainte sa ne dam cu parerea daca functioneaza normal sau nu.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment