If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am si eu o intrebare, am terminat rodajul la masina (cei 1000 km), ideea este ca am auzit ca acuma o inveti cum sa mearga in viitor, mai rapida, mai lenta....etc. Am auzit mai multe pareri, ca dupa rodaj sa ma dau la ea, altii ca sa o las normal....eu oricum nu sunt adeptul omoratului masinii, sa plec in 4000 de la semafor si sa schimb la 5500, dar nici nu vreau sa o invat puturoasa dk chiar este reala faza asta....so, help
eu zic sai dai cum iti place tie si dacianei tale nu asculta de toti lameri(printre care sunt si eu)
daca faci ceva atunci fa ca-ti place tie nu ca-i place la altu
Am si eu o intrebare, am terminat rodajul la masina (cei 1000 km), ideea este ca am auzit ca acuma o inveti cum sa mearga in viitor, mai rapida, mai lenta....etc. Am auzit mai multe pareri, ca dupa rodaj sa ma dau la ea, altii ca sa o las normal....eu oricum nu sunt adeptul omoratului masinii, sa plec in 4000 de la semafor si sa schimb la 5500, dar nici nu vreau sa o invat puturoasa dk chiar este reala faza asta....so, help
frate si eu am facut acum vre-o 3000km rodaju si nu m-am gandit niciodata la chestia asta....si cand vreau fuge de rupe si cand vreau sa fie lenta pai e lenta;)crede-ma!dar eu zic sa mergi cu ea normal pt ca daca conduci sport,consuma mult,iti iei puncte de militieni;) si tre sa bagi niste bani in plus!
alegerea e a ta!
bafta si sa o stapanesti sanatos si fara evenimente!
Am pierdut multe in viata,dar niciodata nu mi-am pierdut respectul fata de cei care-l merita!!
Apropo de rodaj. Ce se intampla daca nu-l respect? In sensul ca in rodaj am accelerat-o de vre-o 3-4 ori pina la 4500 (doar cateva secunde in depasiri) in diferite trepte si mai ales am avut mai mult de 3 persoane in masina.
Citi dealeri atitea sfaturi... de unde mi-am luat eu golanu' mi-au zis ca 3000 de km sa nu sar de 3500 rpm. Bineinteles ca nu m-am abtinut (dar asta dupa ce am facut 2000 de km) si i-am dat si mai mult.
Eu cred ca nu are nimic daca mai sari calu'... doar n-o sa stai intr-o depasire toata ziua ca vezi Doamne treci de 3000 de ture.
Important este sa nu o fortezi de la inceput... ati vazut masinile de la drive teste ca sint obosite deja... care cum se urca baga piciorul in acceleratie.
Cum a facut Cristi ca a avut grija primii 1000 de km cred ca este suficient.
Eu credeam (si cred inca) ca daca am sarit calul mi se cala motorul sau spargea un segment sau asa ceva, ori nu am patit nimic. Dar stateam si ma gandeam oare nu are si alte efecte pe termen lung de aceea am intrebat.
Am citit pe undeva o explicatie de genul ca nefiind finisate suprafete interioare ale cilindrilor in cazul in care fortezi motorul din prima ti se strica segmentii si o da pe ulei.
NU am auzit pe nimeni sa plesneasca o camasa de piston sau sa rupa Doamne fer arborele doar ca nu a facut rodajul. Astea de obicei se intimpla la masinile vechi sau daca exista defecte de fabricatie.
Eu am facut rodajul la doua Loganuri (benzinare amandoua) si in primii 1000 de km incercam sa schimb treptele tot in jur de 3000rpm, dar de cateva ori nu m-am abtinut si le-am tuart chiar pana la 4500rpm dar pe o perioada scurta. Dupa 1000 de km am inteles ca poti sa mergi asa cum vrei cu masina, asa ca eu la masina mea 16v i-am dat 6500 rpm inca din prima zi dupa cei 1000 km )
Prin urmare 1000 km e borna pentru rodaj şi comportament liniştit cu pedala? Că mie nu mi-au spus nimic la dealer. Doar câţiva tovarăşi loganişti şi-au dat cu părerea. Că după 500 îşi dă drumul, dar să vezi după 2000? Că 1500 e minim pentru turaţii sub 3000... Oricum în oraş nu prea am unde să-i dau blană, iar la drum sunt cu fiu-meu în scăunelul din spate, deci trebuie să merg lejer. Iar în condiţiile astea, computerul îmi arată 7,4 în oraş, decent, nu?
chestia e sa mergi o perioada linistit ca sa se aseje toate piesele in motor, sa nu fortezi din prima. si usor usor incepi sa o mai dezmortesti. e ca si cum te-ai apuca de un sport nou, la inceput mai usor si dupa aia din ce in ce mai greu. si la sala cand te duci la fel, nu te arunci la cea mai grea greutate ca iti bulesti muschi si alte ligamente si nu poti. asa e si cu motoru. nu e nici o lege sau scris undeva ca tre sa mergi o mie, sapte mii, o suta de mii de km ca sa il rodezi. important e sa nu ii dai blana de la inceput si totul sa fie progresiv. nu e chestia aia ca dupa o mie de km cum o inveti. ca sunt masini conduse de mosi cu 120.000 km, motor care nu cred ca a vazut mai mult de 2000-2500 rpm si care trag de rup. cam atata am avut de zis si aveti grija!!
Citroen C4 Coupe 1.6 hdi 110 cp 2006 rouge lucifer
in timpul rodajului e bine sa nu o frtezi prea tare,sa mergi mai incet si nu cu accelerari bruste,personal cred ca pe la 5000 poti sa mergi mai sportiv,oricum sanu mergi sportiv cu motorul rece,doar dupa ce s-a incalzit.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment