puneti toti 205/55/16 si terminati balciul. numai puneti!!!
Pneuri Late VS Inguste
Collapse
X
-
Comparatia se face intre 2 anvelope care au firma si modelul identice (doar dimensiunea difera)
In cazul anvelopelor cu suprafata mai mare, pe mazga trebuie eliminata mai multa mizerie (suprafata de contact) decat in cazul celor inguste => forta de apasare este mai mica pe cm2... si la o viteza de 100km/h aderenta in conditii de mazga e mai mica => sanse mai mare sa o iei pe langa drum.
Pe astfalt uscat sa zicem ca ai de castigat, dar per total NU.
In loc de mazga poate fi apa de exemplu apa => acvaplanare mai rapida in cazul anvelopelor mai late.
Mai bine 2 seturi de anvelope de calitate (vara+iarna).Last edited by SorinXp; 17 March 2010, 02:44.
Comment
-
@bologu: ce scrie in talon nu se refera la anvelope de vara/iarna. pur si simplu ca diametru, cele doua modele de anvelope sunt egale. si cum unele variante de logan au fost produse cu roti pe 14, e normal sa treaca si acea dimensiune in talon. chiar si gume de vara poti pune pe 14. daca vrei sa te deplasezi pe cremvurstiDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
@sorin_pss: in legislatie este precizat ca in cazul in care schimbi dimensiunile anvelopei, diametrul exterior trebuie sa se incadreze in +/- 3% fata de cele originale (scrise in talon)
Apropo de discutia despre latimea anvelopei in functie de conditiile de utilizare, lucrez de ceva timp la Michelin Romania si am vazut destule teste, pe carosabil uscat sunt mai eficiente anvelopele late deoarece au o aderenta crescuta la asfalt, iar in conditii de iarna sunt mai bune cele mai inguste, datorita faptului ca pot sparge stratul de apa/zapada mai usor. In conditii de iarna, anvelopele late au sanse mai ridicate sa prinda sub ele strat de zapada si sa isi piarda aderenta de tot.
Suprafata de contact efectiva este cam tot aceeasi, la turisme fiind de aproximativ o palma (nu am inventat eu asta, ci a fost masurat).
Comment
-
parerea mea,e mai interesant sa iei niste cauciucuri bune,aceeasi dimensiune,de exemplu,michelin energy saver.cred ca obtii mai mult de la masina.unde mai pui ca pt cauciucuri de 205,tre si jenti,mie mi se pare ca si astea de 185 stau cam balonate,cre ca de aici si instabilitatea in viraje si curbe.Am vazut f putine masini la care sa se aseze asa cauciucul pe lanta.Io mi-am luat o pereche de jenti de aluminiu,am pus tot 185,de iarna pe ele si se aseaza mult mai bine.sant ceva mai late.Jentile.Foarte stabila nu are cum sa fie,ma gandesc ca dupa ce schimb si arcurile(cu arcuri sport) am sa vad diferenta.
Comment
-
la logan sa ales dimensiunea aceasta pentru ca la noi in Romanica acem drumuri proaste si gropi multe..si asa masina trece mai usor peste gropi...dar este depunctata la capitolul stabilitate si ruliu.Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
Comment
-
Serios?
Atunci, de ce in lege apare asa:
CERTIFICATUL DE INMATRICULARE SAU DOVADA DE INLOCUIRE A ACESTUIA SE RETINE IN URMATOARELE CAZURI :
h) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decat cele prevazute in cartea de identitate a vehiculului , prezinta taieturi sau rupturi ...
Sau poate ai citit altundeva; in cazul ala, te rog sa ma edifici.
Comment
Comment