Frana De Mana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frana De Mana

    Salut,
    Am si eu o problema. dimineata cand plec cu masina cand las jos frana de mana, se aude un cling (un zgomot) nici nu stiu cum sa il descriu, iar dupa ce plec cu ea, pare a fi un pic intepenita, iar cand pun frana se aude un huruit urat...dupa cativa km, nu se mai aude acest huruit decat f. incet(la franare). Mentionez si faptul ca nu am schimbat placutele de frana si ma apropii de 50.000. Si inca o chestie, am fost la un mecanic si mi-a spus ca lichidul de frana indica aproximativ daca ar trebui sa schimbi placutele, iar in cazul meu, lichid de frana e indicat deasupra limitei. Sunt constien ca trebuie oricum sa le schimb, insa astept pareri.....
    Va multumesc.

  • #2
    frana de mana e pe rotile din spate nu are nici o legatura cu placutele cati km. ai ? verifica ferodourile pe spate. si cilindri receptori de frana.

    Comment


    • #3
      Verifica;
      -stare mecanism autoreglare ferodouri, cilindri receptori si stare garnituri, eliberare frana de mana tamburi spate; igienizare este denumita pe factura in service.
      -stare placute fara, mai cu seama garnituri si retragere pistonase.
      Merita sa faci asta daca n-ai facut-o la o revizie periodica.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #4
        si eu din mosi-stramosi stiam ca daca se poate nu se trage frana de mana iarna la temperaturi de inghet ...

        si doar dupa zgomot , fara verificare ochiometrica , greu ii dai de cap...
        o/____\o
        (i)
        .........

        Comment


        • #5
          am aproape 50.000....nu le-am schimbat inca, ce e drept masina , in aproape 4 ani nu cred ca a avut 3-4 frane puternice, pt ca merg incetisor cu ea......iar legat de frana de mana, pur si simplu o trag pt ca mi-a intrat in reflex, acum cand nu o mai fac, numai aud nimic, decat o huruiala la franare, insa f incet...si ma gandesc ca e de la placute....
          multumesc pentru sfaturi

          Comment


          • #6
            la 50.000 e binevenita o curatare de saboti- tamburi insotita de gresare parghii si eventuala reglare , se verifica cablurile de frana de mana cu ocazia asta si starea cilindrilor. Chestiile astea se mai fac si periodic, nu doar cand apar zgomote . Iar placutele la 50.000 cred ca-s pe duca si ele oricum .
            Pain brings out the truth in us all...
            ...how much truth can you stand?

            Comment


            • #7
              eu la 145 000 inca nu am schimbat ferodourile pe spate mai merg deci s-ar putea sa ai stricat un cilindru receptor care nu mai revine sau cablu blocat, sau rulmenti uzati , desfs verifica , curata

              Comment


              • #8
                Originally posted by radu_alex View Post
                iar legat de frana de mana, pur si simplu o trag pt ca mi-a intrat in reflex,
                E foarte bine asa; de aia e frana de stationare.
                Daca mai apar probleme legate de functionarea corecta a acesteia, le rezolvam nu evitam folosirea acesteia; de ~9 ani de cand am Logan, o folosesc intotdeauna; indiferent de anotimp.
                Nu stiu cat e de corect ca masina sa stea imobilizata pe circuitul pinioane cutie- motor; daca o misti inainte inapoi vei vedea ca tot efortul este sustinul de diferential- pinioane.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  loganul il am de 3 ani, pana acum am avut dacia 1300, 1310, si solenta, si trageam frana de mana de fiecare data si nu am patit nimic.....din pacate nu ma pricep la mecanica, spre rusinea mea, si de aceea am si intrat pe forum sa mai aflu cate ceva, si sa intreb.....frana de mana imi functioneaza, fara probleme, insa doar dimineata , acum ca e si frig, imi scote un zgomot ciudat cand o las jos, iar masina merge incetinita, iar la franare se aude un huruit foarte urat, un fel de fier pe fier.....dupa cateva sute de metri, nu se mai aude (la franare),,,iar frana de mana nu-mi mia scoata acel zgomot,,,,,,cu siguranta trebuie verificata, si ma gandeam ca cineva a mai patit-o si sti e exact despre ce e vb!.....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Costi-bc View Post
                    si eu din mosi-stramosi stiam ca daca se poate nu se trage frana de mana iarna la temperaturi de inghet ...

                    si doar dupa zgomot , fara verificare ochiometrica , greu ii dai de cap...

                    Stiai asta pentru ca la dacia veche garniturile de la cabluri nu etansau prea bine sau lipseau cu desavarsire. Atunci intra apa in camasa cablului si ingheta iarna, iar vara ruginea si se bloca. Incercati sa va debarasati de ideile legate de vechea dacie, majoritatea nu se mai aplica la logan.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Nimic mai corect.
                      Folositi frana de stationare cu incredere si daca vreti un mic "secret"; cand ajung in parcare, scot din viteza, opresc motorul, trag frana de mana dupa care bag in viteza; in acest fel transmisia e pe lejer, imobilizarea masinii fiind efectuata efectiv doar de sabotii spate.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by IancuMIC View Post
                        Nimic mai corect.
                        Folositi frana de stationare cu incredere si daca vreti un mic "secret"; cand ajung in parcare, scot din viteza, opresc motorul, trag frana de mana dupa care bag in viteza; in acest fel transmisia e pe lejer, imobilizarea masinii fiind efectuata efectiv doar de sabotii spate.
                        vad ca esti tot din galati, spune-mi si mie unde imi recomanzi, sau daca stii pe cineva care sa imi schimbe macar placutele de frana si sa imi faca o verificare pentru problema cu frana de mana, ce placute sa cumpar,?! si ce pret au?

                        Comment


                        • #13
                          Ai PM.....
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • #14
                            Mda. E ideal sa se foloseasca frana de mana... mai ales daca ai locul de parcare in rampa ; cazul meu de altfel.

                            Comment


                            • #15
                              Am fost la un service la popescu, galatenii stiu unde e, sa imi schimb placutele , totul m-a costat 100 lei, Am cumparat palcute trw........si le-am explicat si de problema cu frana de mana cand o las jos, si mi-au spus ca nu sunt singurul ca o paateste, si s-au uitat pe acolo, si mi-au spus ca nu am nimic, daca numai vreau sa aud acel zgomot cand las frana de mana jos, sa schimb sabotii, totul la 185 lei....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google