Cu Ce Treapta Efectuati O Depasire La 80 Km/h ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cand face o depasire eu pliez si oglinda......
    sigpic

    Comment


    • Deci stingem farurile, pozitiile, aeroterma (pt ca face galagie) ca sa trecem nevazuti, in liniste deplina (uneori oprim si motorul pt consum minim de putere), sa nu stie ala ce a trecut pe langa el, fatasma, ozn alea alea ))))))))))
      Ok, sorry da' m-am amuzat si eu la cateva posturi.

      Comment


      • Originally posted by mdi_pro View Post
        Nu vreau sa fiu rau, dar aici se poate "stinge becul: e clar ca pornesti depasirea cu treapta in care te aflii, se poate face si cu T3 si cu T4, e foarte adevarat ca in T3 ai puterea mai mare, decat in T4 la aceeasi viteza.Cu 1.5 85 cp depasesti lejer din T4, la 1.4 cred ca sunt probleme.
        ...Ai fi umit sa vezi ca nu sunt ba chiar T4 e cea mai utilizata pentru depasiri...Cel putin la mine.

        Comment


        • Originally posted by andrei View Post
          Nu, normal ca nu. Pierzi un timp important. Daca nu vine nimic din fata, da, se poate face si asa ceva.
          Domnu` Andrei...Imi permiteti sa intreb?Cat timp pierzi cand schimbi din a 3 a in a 4 a ? Eu consider aproape deloc!Tu despre ce vorbesti? ( vorbim de logan,nu de dacia 1310 in care trebuia sa trag pana la bancheta din spate maneta schimbatorului da? )
          " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

          Comment


          • Nu e vorba de timpul in care schimbatorul se duce din tr 3 in tr 4 , ci de timpul care-l pierzi datorita schimbarii cuplului in raport cu turatia pt ca o alta treapta de viteza inseamna alte curbe cuplu-putere iar asta in timp real poate insemna cateva secunde...Adica o treapta de viteza schimbata cand nu trebuia te poate costa foarte mult mai ales daca depasirea e facuta "a la romani", adica cu bucile stranse si "Doamne ajuta"!
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Tzoni tu poate ai DSG si nu stim noi ....

              Comment


              • Originally posted by darksid3 View Post
                Nu e vorba de timpul in care schimbatorul se duce din tr 3 in tr 4 , ci de timpul care-l pierzi datorita schimbarii cuplului in raport cu turatia pt ca o alta treapta de viteza inseamna alte curbe cuplu-putere iar asta in timp real poate insemna cateva secunde...Adica o treapta de viteza schimbata cand nu trebuia te poate costa foarte mult mai ales daca depasirea e facuta "a la romani", adica cu bucile stranse si "Doamne ajuta"!
                tot nu mi se pare un timp "imens"..Max o sec dar nu scade din viteza sau sa treaca ala care il depasesc inaintea mea..Pai cum a mai zis cineva..Daca ii la blana..In a 3 a si nu mai am loc unde sa calc pedala..Ce fac?Deschid geamu` si ii zic romanului sa traga pe dreapta?Mie unul nu mi se pare un timp pierdut..Bineinteles ca depinde de situatie! Dar in general folosesc schimbatul din a 3 a in a 4 a.Numai bine
                " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                Comment


                • Clar ca e in functie de situatie dar indicat e sa-ti gestionezi depasirea in asa fel incat sa nu fi nevoit sa schimbi treapta in plina depasire!Problema e ca la motoarele astea fara multi cai putere , aproape ca e o arta sa le "storci" de vlaga!Cand ai multi cai sub capota treaba e mult mai simpla( insa apar alte probleme dar nu intram in detalii)...Nu prea te mai gandesti asa mult la schimbatul vitezelor....Decat daca depasesti un SLR McLaren la 250km/h poate!
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Cel mai bine nu faci depasiri in scurt daca nu ai experienta si poti depasi si cu a 3-a si cu a 4-a la fel de bine. Totul depinde de ce ai pe contrasens.
                    Cel mai lent 1,6 8v

                    Comment


                    • Eu am mai spus, ca sunt situatii unde esti mai rapid daca folosesti tr III combinata cu tr IV in depasire si pot dovedi ca fata de unul care alege sa folosesca numai tr IV pt depasirea respectiva, eu sunt mai rapid daca folosesc III si IV. (un caz real ar fi cand ai de depasit doua tiruri, ''lipite'' unul de altul care merg sa spunem 70-80, e clar ca ii dau III pana pe la 110 si continui pe IV).

                      Comment


                      • Simptatic threadul.
                        Eu fac depasiri cu a 4 a tot timpul.
                        Daca se poate, daca nu raman in spatele respectivului.
                        Acum fiecare isi gestioneaza singur capacitatile de "mare pilot" (am vazut ca multi se cred, inclusiv proaspetii absolventi ai scolii de soferi).
                        Asadar sunt mai multi factori care trebuiesc luati in considerare:
                        -starea drumului
                        -starea vremii
                        -starea autoturismului
                        -distanta si VITEZA estimativa a autovehicului ce vine din sens opus ( deci "mari piloti" atentie)
                        -distanta dintre cel care face depasirea si cel ce este depasit.
                        Etc.
                        In functie de toatea acestea decideti: tr 3 sau tr 4.

                        Comment


                        • Un sofer experimentat face toate calculele intr-un timp foarte scurt si nu se mai coieste atata ce treapta sa aleaga, isi cunoaste masina si stie cum sa-si gestioneze herghelia de cai )

                          Am vazut masini cu 100+cp care se mosmodeau sa faca o depasire, total nehotarati. Si tu daca vi din spate si depasesti in deplina siguranta se uita stramb la tine.

                          Comment


                          • Off: ce nu mai face ?
                            Cel mai lent 1,6 8v

                            Comment


                            • Depasesti cu care treapta de viteza consideri tu ca e mai bine ... De obicei curba de putere/cuplu la logan cam la 80 este optima treapta a 3-a ... Dar daca mergi mai la consum poti depasi bine (relativ lejer) si cu a 4-a. Acum depinde si ce putere ai pe masina . 1.4 se "infige" bine intr-a 3-a ...+ a 4-a combinat face figura buna ... Cand i-ai dat a 5-a parca motorul a disparut daca mai ai si AC activat ... Nu mai vb stiti despre ce e vorba
                              1.6 MPi Icy White

                              Comment


                              • Pana sa am Loganu am condus tot felu de "ciururi" care nu se comparau cu o masina noua din toate p.D.V. Am invatat ca la motorasul asta de 1.4 trebuie neaparat sa stii sa gestionezi puterea motorului si sa nu iti fie frica sa-i dai 5500 rpm cand ai nevoie , ma refer aici la orice situatie. Am vecini (ingineri) care nu au condus decat dacia 1310 si care au zis ca ii sar pistoanele de ii dau 5000 rpm deci daca ai sui un astfel de personaj la volan la orice masina (benzina , nu DCI sau TDI care are cuplu la turatii mici) ar incurca circulatia si ar depasi si cu a 5-a la 80 la ora.
                                Ca sa revin la topicul thredului, in functie de situatie eu retrogradez intr-o treapta inferioara si depasesc , in oras a 2-a - a 3-a, si in afara a-3-a pana la 110-120 si m-am dussssssssssssssss..............

                                LE: cand s-a suit tata pe logan prima data , schimba la 1500 rpm ...i-am zis sa schimbe la 4000 sa vada cum merge treaba , cand se uita pe kilometraj avea 90 km/h ...a facut ochii mari ..."deja am 90 mah" !!!!
                                Last edited by Bad_Wolf; 8 September 2008, 13:50.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google