Jante pe 16 - avantaje/dezavantaje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jante pe 16 - avantaje/dezavantaje?

    Salutare! Mi-am montat pe masina jante pe 16" si toata lumea imi spune ca e o mare greseala, ca sunt mult mai grele decat cele originale, ca e diametrul marit, ca masina trage mai greu, ca va consuma mai mult, ca se duce directia, suspensiile, bucse, etc.

    As vrea sa stiu si eu cate din acestea sunt adevarate tinand cont ca sunt o gramada de logane pe forum echipate cu jante de 16, 17".
    Multumesc!
    sigpic

  • #2
    Oftica e maaaaaaaaaaaaare si de aia si eu o sami pun

    Comment


    • #3
      Cand pui gumele,incearca sa te folosesti de un calculator pt roti,si iti da o echivalenta.Eu am pe 16 de peste 2 ani,si n-am probleme,le-am cantarit odata,tot 16 kile aveau ca si rezerva,cu niste gume mai mici poate is mai usoare...Eu am 205/45/16
      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

      Comment


      • #4
        Aha, pai eu am 205/55, sunt multumit de stabilitatea mai mare pe care o ofera, dar parca merge mai greoi masina, poate e numai un efect psihic, nu stiu.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Gladiatorule, ca sa iti faci o idee, citeste aici

          Comment


          • #6
            In certificatul de inmatriculare al citroenului C4, al baiatului meu, scrie ca poti folosi cauciucuri pe 15 (cum sunt originale), dar poti folosi si de 16, numai ca in acest caz trebuie recalibrat CB pentru a arata viteza reala. In concluzie nu vad de ce n-ar merge de 16 si pe logan, pentru ca sunt si niste avantaje cum ar fi cresterea stabilitatii.
            Intalniri LC SB sambata ora 17 Valea Aurie (intrarea 2 la ZOO)

            Comment


            • #7
              Am modificat numele la thread...
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #8
                Multumesc Cristi, intradevar e un nume mai potrivit.
                EU vreau sa stiu daca afecteaza tare masina ca sa stiu sa le vand si sa imi pun iar pe 15. Nu stiu cat de grele sunt, o fi din aliaj dar poate nu e de cea mai buna calitate. Eu merg putin cu masina si sunt atent la gropi, la borduri, deci nu stiu ce sa zic, sa le pastrez sau nu.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Ai cauciucuri cu talon mai mic??? Daca nu atunci e normal sa traga mai greu.

                  e problema de fizica de generala

                  asupra rotii se actioneaza cu un moment (cuplu) care are formula magica M=Fxb.

                  b- bratul fortei. In cazul nostru este raza rotii

                  F=M/r F este practic forta care trage roata (implicit masina) daca r creste atunci forta scade pentru acelasi cuplu. Adica pentru a mentie acceasi forta (adica accleleratie)- (F=m X a - m=masa constanta a masinii) avem nevoie de un cuplu mai mare.

                  concluzie- se modifica raza rotii- se modifica si performantele masinii. Deci e normal sa traga mai greu daca ai marit raza rotii.
                  1.5 dc

                  Comment


                  • #10
                    Acum depinde si ce jenti de 16" puneti....Daca puneti unele de firma ca OZ sau altceva care au sub 7Kg/janta o sa va incadrati in limitele de 16kg/roata cu tot cu anvelopa iar masina va trage la fel de usor ca si o masina echipata cu roti pe 15" stock.

                    Comment


                    • #11
                      Deci pana la urma cred ca o sa le pastrez, oricum am sa le si cantaresc sa fiu eu sigur.
                      Diametrul rotii oricum e mai mare din cauza cauciucurilor 205/55, ar fi trebuit pe 45 sa fie.
                      Oricum m-am mai linistit, credeam ca e o problema grava.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        In cazul in care pui cauciucuri cu balon prea mic se forteaza servo, dar iti creste stabilitatea. Bucsile se spune ca se strica deoarece roata nu mai amortizeaza asa mult gropile ci doar suspensia.

                        Eu zic ca pentru logan este o imbunatatire foarte buna niste jante de 16 dar cu cauciucul astfel incat sa nu depaseasca valoarea diametrului cauciucului original.
                        Daca vreti sa va puneti de 17 si pneu si mai mic o sa simtiti cat de greu va merge servo.. Pe loc.
                        Da si inca ceva daca aveti pneuri mici ar fi bine sa nu virati pe loc.. Sa fie masina un pic in miscare altfel pa pa pompa de servo
                        mae mia placut explicatia ta
                        turbo makes torque and torque makes fun

                        LowGun-ul meu:http://www.loganclub.ro/forum/lowgun...?t=2081&page=5

                        Comment


                        • #13
                          Trage mai greu , se duc capeti de bara

                          si in primul rand nu este notificat in talon se retine talonul

                          Comment


                          • #14
                            Dupa parerea mea este ok pe 16" daca pui un cauciuc care sa pastreze diametrul rotilor stoc

                            Comment


                            • #15
                              Pacat ca inca nu se poate modifica la talon (mai ieftin fara interventii) poate cine stie pt Ph2 se va putea ;) mai ales de la anu daca nu acu` atunci cand va aparea 1.6 RS sau SPORT care va avea cel putin 16'' la roata .
                              1.6 MPi Icy White

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google