If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dedicatie pt cretinii nascuti pe banda 2: !@#$! !@#$ !@#$
In oras numai pe banda a 2 merg din 2 motive: 1 prima banda mai este din cand in cand ocupata de masini oprite sau de statii de autobuz. 2 pe prima banda in Braila sunt amplasate canalizarile(si nu prea am chef de slalom printre ele).
In afara merg pe prima ca e mai usor de mers si fara stres prea mult.
Sper ca nu ma incadrez la "dedicatie" .
In oras numai pe banda a 2 merg din 2 motive: 1 prima banda mai este din cand in cand ocupata de masini oprite sau de statii de autobuz. 2 pe prima banda in Braila sunt amplasate canalizarile(si nu prea am chef de slalom printre ele).
In afara merg pe prima ca e mai usor de mers si fara stres prea mult.
Sper ca nu ma incadrez la "dedicatie" .
Se refera la melcii care in afara merg pe doi si nu au bunul simt de a se da la o parte .
Haideti sa va spun care este punctul de vedere al profesorului de legislatie rutiera.
Inainte de a da explicatiile punctuale se impun doua precizari si anume:
-toti profesorii cu care am discutat sunt de acord cu faptul ca aceasta problema este una discutabila;
-obligativitatea de a reveni pe drumul initial NU face parte din mecanismul manevrei in sine.Deci se poate spune(fara loc de interpretare) ca manevra de depasire se considera incheiata atunci cand un vehicul a trecut inaintea altui vehicul, bineinteles cu respectarea tuturor conditiilor care se impun pentru realizarea manevrei.
Un vehicul care circula pe banda 1(art42) si doreste sa treaca inaintea altui vehicul sau vehicule trebuie ca initial sa execute o manevra de depasire.Dupa realizarea depasirii legea te obliga sa revii pe drumul initial dar poti fi pus in imposibilitatea de a putea reveni datorita gradului de incarcare al benzii.Din acel moment depasirea iese din discutie si se considera ca circuli de fapt pe un alt drum.Acesta a fost motivul pentru care s-a introdus acel punct4 de la art.45.Imposibilitatea de a executa ceea ce esti obligat a dus la introducerea anumitor articole, pentru clarificare, dar se pare ca acest lucru nu a avut relevanta dorita.
Deci ambele tabere au partial dreptate, legea e ambiguua...Tipic romanesc
Intentia a fost de a clarifica fenomenul si nu a arata cine are de fapt dreptate pentru ca atunci cand ne referim la un anumit lucru sa fim siguri ca vorbim aceleasi vorbe.Mi s-a dat de inteles ca mai exista astfel de chestiuni ambigui in legislatia rutiera, dar problema in asemenea situatii trebuie privita ca una de ansamblu din perspectiva practica de a evita producerea unor accidente si nu d.p.d.v. pur teoretic.
Dupa parerea mea cred ca ar trebui sa existe si o sectiune in care sa se discute probleme care nu au fost pe deplin intelese asa cum reies ele din legislatie.
Am putea incepe prin postarea intregului Cod Rutier iar dupa aceea prin actualizarea in permamenta a acestuia.Dupa parerea mea, faptul ca am obtinut permisul acum 20 de ani sau ieri tot devine necesar ca acesta sa fie cunoscut in permanenta.Multi dintre noi au impresia ca, odata permisul obtinut, gata, sunt regii soselelor dar exemplele concrete din massmedia au aratat ca nu este deloc asa.Din mandrie, din prostie sau din oricare alt motiv 99% dintre noi nu recunosc ca mai au multe de invatat.
Mai am unele idei dar doresc pentru inceput sa vad ce impact va avea aceasta prima propunere.
Faptul ca o automobilele de pe o banda se deplaseaza mai repede decat cele de pe alta banda, NU se considera depasire. Stiu asta chiar de la instructorul meu...
@cc catch, problema este mult mai complexa pentru ca, daca iei in considerare toate articolele referitoare la circulatia pe mai multe benzi o sa vezi ca ele se contrazic, deci las-o asa ca problema s-a discutat si rasdiscutat.
daca mai citeste cineva pe aici
cand s-a emis ordonanta de urgenta 195 din 2002 care reglementeaza circulatia pe drumurile publice, se considera depasire manevra prin care pentru devansarea unui alt vehicul se trecea pe contrasens. prin modificarile ulterioare ale legii ( vreo 3-4; ar trebui schimbata de tot) depasirea este definita ca : iesirea din spatele unui vehicul, devansarea vehicului si reintrarea pe banda initiala in fata vehiculului depasit. la semafor daca depasiti coloana oprita pe linia de tramvai si va urmati drumul pe linia de tramvai iar in intersectie va intalniti cu garcea va continuati drumul pe linia de tramvai. daca va bagati in fata coloanei se suspenda permisul ptr depasirea coloanei oprite la semafor dar daca va continuati drumul riscati doar o amenda ptr trecea prin dreptul refugiului de tramvai(daca exista)
Atunci aia din a doua poza cum naiba se numeste, ca doar tot trece inaintea celei albastre, adica il depaseste. voi visati noapte si scrieti ziua pe forum. De unde scoateti tampeniile astea. Si daca o intreb pe fimea de 2 ani cred ca stie ce daca treci in fata cuiva inseamna ca l-am depasit
Au disparut schemele alea tari. De ce l-ati sters?
Last edited by adicata2003; 2 March 2009, 02:24.
Reason: Automerged Doublepost
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment