If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Care sunt parerile voastre din experienta vis-a-vis de avantajele la franare,accelerare,tractiune in anotimpuri diferite pentru pneurile late sau inguste.
Spre exemplu cu toti stim ca iarna pneurile inguste sunt folosite ,dar nu stiu cati cunoastem si explicatia
E vorba de presiunea exercitata. Presiunea = forta/suprafata. Cu cat suprafata de contact este mai mica, la aceeasi forta, presiunea e mai mare. In cazul cauciucurilor, pe o suprafata mai mica presiunea mai mare duce la o forta mai mare deci un ajutor pentru tractiune.
La acvaplanare se ajunge mai greu cu roti late.
Iarna tot alea mai late sunt mai bune....
Pai daca de exemplu pui roti de bicicleta la logan...Ca deh...Sunt subtiri....Crezi ca mai ai frana....Esti ca pe schiuri.
Forta de frecare e mai mare la cele late.
Singurul minus...Daca pot sa-i spun asa...Este ca alea late micsoreaza viteza...Maresc consumul...Ingreuneaza directia....Dar nu in masura sa ne faca probleme
La acvaplanare se ajunge mai greu cu roti late.
Iarna tot alea mai late sunt mai bune....
Pai daca de exemplu pui roti de bicicleta la logan...Ca deh...Sunt subtiri....Crezi ca mai ai frana....Esti ca pe schiuri.
Forta de frecare e mai mare la cele late.
Singurul minus...Daca pot sa-i spun asa...Este ca alea late micsoreaza viteza...Maresc consumul...Ingreuneaza directia....Dar nu in masura sa ne faca probleme
Pneurile late sunt dezavantaj clar iarna, rezulta presiune mai scazuta pe suprafata de contact, adica sunt mai schiuri decat cele inguste in schimb pe asfalt au o stabilitate mai buna decat pneurile inguste!
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Iarna clar dac sunt inguste sunt mai bune iar vara late. In nici un caz iarna late cele inguste taie zapada cele late nu cred si de aici ne dam seama care e optiuniea mai buna. Atunci de ce pe masinile de raliu cand e pe zapada pun anvelope inguste daca sunt mai bune cele late. Deci clar avantaj din punct de vedere al performantelor pentru cele inguste iarna.
Ideea este ca eu am citit intr-un articol despre anvelope ca pneurile late franeaza mai bine la viteze mici pe ud dar la viteze mari cele inguste au intaietate
@ dragosvintila: reformuleaza te rog explicatia cu pneurile late si incearca sa-mi dai si cate-o furmula din fizica de cls a 6-a ca sa ma convingi...
eu zic ca iarna e mai bine cu gume inguste, pe apa, la fel, gume mai inguste, vara pe usact gume mai late dau un pic de stabilitate dar ingreuneaza directia si viteza maxima.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Din cate stiu eu, de pe la fizica Ec=mv*v/2 (in conditii de deplasare) daca mobilul s-ar opri atunci Ec se conserva in LFf (lucrul mecanic al fortei de frecare) = Ff*d (distanta pe care actioneaza)=μ*m*g*d, adik m*v*v/2=μ*m*g*d -> v*v/2=μ*g*d, se explica, cam asa: mergi taticule incet (v=viteza) daca vrei sa te opresti in distanta (d) ca daca nu ai sa dai cu fundul de pamant (g -> acceleratia gravitationala). Lasand gluma la o parte, mai ramane μ care este un indice de frecare. Se poate lesne vedea ca daca, acest μ, ia valori mari (cauciucul lat, moale, aderent) valoarea produsului va influenta distanta de franare.
PS -> daca se vorbeste de doua anvelope de aceiasi calitate si profil in mod sigur cel mai lat va asigura o oprire mai rapida
Oamenii normali invata din propriile greseli; oamenii destepti invata din greselile altora.sigpic
Late sau inguste , suprafata pe care cauciucul o are in contact cu asfaltul este aceeasi datorita greutatii masinii , presiunii aerului din cauciuc si a latimii acestuia .
singurul dezavantaj il au cele late care nu sunt bune iarna .
mai jos am facut o schita a doua pneuri , cu gri este aria cauciucului care atinge asfaltul .
Partial adevarat...G3o, coeficientul de frecare nu depinde de marimea suprafatelor in contact, ci de natura suprafetelor in contact. Pigoo, depinde mult suprafata de contact de tipul de material din care e facuta anvelopa, talonul, grosimea peretilor laterali, etc. Uneori se poate sa fie identice, cum ai pus tu pozele.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment