Nici unul dinttre cei doi conducatori n-a procedat corect. Amabii trebuiau sa conduca pe banda 1, masina rosie trebuia sa efectueze manevra pe banda 2. Masina rosie in cazul de fata, trebuia sa ramana pe banda 1, deoarece e libera si e obligata prin regulament sa foloseasca banda 1. Masina albastra lasati-o in voia politiei rutiere, care daca ar fi cea din ungaria, pun pariu ca nu s-ar mai naste soferi pe banda 2
Depasire - Devansare
Collapse
X
-
Csebalyn am vrut sa subliniez faptul ca daca dupa spusele unor antevorbitori acea situatie se considera depasire inseamna ca se lasa cu carnete suspendate deoarece :
5. Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
Lasam la o parte faptul ca cel cu albastru merge pe banda 2....Mai sunt care sufera si de acesta boala..."mersul pe 2 "Last edited by valeriuciprian; 18 August 2008, 16:03.sigpic
Comment
-
Asta cu retrrogradarea treptelor de viteza nu cred ca e o chestie general valabila, asa ca iti zic cum procedez eu. Ori merg toata autostrada cu 150 km/h si foarte rar ma bag pe banda de langa banda de urgenta ca sa fac loc altora care se grabesc mai tare ca mine, ori merg cu 90-100 km/h si atunci ma depasesc toti (chiar si tirururile sau autocarele) si nu mai e nevoie sa trec pe banda de langa axul drumului.
Sau mai e a 3 situatie cand merg cu 110-120 km/h si ca sa fac o depasire ma uit in oglinzi, iar cand ma asigur ca nu deranjez pe nimeni fac lejer "depasirea" cu treapta a 5 a.
Este alt topic despre treapta cu care se depaseste...Last edited by Cristi_Xp; 18 August 2008, 17:19.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
@seba ... Gresesti cu articolul 4, el exprima clar situatia in care 2 autovehicule circula pe benzi diferite si unul dintre ele trece pe langa celalalt
- in ultima situatie, conducatorul vehiculului albastru se face vinovat de nerespectarea regulamentului, respectiv ocuparea benzii 1.Attached Files
Comment
-
Domnu porno star, de cand e impotriva regulamentului ca pe un drum cu mai multe benzi/sens sa mergi pe bada 1? Ca poza aia nu seamana a fi autostrada, caz in care tu ai scris gresit si ala albastru incalca regulamentul pt ca merge pe banda 2...Nu 1Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Hai sa o luam logic acum...
SUBSECTIUNEA 3. Depasirea
Art. 45.
1. Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.
In textul de mai sus este descris ceea ce inseamna depasirea si ar fi fost valabil in toate cele 4 cazuri prezentate de prietenul CAnnabYS daca nu ar interveni puncul 4 care spune urmatoarele...
4. Nu constituie depasire, în sensul alin. (1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.
Deci in punctul 4 draga CAnnabYS nu se specifica (,) ca vehiculul care circula mai repede pe una din benzi trece pe banda autovehicolului pe care "l-a intrecut" (nu mai pronunt depasit).
Apoi vine si punctul 5...Deci daca intalnesc pe unul care mama lui l-a facut pe banda 2 si nu vrea sa se fereasca eu nu pot sa "il intrec"(nu mai pronunt depasesc) pe dreapta ca raman fara permis?
5. Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.sigpic
Comment
-
X l-a devansat pe Y in cazul in care au plecat de pe loc amandoi in acelasi timp ( liniute ) . Cand ambii sunt in miscare nu se mai cheama devansare se cheama depasire indiferent ca este pe stanga ( legala ) sau pe dreapta ( ilegala in anumite cazuri ) .B -X X - DDF x 2
:sofer1: :kissroadkill: :sofer5:
Comment
-
Anca16v ai punctat cum trebuie ...Multumesc.
Pentru cei care tot cred ca trecerea in fata altui autoturism pe un drum cu doua benzi pe sens e depasire.Autostrada cred ca are doua benzi pe sens nu?
Din cate accidente s-au inregistrat pe autostrazi cate s-au lasat cu ridicarea permisului pentru depasire?Deci politistul sa scrie in procesul verbal ca nu s-a asigurat la efectuarea depasirii...Va spun eu ...Nici unul...In acel caz se aplica neasigurarea la schimbarea benzii de circulatie.Astept raspunsuri...Nu ma faceti sa fac lista de la cine astept raspuns...sigpic
Comment
-
Deci sa va explic eu cum sta treaba: la noi poti sa depasesti pe unde ai loc...
Legal? Nu, dar atata timp cat garcea nu pandeste, depasesti.
Noi inca mai vorbim de ce e legal si ce nu in trafic, cand fiecare (mai ales ZEII soselelor si BIZONII) circula cum il taie capu'.
Comment
-
Depasirea prin dreapta este contraventie si in acelasi timp este "imposibil de realizat" din urmatoarele motive:
-automobilul care merge pe banda 2, atunci cand banda 1 este libera, este in contradictie cu legislatia si este penalizat de politist(teoretic);
-automobilul care cica "ar vrea sa depaseasca", executa aceeasi contraventie ca automobilul de mai sus, iar ceea ce face el, oricum s-ar denumi, este interzis;
Din asta rezulta ca desi in realitate se produc astfel de cazuri, legislatia prevede direct interzicerea acestei manevre, si indirect respectand alte alineate din legislatie se ajunge la imposibilitatea de a ajunge in aceasta situatie contraventionala.
Iar despre faza cu politistul si accidentele cand se mentioneaza doar "neasigurarea la schimbarea benzii de circulatie", atunci cand ai mai multe benzi pe sens, depasirea(intentia+motivul) se face cu schimbarea de banda(prin stanga), iar in caz de accident datorita neacordarii de prioritate, politistul va trece "neasigurarea la schimbarea benzii de circulatie" deoarece este o evidentiere mai clara a cauzei producerii accidentului decat "neasigurarea la depasire" care poate cuprinde mai multe motive.
Se poate speicfica ca s-a dorit sa se efectueze o depasire iar cauza principala a fost "neasigurarea la schimbarea benzii de circulatie", ca doar treci de pe banda 1 pe banda 2.
Si probabil se doreste eliminarea anumitor interpretari.
Daca respecti regulile de circulatie impreuna cu ceilalti soferi si sunteti pe autostrada, cam care ar fi motivul sau motivele pentru care treci de pe banda 1 pe banda 2? ....Iar apoi esti obligat sa revii pe banda 1.
Comment
-
.................................................. .................................................. ................................
Daca respecti regulile de circulatie impreuna cu ceilalti soferi si sunteti pe autostrada, cam care ar fi motivul sau motivele pentru care treci de pe banda 1 pe banda 2? ....Iar apoi esti obligat sa revii pe banda 1.[/QUOTE] @nr.4
Daca respecti regulile de circulatie impreuna cu ceilalti soferi si sunteti pe autostrada, cam care ar fi motivul sau motivele pentru care circuli pe banda 2 mai repede decat cel sau cei de pe banda 1 si nu e depasire cf.Art45 pct.4?Last edited by Cromatic; 19 August 2008, 01:37.
Comment
-
Teoretic legea te obliga oriunde ai fi sa circuli pe banda 1.
Daca autostrada ar fi goala(un exemplu), cei pe care ii vezi mereu pe autostrada ca trec pe langa tine pe banda 2 cu viteza superioara, ar circula pe banda 1, pentru ca teoretic nu ar avea motiv sa circule pe banda 2.
*Deci orice sofer cand intra pe autostrada indiferent de viteza pe care o va avea, este obligat sa circule pe banda 1.
*Daca acest sofer are viteza mult mai mare decat automobilul din fata sa, intra in depasirea lui(trece pe banda 2), iar dupa depasirea acestuia este obligat sa reintre pe banda 1 daca conditiile ii permit(spatiul dintre automobilul depasit si urmatorul automobil este suficient ca manevra sa se execute in siguranta).
*Daca viteza celui care depaseste este mult mai mare iar revenirea pe banda 1 ar conduce la o noua depasire in timp foarte scurt, acesta pastreaza banda numarul 2 pana va gasi o zona pe banda 1 destul de lunga ca sa nu fie nevoit sa repete manevra in timp foarte scurt.
Cu siguranta se va gasi un alt participant la trafic care are o viteza mult mai mare decat acesta si va trebui sa ii lase libera banda 2.
=> Intentia a fost de depasire a unui automobil sau grup de automobile ce se aflau in raza vizuala a soferului, iar dupa depasirea acestora se observa ca mai urmeaza masini ce trebuiesc "depasite" fara a se fi stiut dinaintea inceperii manevrei, astfel pe respectivele le putem numi si devansate.
Si probabil pe autostrada notiunea de depasire este mult mai complexa si poate sa se execute pe distante foarte mari, datorita vitezelor mult mai mari ca pe alte drumuri.
Comment
-
Originally posted by valeriuciprian View PostDin cate accidente s-au inregistrat pe autostrazi cate s-au lasat cu ridicarea permisului pentru depasire?Deci politistul sa scrie in procesul verbal ca nu s-a asigurat la efectuarea depasirii...Va spun eu ...Nici unul...In acel caz se aplica neasigurarea la schimbarea benzii de circulatie.Astept raspunsuri...Nu ma faceti sa fac lista de la cine astept raspuns...sigpic
Comment
Comment