Cum Imi Dau Seama Daca Am ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    @gogoasha69 Vezi ca rulemtii sunt de 2 tipuri cu 44 de dinti si cu 48 si abs u crede ca rotile nu se invart la aceeasi viteza.
    PS: Nu stiu exact daca is 44 respectiv 48 dar aprox.

    Comment


    • #32
      cel mai simplu de verificat dc ai sau nu abs,este sa te uiti la rotile din spate,deasupra lor,adica in locassul de rulare al rotii,unde se strange noroi,si acolo treb. sa ai o chestie lunga neagra asezata vertical(la roata din dr sa nu o confuzi cu conducta de combustibil, pt k treb sa fie asezata in dreapta conductei de combustibil)

      Comment


      • #33
        Originally posted by soboBN View Post
        Sa stii ca in mare parte ai dreptate.Pe asfalt uscat,mi se pare ca opreste bine cu ABS,dar pe ud,chiar aseara trebuia sa intru de pe o strada principala pe o alee si aveam vreo 60,incep sa franez la limita sa nu intre abs-u,si cand trebuia sa virez aveam prea mare viteza si am calcat frana in capat si numa vad ca intra ABS-u si trec de intrare.Am ramas mirat ce diferenta era cand am franat pana la limita,adica simti ca masina opreste si "intri in volan" si cand a intrat abs-ul parca se ducea mai tare masina.
        Scuze ca iti spun...dar tie iti e frica de faptul ca intra abs-ul?...pai sa nu iti fie ca nu se strica nimic....atunci cand intra....calca si mai tare pedala sa se poata opri masina...si daca tu calci puternic pedala (si intra abs-ul) si iti continuai activitatea de invartit de volan reuseai sa faci acel viraj cu brio.Iar acea senzatie de mers mai tare (cand calci frana si intra abs-ul)este deoarece erai "invatat" sa auzi scartait de frane pe asfalt...fa te rog un experiment pe gheata (atentie ...gheata...sticla) intr-o parcare de supermarket ceva....mergi tare si calca frana...da calc-o cu simt de rapundere sa vezi cum se opreste masina...eventual refa testul miscand si stanga dreapta de volan sa vezi cum se comporta masina.
        Tuturor care au ABS pe masina...uitati de sfatul instructorului auto ca pe zapada/polei/gheata sa nu bruscati frana (directia da ...frana nu)... asta e rolul abs-ului ...in caz ca bruscati frana sa nu inghete rotile si sa aveti directie in continuare.Ultimul sfat e valabil celor care conduc masini CU ABS.
        sigpic

        Comment


        • #34
          Originally posted by Renault View Post
          @gogoasha69 Vezi ca rulemtii sunt de 2 tipuri cu 44 de dinti si cu 48 si abs u crede ca rotile nu se invart la aceeasi viteza.
          PS: Nu stiu exact daca is 44 respectiv 48 dar aprox.
          i-am schimbat pe amandoi si pe o parte si pe cealalta si sunt aceeasi marca ....
          sigpic

          Comment


          • #35
            Dupa cum a zis si colegul RENAULT rulmentii ptr masinile cu abs (logan bineinteles),au 48 de poli.Daca pui cu 44 poli calculatorul "vede" ca o roata (doua in cazul tau)'se invirte mai incet.Asa am patit si eu,la 100 km/ h se aprindeau in bord martorii abs si pericol,raminind fara ABS.Dute la tester schimba rulmentii daca ai cu 44 de poli si rezolvi problema.Bafta!

            Comment


            • #36
              Originally posted by valeriuciprian View Post
              Scuze ca iti spun...dar tie iti e frica de faptul ca intra abs-ul?...pai sa nu iti fie ca nu se strica nimic....atunci cand intra....calca si mai tare pedala sa se poata opri masina...si daca tu calci puternic pedala (si intra abs-ul) si iti continuai activitatea de invartit de volan reuseai sa faci acel viraj cu brio.Iar acea senzatie de mers mai tare (cand calci frana si intra abs-ul)este deoarece erai "invatat" sa auzi scartait de frane pe asfalt...fa te rog un experiment pe gheata (atentie ...gheata...sticla) intr-o parcare de supermarket ceva....mergi tare si calca frana...da calc-o cu simt de rapundere sa vezi cum se opreste masina...eventual refa testul miscand si stanga dreapta de volan sa vezi cum se comporta masina.
              Tuturor care au ABS pe masina...uitati de sfatul instructorului auto ca pe zapada/polei/gheata sa nu bruscati frana (directia da ...frana nu)... asta e rolul abs-ului ...in caz ca bruscati frana sa nu inghete rotile si sa aveti directie in continuare.Ultimul sfat e valabil celor care conduc masini CU ABS.

              Nu mie frica sa se strice ABS-ul,stai linisit ca l-am testat,am facut si comparatii,franam cu ABS,scoteam siguranta si franam si fara, si iti dai seama ca sunt multumit ca am ABS,dar in situatia descrisa nu puteam face cum ai zis tu,deoarece era o mica bordura de urcat,si nu am vrut sa o urc cu pedala de frana apasata,dupa cum stii,mai bine lasi frana cand dai intr-o groapa sau ceva,decat sa o ti apasata.In fine,am zis doar ca mi s-a parut ciudat ca "si-a dat drumul" masina cand a intrat ABS-ul.Am avut impresia ca opream mai repede fara,DAR..in cazul in care zis si tu,puteam vira cu brio cu frana calcata,ceea ce-i drept,si opream repede,dar am fost nevoit sa urc bordura si de aceea n-am mai calcat frana.

              Am mai avut o situatie urata,cand am calcat frana,pe zapada si datorita ABS-ului am reusit sa-l evit pe cel din fata mea,sa ma duc in stanga lui si sa nu-l lovesc.

              Oricum,sunt multumit de ABS.
              Cumpar volan de Duster

              Comment


              • #37
                Originally posted by Seba View Post
                Deschide capota motorului. Cum te uiti la motor, in spatele acestuia, pe aripa stanga, trebuie sa vezi o pompa cu 5 conducte. Aia e servopompa abs-ului. Daca nu-i acolo, n-ai abs.
                apropo, vad ca ai motor de 1.4. Ce an de fabricatie, ce versiune de echipare? Pana in septembrie 2006, doar ambition-ul de 1.6 si dci aveau abs.

                Si Loganu meu e de 1.4,anul de fabricatie martie 2006,pe usa scrie ambition,dar am inteles ca e model laureate plus,si are toate dotarile,inclusiv geamuri electrice pe spate si ABS.

                Originally posted by soboBN View Post
                Sa stii ca in mare parte ai dreptate.Pe asfalt uscat,mi se pare ca opreste bine cu ABS,dar pe ud,chiar aseara trebuia sa intru de pe o strada principala pe o alee si aveam vreo 60,incep sa franez la limita sa nu intre abs-u,si cand trebuia sa virez aveam prea mare viteza si am calcat frana in capat si numa vad ca intra ABS-u si trec de intrare.Am ramas mirat ce diferenta era cand am franat pana la limita,adica simti ca masina opreste si "intri in volan" si cand a intrat abs-ul parca se ducea mai tare masina.
                Din ce am auzit eu,ABS-ul are mai mult legatura cu frecarea dintre asfalt si roti.Atata timp cat conditiile de rulare sunt ideale sa spun asa(drum uscat),ABS-ul isi face treaba cel mai bine,dar ma gandesc ca atunci cand conditiile nu sunt bune(apa,polei) rotile nu mai au aceeasi aderenta,deci exista o oarecare influenta in modul de oprire.
                ABS-ul impiedica blocarea rotilor,adevarat,dar pe polei coeficientul de frecare intre asfalt si cauciuc este foarte foarte mic,utilitatea abs-ului ar fi aproape inexistenta.Parere personala.
                P.S: Astept prima zapada sa vad cum se comporta atunci masina la franare.
                Last edited by Punk; 17 October 2010, 17:58. Reason: Automerged Doublepost
                Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                My ride

                Comment


                • #38
                  Dar,e mi coeficientul,dar ramane directia,pe cand fara ABS..canci directie.
                  Cumpar volan de Duster

                  Comment


                  • #39
                    Recunosc ca nu stiu cum se comporta inca masina in alte conditii in afara de cele de drum uscat,dar din simpla teorie,directia la automobile este mai mult influentata de ESP(echipare pe care Loganul nu o are).Si revin asupra ideii de aderenta,atata timp cat masina nu are aderenta pe franare,nu are aderenta nici pt a schimba directia(presupunand,asa cum am spus mai sus,ca in conditii de polei o masina cu abs se comporta ca una fara abs).
                    Last edited by Punk; 17 October 2010, 18:18.
                    Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                    My ride

                    Comment


                    • #40
                      Depinde de sofer...daca dormi pe o ureche ca ai ABS si ESP (where is available) s-ar putea sa ai surprize neplacute. Sistemele astea de siguranta sunt concepute pentru a ajuta in anumite momente. Un stil de condus neadecvant la diferitele conditii de mers si lipsit de responsabilitate, va duce mereu la accidente. Legile fizicii nu pot fii contracate atunci cand se forteaza nota.
                      Last edited by darksid3; 17 October 2010, 18:33.
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • #41
                        Corect!
                        Ai spus-o cum nu se putea mai bine
                        Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                        My ride

                        Comment


                        • #42
                          @gogoasha69 Da dar totusi nu conteaza ca ai schimbat amandoi rulmenti ca ai si pe spate abs. Daca tu ai pus rulmenti cu 48 in loc de 44 sau 44 in loc de 48 atunci fata merge mai incet/repede (asta crede abs u) decat spatele si iti da eroare in bord. Cred ca "dintii" rulmentului sunt egali(la nr) si pe spate si pe fata.

                          PS Pe spate nu stiu unde sunt "dintii" dar nu sunt pe rulmenti.
                          Last edited by Renault; 17 October 2010, 19:57.

                          Comment


                          • #43
                            am inteles, mersi. pareri despre senzori din targ ? 20ron/bucata ?
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Nu stiu ce sa spun despre senzori din targ si mai ales la pretul acesta. Eu unul nu as cumpara asa ceva. Senzorul original bosch costa 180 lei spate si 150 lei fata.

                              Comment


                              • #45
                                Sint incorporati polii in rulment.Pe mine ma ajuns 480 lei ( rulment+manopera)

                                Originally posted by Renault View Post
                                @gogoasha69 Da dar totusi nu conteaza ca ai schimbat amandoi rulmenti ca ai si pe spate abs. Daca tu ai pus rulmenti cu 48 in loc de 44 sau 44 in loc de 48 atunci fata merge mai incet/repede (asta crede abs u) decat spatele si iti da eroare in bord. Cred ca "dintii" rulmentului sunt egali(la nr) si pe spate si pe fata.

                                PS Pe spate nu stiu unde sunt "dintii" dar nu sunt pe rulmenti.
                                Sint incorporati in rulment
                                Last edited by vily pisica; 18 October 2010, 08:17. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google